דבר תורה לשבת חול המועד - על מקומו של הכעס על פי קהלת

'טוב כעס משחוק, כי ברוע פנים ייטב לב'. מה פירוש הפסוק? הרי הכעס הוא שלילי וכיצד ייתכן שהוא טוב יותר משחוק ומעיד על לב טוב?

הפרשנים מסבירים שמדובר על כעס 'חינוכי'. טוב לתלמיד או חבר לקבל כעס ותוכחה, מאשר להמשיך להתנהג בצורה מקולקלת או פוגעת כאשר ממשיכים לחייך אליו כלפי חוץ.

בימינו החינוך בכלל והחינוך לתורה ומצוות בפרט נעשה בעיקר על ידי אהבה. לעיתים, בטעות, אנשים מקשרים אהבה לפנים מאירות תמיד.

אין זה כך! לעיתים 'ברוע פנים ייטב לב'. הכעס והאכזבה מעידים על אכפתיות, ציפייה, אמון ואהבה. גם האוהב כועס וגם הוא מתאכזב. לעיתים דווקא האהבה והאמון גורמים לכעס ואכזבה.

חשוב שגם הכועס וגם הכעוס ידעו שהכל מגיע מאהבה ודווקא היא הגורם לאכפתיות.

בהצלחה, שבת שלום ומועדים לשמחה.

תוכן התשובה:

התשובה התקבלה מחברים מקשיבים
טו בתשרי התשעח
,
05 באוקטובר, 2017




הדפסה   שלח לחבר
התגובה  
שם
   
דוא"ל
   
כותרת

תגובות
 




חפש