אכילה רגשית

בס"ד

שלום וברכה..

לצערי הרב, אני אוכלת לא כי אני רעבה אלא כי אני אוכלת בלי מחשבה.. זה ממלא אותי.. נותן לי להרגיש "מלאה"

אני יודעת שזה לא טוב, ולא טוב לי לאכול הרבה..

לא רוצה להיות בהשמנת יתר.

מה אפשר לעשות??

תוכן התשובה:

שלום יקרה,

מאוד קל לי להתחבר למצב שאת מתארת. ממש מקסים בעיני שבאמצעות התבוננות פנימית את מנסה להבין ממה נובעת האכילה הזו. מדברייך, נראה כי מדובר באכילה לא מצורך גופני אלא מעניין נפשי שדורש התייחסות מתאימה. שאלת מה אפשר לעשות, ואשמח להציע לך כמה כיווני חשיבה:

דרישת הנפש

מכיוון שכמו שאמרת נשמע שקיים אצלך צורך למלא משהו שלא מקבל מילוי בחיים, אני מציעה לך להמשיך את ההתבוננות הפנימית הזו ולנסות להבין האם קרה משהו? יכול להיות שהיה קיים משהו בחייך שיצא מהם ואת חשה עכשיו את החסרון שלו? או לחילופין- קיים אצלך רצון כלשהו גדול מאוד שעדיין לא השגת ואת כמהה אליו? אני מאמינה שמהתבוננות בעצמך תצליחי בעז"ה להבין קצת יותר טוב מהו הצורך הנפשי האמיתי שעומד מאחורי האכילה הסתמית. לאחר שתביני יותר מה הדבר החסר, תוכלי לפעול בהתאם כיצד את יכולה למלא את המקום הזה בחייך-והאכילה הסתמית תושפע בהתאם.

דרישת הגוף

את אומרת שהאכילה ממלאת אותך בצורה מסוימת-אני מציעה לך לנסות יותר לדייק ולהבין מה בדיוק האכילה הזו ממלאת או לא ממלאת. אולי מדובר ברעב מסוים שמתעתע ומרגיש כמילוי או סתם עצם הכנסת משהו לתוך הגוף?

בנוסף, אנחנו נמצאים בתרבות כזו ש"הפסקת אוכל" איננה זמן של אוכל. אנשים מדברים בטלפון או מתעסקים בדברים אחרים ואוכלים "על הדרך". בד"כ זה למלא את הזמן הזה כי רק לאכול מרגיש כמו בזבוז זמן. העניין הוא שקיימת חשיבות לאכול בלי מסיחים-פשוט רק לאכול. כשמעורבים מסיחים אנחנו מכניסים יתר על המידה ממה שהגוף שלנו באמת צריך.

אני מציעה לך לדייק יותר את תחושת הרעב שלך- להיות יותר מכווננת למערכת הגופנית שלך. הגוף שלנו מאותת לנו מה הוא צריך ומתי, ובאמצעות קשב אליו הוא יקבל בדיוק את מה שהוא צריך ולא ירגיש מעמס על עצמו. תשימי לב מתי את באמת רעבה ומתי את צריכה רק משהו מתוק וקטן. מתוך הדיוק עם הגוף שלך, את תחושי שאת ממלאת אותו באמת במה שהוא צריך ולא סתם "דוחפת" אוכל על מנת להשתיק אותו.

ידע זה כוח

בכל הנושאים של תזונה, הרזיה, ואכילה יש בלבול רב והרבה בני נוער חושבים שהם יכולים בעצמם לפתור את הקשיים שלהם בתחום. אתן לך דוגמא, כשאת אומרת שאת אוכלת יתר על המידה, איני יודעת למה את מתכוונת, האם את אוכלת המון ירקות או שוקולד? מה המשקל שלך? האם כל הוויטמינים שאת צריכה קיימים לך בגוף בצורה מספקת? למשל, חוסר בוויטמינים מסוימים או תזונה מסוג מסויים יכולה לגרום לתחושת רעב תמידית. לכן, מומלץ ופשוט לקבוע תור לתזונאית (אפשר דרך קופות החולים) - שתגיד לך איך ומה את צריכה לאכול לפי הצרכים של הגוף שלך, לפי המשקל והגובה שלך, ואולי היא אף תוכל לסייע לך בנושא האכילה הרגשית.

כנ"ל בנוגע להתמודדות שהצגת עם האכילה הרגשית, כתבתי עצות שיכולות לסייע, אך רק את יודעת מהו קנה המידה בו את מתמודדת עם הבעיה הזו. במידה ואת מרגישה שזו התמודדות שגוזלת ממך כוחות רבים, שאת חושבת על הנושא הזה הרבה במהלך היום ומרגישה שזה יוצא מאיזון, שווה לפנות לאשת מקצוע בתחום הנפשי, כמו פסיכולוגית, שתסייע לך.

בהצלחה רבה בכל!

מוזמנת להמשיך לשאול במייל שלי או באתר,

תמר

tamarnaim1@gmail.com

התשובה התקבלה מחברים מקשיבים
טו בטבת התשעח
,
02 בינואר, 2018




הדפסה   שלח לחבר
התגובה  
שם
   
דוא"ל
   
כותרת

תגובות
 




חפש