אמונה

שלום (:

קצת קשה לי עם העניין שה' ברא הומואים ואז מצווה אותם שאסור להם "לממש" את אהבתם-מדוע?

ברור לי שיש מקרים שבהם אפשר להתגבר על נטיה כזו או אחרת ושבימינו בגלל שזה כ"כ לגיטימי אז רובם לא באמת הומואים.. אבל עצם העובדה שהתורה מצווה על כך,זה אומר שיש נטייה כזו!! אז מדוע ה' בורא אותם ככה ואז אומר שאסור??

תודה מראש!

תוכן התשובה:

תשובה.

שלום יקרה.

שאלה טובה שאלת, ובעצם את נוגעת בנקודות רגישות בנפש האדם ובפרט בתרבות שאנו חיים בה כיום.

ננסה לחשוב יחד על מספר כיווני מחשבה שאולי יעשו סדר.

איני יודעת האם את שואלת באופן כללי או כי את מכירה אדם ספציפי שמתמודד עם הקושי הזה. בתשובה שלי אתייחס לשאלה העקרונית ובסוף כמה התייחסויות לאדם שמתמודד בפועל עם הקושי הזה.

"אני ה' בורא כל אלה"

בתור התחלה, אשמח לקחת את השאלה שלך ולהרחיב אותה. את בעצם שואלת - למה ה' בורא בנו תאוות ואח"כ בתורה הוא אוסר עלינו את אותן תאוות בדיוק. למעשה כמו שכתבת , אם יש דבר אסור, שהקב"ה יברא אותנו ישר בלעדיו ולא יתן לנו לחיות בהתמודדות פנימית שלעיתים יכולה להיות לא קלה.

לדעתי, זה בדיוק החידוש הנפלא שיש בעולם הזה. בעולם האמת, אין מציאות של התמודדות עם יצרים, תאוות, סיבוכים, או כל מציאות בה אני והטוב לא הולכים אחד עם השני בהרמוניה. מצד שני, אין שכר, אין התעלות, אין התקדמות.

העולם הזה הוא עולם חי, צומח, קם ונופל, מתמודד, וכאן טמונה נקודת האור שלו. בזה שיש לנו תאווה, או ניסיון- ואנחנו צולחים אותו בזה שיש לנו גם רצון רע, ואנחנו לא נותנים לו ביטוי במציאות. כמובן שהיה נחמד אם לא היתה קיימת בי תאווה לדבר לשון הרע, אבל תחשבי כמה משמעותי זה כאשר לאדם יש תאווה, והוא כובש אותה ובוחר לא לדבר לשון הרע. זו מציאות של לשון נקיה שעולה עשרות מונים על המצב בו לא היתה לי בכלל את התאווה.

ובאופן כללי כדאי לזכור שהתורה מתייחסת לרע במציאות כבריאה אלוקית. אחת ההשלכות של האמת הזו היא שאם הקב"ה יוצר את הרע, זה אומר שזה לא באשמתי, אלא הקב"ה זימן אותי לניסיון שאותו אני יכול לצלוח ולעבור.

קצת על טבע וטבעיות

אנחנו חיים בדור שנותן מקום לכל דבר 'טבעי' שקיים בנפש האדם. כל תאווה, רצון, מחשבה- מתקבלת כי היא חלק מהטבע שלי, או כמו שאוהבים לומר 'קבל אותי כמו שאני'. אין ספק שיש בתפיסה הזו דבר חיובי , שאנשים למדים לאהוב את עצמם ואת הסובבים אותם ללא תנאי ובלי קשר למעשה כזה או אחר.

מצד שני, יש פה נפילה מוסרית עצומה של הדור . צריך להבין ולזכור שישנם הרבה דברים טבעיים בחיים שאנחנו חוסמים אותם, למשל - כלב שנובח ורוצה לנשוך- מדוע לחסום אותו? זה טבעי לו לנשוך, מדוע אנחנו שמים לו רסן? כמו כן - מדוע אנחנו עושים סכר לנהר? למה לא לתת לו לזרום בטבעיות? אנחנו רואים שישנם דברים טבעיים במציאות שהם לא טובים ואנחנו מטפלים בהם כדיי שהם לא יצאו אל הפועל ויזיקו במציאות.

למרות שהנטייה ההפוכה היא טבעית- אם הקב"ה אסר עלינו לממש אותה, זה אומר שהטבעיות הזו לא תוכל להופיע בצורה פשוטה בחיים.

(להמשך העמקה בשאלה מדוע ה' אסר את הנטייה ההפוכה, מוזמנת להמשיך לשאול במייל שיופיע בסוף השאלה).

ובכל זאת, מה עושים?

אם את מכירה אדם שמתמודד\ת עם נטיה הפוכה ורוצה לפנות אליה מתוך מבט של תורה, קודם כל צריך לדעת שמעבר לאיסור שעליו אין לעבור של משכב זכר, בכל שאר הנושא אין תשובה אחת נכונה ויש דעות שונות בשאלה איך הכי נכון לאדם שמתמודד עם זה לחיות חיים שמחים וטובים.

כדאי להתייעץ עם איש מקצוע ירא שמיים שמבין בתחום.

.

יש רבים וטובים, ורבנים\ מחנכים רבים מכירים אנשי טיפול ויוכלו להפנות.

אני מכירה מס' אנשי מקצוע, מוזמנת לפנות במייל כדי לבקש או אם תרצי להמשיך לשאול,

ישר כוח על הבירור,

אור וטוב!

שיר

shiryozev@gmail.com

התשובה התקבלה מחברים מקשיבים
כט בכסלו התשעח
,
17 בדצמבר, 2017




הדפסה   שלח לחבר
התגובה  
שם
   
דוא"ל
   
כותרת

תגובות
 




חפש