מערך על צניעות, כשאני גם לא מושלמת..
השאלה
אהלן,קוראים לי שירה ורציתי להתייעץ איתך. <br>
אקדים מעט על הסניף ועליי כדי לתת לך רקע..<br>
אני מדריכה של שבט הראה בסניף בני עקיבא בירושלים,הסניף שלנו בהגדרה נפרד,כלומר הפעולות נפרדות,מדריכים נפרדים וכו<br>
אך כמו סניפים רבים בבנע,הסניף לא ממש נפרד,למשל השבט שלי מכיתה ח-ט כבר התחיל להתגבש בנים-בנות,לצאת ביחד,לעשות ימי הולדת משותפים וכו. <br>
גם היום בצוות,אני מדברת הרבה עם המדריכים בצוות,צחוקים וגם מעבר.. יוצאים ליציאות צוותיות וכו<br>
אני נחשבת  מהדוסות בצוות,הולכת עם חצאית בברך,שומרת נגיעה,ובכללי. <br>
יש לנו בנות ובנים בצוות שהם פחות.. ובכלל האווירה אצל הגדולים בסניף יותר מעורבת.<br>
<br>
עכשיו,בשבט שלי (הראה) התחילה ההתעניינות בבנים ובבנות,דבר שטבעי לגיל הזה.<br>
הם פתחו קבוצת וואצאפ,מדברים שם המון וגם רוצים לקבוע להפגש מעבר.<br>
<br>
לחלק מהחניכות שלי יש קשר וואצאפ גם עם בנים מחוץ לסניף,שהם הכירו על ידי חברים משותפים/וואצאפ/במסעות ובמחנות..כך שהוא הבנים בשבט לא חדש לנו,ותופס מקום גדול..<br>
<br>
אני בעוד חודש עוזבת את ההדרכה,וחשבתי לעשות להם עכשיו,כשזה נראה לי מתאים מערך על צניעות,שמירת נגיעה,בינו לבינה וכו.
הבעיה שלי היא שקשה לי להעביר לבנות קו מסוים שבו צריך ללכת בעניין של בינו לבינה..כי הכל נורא הטשטש
 אני לא יכולה להגיד להן לא לדבר עם הבנים בשבט,כי אני גם מדברת ועושה צחוקים ומעבר עם הבנים בשבט שלי.. והבנות רואות ויודעות מה קורה בחבריא ב. ואני גם לא חושבת שיש בעיה עם זה,כל עוד אני יודעת לשמור על הגבולות.

מצד שני,אני לא יכולה לתת לגיטימציה לעירוב עם הבנים,כשאני לא בטוחה שכולן ידעו לשמור על הגבולות הנכונים..

אני יודעת שבכל מקרה הבנים והבנות יתקרבו ויתגבשו בשלב מסוים בסניף,עם העידוד של המדריכים או בלעדינו,ואני מעדיפה שזה יהיה חלק מהתוכנית של המדריכים כדי שנדע מה קורה שם,ושתהיה לנו יכולת,לפחות קטנה לנתב את זה למקום בריא.

בנוגע לצניעות: מאד קשה לי עם זה שבדור האחרון לא מתייחסים לצניעות החיצונית,הדיבור הוא מאד על מה שאת משדרת מבפנים,והפנימיות שלך.. נכון,זה חשוב אבל לא רק.

אני לא מושלמת,אני כן הולכת עם טישרטים,והחצאית שלי לא עוברת את הברך,אבל אני כן בשאיפה לשם,מתוך אמונה שזו ההלכה וכך צריך לעשות.. בשבט שלי יש בנות שהולכות עם חצאית סבבה ביום יום,אבל הן כן ישימו מכנס לטיול או טייץ לספורט. וזה ככה מהבית שלהן(בתים מאד איכותיים)
ואני מפחדת שכשאני אתחיל לדבר על צניעות זה ייצור להן אנטי,כי זה באיזשהו מובן לצאת גם נגד מה שקורה בבתים שלהן.

מצטערת אם זה לא יצא ככ מובן
אבל אשמח אם תוכל/י לכוון אותי איך לעשות להן את המערך בצורה נכונה
התשובה
שלום לשואלת היקרה

העלית נושא מאד חשוב ומאד משמעותי - הנושא של הצניעות.

אני רוצה לתת שלשה כיוונים מרכזיים, שאני מקוה שיוכלו לעזור לך בהדרכה ובכלל.

קודם כל, לשתף מהמקום שלך . דוקא בגלל שאת מדריכה ולא רבנית או משהו, ודוקא בגלל שגם את לא הכי מושלמת, אז את יכולה להוביל דיון מצוין בנושא. יש מושג של צניעות. יש הלכות ביחס לצניעות - מה זה אומר לך ההלכות האלו? את לא מקפידה עליהן אבל שואפת - האם גם החניכות שלך לא מקפידות אבל שואפות? אולי הן לא שואפות ואת רוצה להסביר להן מדוע הן צריכות לשאוף? את כל מה שכתבת בשאלה, את יכולה להעלות בפעולה, לשמוע מהן מה הן חושבות - מן הסתם גם להן יש גבולות - מה הגבולות שלהן? האם הם סבירים בעינייך? אם לא - אז מדוע לא? הכל הכל לא מתוך ´הטפה´ אלא מתוך חיבור ´בגובה העניים´. האמת היא שאפשר גם לדבר גם על אחרים שיותר מקפידים ונגיד הסניף נפרד לגמרי. האם זה טוב בעיניכם? האם זה לא טוב? את לא צריכה לצאת ´נגד´ בכלל - בדיוק להפך, את צריכה לשמוע מהן ולהשמיע מעצמך - מהי משמעותה של ´צניעות´ בעיניכם. למה זה בכלל חשוב וכן הלאה?

נקודה שניה, להקשיב לעצמך . חלק גדול מאד מההתמודדות בתחומי הצניעות מבוסס על התחושות הנפשיות שלנו. האם אפשר לחשוב - ביחד או לחוד - על מקרה שהרגשת שהוא לא צנוע? אגב, זה לא חייב להיות לבוש, זה יכולה להיות תכנית בטלביזיה, או דיבור לא הולם. כמובן, גם החניכות שלך יכולות לשתף על מצב שהיו בו, ולאחר מכן הם הרגישו שהן ´חצו את הגבול´. גם כאן, המהות היא לא ´תוכחה´ אלא חיזוק ההקשבה וההתבוננות ביחס למה שצנוע ולא צנוע.

נקודה שלישית, המעשה הוא העיקר . לאחר שדיברתם על חשיבות הצניעות בעיניכם, ולאחר שהקשבתם לתחושות שלכם, הגיע הזמן להחלטה מעשית משותפת - איזה נקודה להתחזק בה. מטבע הדברים לא את ולא החניכות נדרשות למהפך אישיותי כזה או אחר, אבל חשוב מאד שגם את וגם החניכות תקבלו על עצמכם משהו קטן - משהו שימחיש את השאיפה שלכם להיות יותר מחוברים לערך הזה של הצניעות.

מקוה שהועלתי מעט, תשובות תתקבלנה בשמחה במייל שלי

טוביה
tsbias1@gmail.com
התשובה התקבלה מחברים מקשיבים בתאריך א´ אייר ה´תשע"ז



הדפסה   שלח לחבר
התגובה  
שם
   
דוא"ל
   
כותרת

תגובות
טרם התקבלו תגובות
 




חפש