צניעות במבט אחר
תמיד אנו מדברים על צניעות מנקודת מבט של בני האדם. והפעם - צניעות מנקודת מבט אחרת...
מן הגולשים

שלום לכם, רציתי להראות לכם את בעיית הצניעות מהמבט שלי.

כשאני נמצאת ברחוב יש אנשים שרואים אותי וצועקים לי "פרוצה".

חלק לא רוצים להסתכל לכיוון שלי, וחלק שותקים ולא אומרים כלום,

אבל בלב הם חושבים את מחשבותיהם...

מה? אני אשמה בזה? אני אשמה שאנשים שמסתכלים עליי מכנים אותי בכינויים כאלו?

זאת אשמתי שמי שייצר אותי, יצר אותי בצורה שאי אפשר לפספס אותי? אני אשמה בזה?

אני פה כנציגת כל החולצות והבגדים בחנויות.

אני כולה חולצה קטנה שעיצבו אותה בצורה כזאת, עם בד בקמצנות יתר. אני לא בחרתי את הצבע הזועק, אני לא בחרתי את הבד הצמוד וכמובן שלא יצרתי את המחשוף.

 

אני פרי עבודתם של מעצביי המפורסמים. וחברותי בחנות: החולצות, החצאיות ופרטי הלבוש השונים מתלוננות על אותה הבעיה. תסתובבו בחנויות ותראו עד כמה קשה למצוא משהו צנוע. אני בקושי מכירה חולצות כאלה. יש לי קרובה רחוקה כזאת, אבל היא אחת מאלף. היא חולצה שמיועדת  לציבור "השחור" והחזק. מאז שאני מכירה אותה היא נמצאת בהריון תמידי. אני לא מתכוונת לזו שלובשת אותה, אלא לחולצה עצמה. בגלל הבד הרחב שלה נראה כאילו יש לה שישיית חולצות בבטן.  

 

גם בחנויות של "דתיות" תמצאו חולצות וחצאיות לפי צו האופנה. וגם שם לא תמצאו חולצות מספיק צנועות! יש לי חברה שחזרה בתשובה ותפרו לה עוד חולצה מתחתיה, אבל היא עדיין צמודה ומתכווצת בכביסה ואפילו טיפה שקופה.

 

מאז שקנתה אותי בת אדם (זאת שלובשת אותי) כואב לי כל הגוף מכל המתיחות שעברתי. כשהבת אדם מתכופפת היא מושכת אותי כלפיי מטה  שחלילה לא יראו את הגב. כשהיא נמצאת ליד רב או מורה היא מושכת את הפתח של החולצה כלפי מעלה. וכשהיא מרימה את ידה כלפי מעלה היא מושכת אותי כלפי מטה שלא לא יראו את הבטן. היא בעצם משחקת בי. מה, היא לא מבינה שגם לי יש רגשות? אם תמשכו אותי לא יכאב לי? יש לי שכנה שמתה בדיוק ככה, מרוב משיכות. היא נקרעה ובגלל שלא ניתן היה לתקן אותה כך שתיראה שוב טוב, היא נזרקה לפח, לא עלינו. יהי זכרה ברוך.

 

איני מבינה את בת האדם שלובשת אותי. למה היא צריכה להגיע למצב שהיא כל הזמן מושכת אותי לכל מני כוונים. למה היא לא קונה את הדודה שלי? היא בדיוק כמוני אך במידה גדולה יותר.

 

לאחר זמן מה שאני ובת האדם שלובשת אותי הספקנו להדק את הקשרים בינינו (אני לא מדברת על הקשר בחגורה שלי) יצא לנו לנהל שיחה קצרה. שאלתי אותה: "למה? אם אני לא צנועה מספיק למה בחרת דווקא אותי? הרי היו לך עוד מאות אפשרויות חוץ ממני? מה יש בי שאין באחרות? " היא ענתה לי שאני צנועה יחסית לאחרות ולאחר ימים ארוכים של חיפוש חולצה, היא פשוט התעייפה. היא הסבירה לי שהיא חיפשה משהו מספיק צנוע, שפה לא יתפוצץ, ששם כלום לא יבצבץ, שלא יהיה צמוד, שהצבע לא יהיה זועק, שהשרוולים לא יהיו חשופים ועוד, ועוד...

היא אמרה לי שלא הייתה חנות שהיא מצאה בה בגדים שעומדים בדרישות.

לכן נאלצה להתפשר ולקנות אותי.

 

זה מה שקורה היום לרוב הנשים שרוצות לשמור על צניעות. הן מתפשרות. חשבתי שבצניעות אסור להתפשר!

 

אמרתי לבת האדם שלובשת אותי שתמיד אפשר ללבוש סמרטוטים כאלה, רחבים וצנועים, שמכונים היום  "בגדי שק". היא הביטה בי וחייכה. "מה, אסור לנו להיראות טוב? מדוע אנחנו צריכות לכער את עצמנו? אף אחת לא רוצה להיראות מכוערת כל בת רוצה להיראות יפה. אין דבר כזה, בת שהמראה החיצוני שלה אינו מעניין אותה. הרצון להיראות טוב טבוע עמוק בגנים של כל אחת, אפילו אצל בת שנראית מוזנחת. אסור שיהיו לנו בגדים יפים וצנועים? מדוע מי שמעצב את הבגדים לא יכול להתחשב בנסיבות האלה? מדוע הוא חייב לחקות את תרבות המערב? לאנשים שמכנים אותנו בשמות ומגבילים אותנו כמה שיותר בבגדים, אני רוצה להציע שינסו פעם אחת למצוא בעצמם בגד שעונה לדרישות שלהם. אבל בגד שיראה טוב או לפחות אנושי ולא כמו סמרטוט או בגד נזירות. אנחנו תמיד יכולות לכסות את עצמנו כמו הערביות אבל זה מה שהם רוצים!? מה איתנו, הבנות שרוצות להראות נורמאלי ובאמת משתדלות למצוא בגדים צנועים. לפני שהמבקרים אותנו אומרים משהו, כדאי שיבדקו אם הבגדים התואמים את הדרישות שלהם אכן קיימים. אנחנו יודעות עד כמה הם נדירים. אולי כדאי שיגייסו מעצבים/מעצבות שיעצבו בגדים לפי הדרישות שלהם."

 

הקשבתי לכל מילה ומילה שהיא אמרה ונדהמתי... מעולם לא חשבתי שלנשים באמת יש רצון להיות צנועות אך אין להן מספיק אופציות אחרות. אני בסך הכול חולצה שהיום מתפשרים עלי ומחר יתפשרו על חולצה פחות צנועה ממני. לדבר לא יהיה סוף והרחוב ימשיך להראות כמו שהוא ניראה היום. כחולצה קטנה ואבודה אני מתחננת, התחילו להתנגד ולבקש שיעצבו אותנו בצורה נכונה ולא כפשרה!

קדימה למרוד! להזיז דברים...

 

תחשבו על מה שאמרתי

 

שלכם חולצי חולצה אדומה וצמודה...



הדפסה   שלח לחבר
התגובה  
שם
   
דוא"ל
   
כותרת

תגובות
1.
אהבתי..
.. (8/5/2007)
(אוליי אני הבת היחידה שלא באמת היופי קובע אצלה.. [ב"ה..] ובאמת שלא מזיז לי להראות כמו אנערף.. אבל נו.. בעז"ה האופנה תהייה בידנו...=])
2.
מדהים
נטע (8/5/2007)
בס"ד

כמה פשוט ככה מדהים ענק וגאוני!

וואו, אני חייבת להדפיס ולתלות בכל האולפנא...

ממש תודה רבה רבה!!!
3.
וואייי מדהיםםםםם
נעם (8/6/2007)
אהבתי כ"כ..
4.
הייי
אלמוני/ת (8/6/2007)
אשרייך לגמרי...!
5.
וואי
אלמוני/ת (8/6/2007)
זה ממש ממש נכון! לא מאמינה שמשו כ"כ ישתנה..אבל הלואי..
6.
חמוד... אהבתי.
תהילה (8/6/2007)
.
7.
ללא נושא
אושר בתאל (8/6/2007)
בעזהי"ת.

כל כך נכון!

יישר כוח- תודה לך
8.
שלום לכם..
אלמונית (8/6/2007)
בס"ד
שלום לכולם אני האלמונית שכתבה את המאמר... תודה לכולם על התגובות אמממ אני נערה בת 17 ולא סטודנטית. מי שרוצה לקרוא עוד דברים שלי :
http://www.tapuz.co.il/blog/UserBlog.asp?Blogid=89702
9.
איזה שטויות
אלמוני/ת (8/6/2007)
יש מלא חולצות צנועות ויפות , תלוי איפה מחפשים, וחוץ מזה מה הבעיה ללבוש חולצה קצרה על חולצה ארוכה?! לא יודעת, אני בכלל לא הזדהיתי עם המאמר.
10.
שלום לכם..
אלמונית (8/6/2007)
בס"ד
אני האלמונית שכתבה את המאמר... תודה לכולם על התגובות ולאתר כיפה שפירסם אותי ממש במקרה גיליתי שאני פה..
אם מישהו רוצה לקרוא עוד דברים שלי שיכנס ל-http://www.tapuz.co.il/blog/UserBlog.asp?Blogid=89702
נ.ב- אני בת 17 ולא סטודנטית.. יום טויב ושוב תודה
11.
לא להתייאש כלל!.. בנות מלך=]
אלי´ה=] (8/6/2007)
ישר כוח על המאמר!
אבל קצת קשה לי איתו זה לא נכון לפי דעתי לפתוח את הפתח ולתת לגיטמציה למי שלובש "טיפה פחות צנוע"
בגלל שאין בחניות=[[

יש!!! והרבה!!! צריך לחפש וללאכת עם הסיבה הנכונה של רצון שלם לקיים את ציווי וללאכת בדרך תורתו כ"בת מלך" מי שהולך מהסיבה הנכונה לא מתייאש ולא יפשר לעולם!! גאה ולהמשיך לחפש ולתור אחרי הבגדים הצנועים עם אמונה וגאווה בהיותי בת מלך.. כי בחניות יש והרבה! והעיקר לא להתייאש כלל=]]
12.
אז מה עדיף?
טל (8/6/2007)
יש צדק רב במסר של המאמר אבל,
מה עדיף? ללבוש חולצה שמתפשרים עליה ובכל תנועה שעושים מבצבץ קצה הגב/ הבטן/ ומה לא... או ללבוש חולצה שמתפשרים עליה כי היא קצת פחות יפה אבל תשמור על הצניעות שלנו?
הצבע והגזרה היפים והמתאימים הופכים למכוערים מאד כשבקצה שלהם תמיד (כמעט) יש בטן/גב חשופים.
נכון צריך לשנות אבל עד אז - יש דברים שלא מתפשרים עליהם!!
13.
טל יקרה
אלמונית (8/6/2007)
בס"ד
ברור אני לא בעד להתפשר פשוט רציתי להראות נקודת מבט שונה שישנה אצל הרבה בנות. ברור שאת צודקת שעדיף להתפשר ולקנות משהו פחות יפה וצנוע יותר אך לרוב לצערינו זה לא ככה.
14.
ללא נושא
אנאל (8/6/2007)
אני אומנם לא מזדהה, כי אני מאלה שלובשות את הסמרטוטים!
אבל זה כל כך נכון, איך שיש אירוע ורוצים להראות טוב,החולצה תהיה קצרה, צמודה או שקופה.

לפעמים מנסים ולובשים מספר שכבות!
אך גם אז החוצה עם השרוולים ובחולצה הקצרה הרחווה יותר, גם אז אנשים מסתכלים על ה"חולצה" מוזר! במיוחד בקרב הציבור החילוני שמתקשה להבין למה לשים שכבות של בגדים באמצע הקיץ, ובשביל מה?! להיראות בת אדם!

אני מקווה שתצליח/י להשפיע על הנוער, והחברה.
נ.ב- הכתיבה ממש יפה
15.
:-)
עֹז (8/6/2007)
מאד מגמתי, אבל בתור גימיק-אחלה!
16.
מדהים
אלמוני/ת (8/6/2007)
והכותבת דווקא ממש צודקת!! יש בנות שהיו רוצות ללכת צנוע אבל היצר גובר עליהן ויותר חשוב להם להראות יפה..
חוצמזה שלא תמיד זה נוח ללכת עם 4\3 או עם כמה חולצות.. במיוחד לא בקיץ הנורא חם הזה!

ויש בנות שלא ילכו עם "בגיד שק" כי זה לא הסגנונן שלהם והיום, לפחות בעירי נורא נורא קשה למצוא בגדים צנועים ויפים וחבל!!
17.
נתרגם למעשים....
אני (8/6/2007)
צריך לעודד את עיצוב הבגדים הצנועים...!!!
שנשים לב כמה הצניעות יפה!
את אוהבת לעצב? אל תוותרי, תעבדי בזה! תקדמי...
את מכירה מישהי שאוהבת לעצב? תעודדי אותה, תסבירי לה כמה זה חשוב...

בעז"ה נזכה לתקן עוד הרבה תחומים, כל אחד והשליחות שלו במקום המתאים לו...

יישר כוח.
18.
אפשר להשקיע
חנה (8/6/2007)
מי שתפש כמו שצריך ימצא מספיק חולצות באופנה ומי שלא מוצאת יכולה להמציא לעצמה פטנטים כמו גרביים גזורות לשרוולים וכו´
19.
זה כבר פורסם בארגמן??? (לת)
רוית (8/6/2007)
20.
מעולה!
ספיר (8/6/2007)
מזדהה בהחלט עם מה שנכתב, למרות שבדרך כלל אני לא לובשת חולצות גדולות-היום קשה למצוא חולצות יפות וצנועות שהן לא "שק", למרות שיש כאלו...
ול-16, את צודקת לחלוטין.
21.
אהבתי...
הודיה (8/6/2007)
אומנם לא מסכימה עם המגמה שמשודרת בקטע, אבל בכל זאת אהבתי...
22.
מצטערת, אבל בכלל לא הזדהתי עם המאמר.
אחת... (8/6/2007)
בס"ד
אני לא מאלה שלובשות סמרטוטים, אבל אם מספיק מחפשים, מוצאים גם חולצות מאד צנועות.
23.
מה עם קצת עקביות?
:) (8/6/2007)
עושה רושם שכותבת המאמר לא היתה בטוחה מה היא רוצה לכתוב לפני שהיא התחילה בכתיבה, וכך יוצא שהמאמר סותר את עצמו לא פעם.
מעבר לזה, לא אהבתי את הטון המטיף.

אבל כמו שאמר/ה עֹז - כגימיק זה חמוד.
24.
מה זה השטויות האלה??
יזהר (8/7/2007)
משעמם לכם אנשים?
25.
כמה שהיא צודקת!
אלמוני/ת (8/7/2007)
אני גרה ברחובות- עיר שיש בה המון דתיים, ושיש בה הרבה חנויות שמיועדות לציבור הדתי, וברוב החנויות אין חולצות 3/4. שאלתי את המוכרות והם ענו לי: "זה מה שהולך היום. יש לנו גם חולצות בסיס." מצטערת מאוד- לי זה לא מתאים! בקיץ אני ממש לא רוצה ללכת עם שכבות. חם לי. אבל מצד שני אני רוצה להתלבש נורמלי. פעם היה לדידו כמה חולצות יפות שהם הלבישו עליהם שרוולים ומשהו סוגר לצוואר, אבל היום גם הם מציעים חולצות בסיס. לדעתי צריך לעשות משהו! אנחנו לא צריכות לסבול כי אנחנו מתלבשות צנוע (ובשבילי, גם לחרוש את הארץ כדי למצוא את החנות שכמה תגובות פה כנראה דיברו עליה זה סבל.)
חוץ מזה שהחלק הראשון עצבן אותי, הסוף היה כ"כ נכון וצודק שהוא חיפה עליו.
26.
בהמשך לתגובה "כמה שהיא צודקת"
אותה אחת שכתבה את הקודמת (8/8/2007)
תיקון טעות- יש חולצות 3/4 בחניות, אפילו יפות, אבל החולצה הכי זולה שראיתי עולה 90 שקל. אז עם כל הכבוד- אני לא מוכנה לגמור את הכסף של ההורים שלי על חולצות...
*והתכוונתי לרשת חנויות "דידו" שיש לה סניף גם ברחובות.
27.
לזאת שהתלוננה שחם עם חולצה ארוכה
פלוני (8/8/2007)
הרבה יותר חם עם גופיה וציצית מצמר. ויש כאלה שלובשים גם חליפה. מכל התרוצים, "חם" הוא בערך הכי גרוע. זה שקר, אין מילה אחרת.
עוד משהו: "חולצה אדומה"- השו"ע פסק שאסור ללכת עם זה. לפי ההלכה אם זה או זה או שק, לכי עם שק. אבל יש המון בגדים יפים וצנועים, ואין שום טעם להתלונן שאין. גם זה פשוט שקר גס.
28.
ללא נושא
שיר (8/9/2007)
כתיבה מקסימה , רק רציתי שתדעו שמאוד חם עם שכבות אבל הק ישור יהיה יותר חם בגיהנום .. אז עדיף לשמור על הצניעות שלנו ולדעת שאנחנו בנותשל מלך מלכי המלכים , קצת חם עם 3/4 אבל זהב הגוף שלנו - למה שכולם יראו אותו????
29.
לפלוני
אלמוני/ת (8/9/2007)
אתה מכיר את הפתגם "צרת רבים נחמת שוטים"? מה הקשר שיש כאלה שיותר חם להם?! אשמתנו שהם לובשים גופיה וציצית מצמר?! לי חם וזה לא מתאים לי! וזה ממש לא שקר! אתה לא יכול להגיד לי שאני משקרת כשאני אומרת שאני לא אלך עם חולצה ארוכה כי חם! תיכף תגיד שהיא משקרת כי בחוץ יש 0 מעלות וממש קפוא!
ואתה באמת לא מבין את הקושי של בנות שלא רוצות ללכת עם שקים ורוצות ללכת יפה וצנוע.
לדעתי המושג של "כבוד לכל אדם" חשוב לא פחות מצניעות, וחבל שכשאתה מגן כ"כ על הצניעות, אתה לא שם לב (אני מקווה שזה בגלל זה) ומוציא שם רע לכ"כ הרבה בנות שחושבות כמוה.
30.
כמה נכון ואמיתי!!!
עטרה (8/10/2007)
זה כ"כ עצוב! למה המעצבים לא יכולים להתחשב? אם הם יעצבו בגדים צנועים ויפים, עם כל הדרישות, בטוחני שיהיה לזה ביקוש ענק!
31.
תגובה למספר 9...
עטרה (8/10/2007)
חולצה על חולצה זה המון פעמים חם ולא נח. ישנן בנות וישנן בנות. את לא יכולה להגיד שמה שנוח לך נוחל לי.
32.
לאא!!שאנשים לא יושפעו מזה!!!!
יסמין (8/10/2007)
הכל שטויות!!בולשיט!!!השורה התחתונה מוצאיה את המצב הכי קשה בעמינו כלגיטימי ולא ככ נורא מלחתכילה!!! אז הבנות שמתלבשות לא צנוע זה כי הן ככ צדיקות וכו וכו רק שלא מצאו בגדים בחנויות?! שטויות!!! לכו לבני ברק, לחנות שאין לה סניפים בכל העולם(כי זה אומר שזו חנות ייחודית לבני ברק והסחורה מתאימה לאוכלוסיה הדתית) ויש גם יש שם בגדים יפים, צבעוניים במינון הנכון, לא צמודים, ולא מבליטים שומדבר שצריך וחייבים להסתיר, זה ככ שטויות מה שנאמר כאן (במחילה, כן? זה פשוט בוער לי...) כי אם את הולכת לזארה, ומחפשת שם צניעות, הדפק הוא בך!! זה כמו ללכת להארלם ולחפש בנאדם שומר מצוות... מה??? מה פשר המאמר הזה?!לתת לגיטימציה לבנות ללכת עם חולצות וחצאיות לא צנועות?!רק עכשיו עם תירוץ בכיס???... הזדעזעתי קשות...!!! אני מקווה בכל ליבי שלבנותינו יהיה מספיק שכל כדי לקחת מהמאמר את המונולוג החולצתי בתור סיפור נחמד לשבת ותו לו.
33.
זה לא ככה
זוהרוש=) (8/12/2007)
אני לא מסכימכ עם זה,זה לא נכון תמיד נתפשר כי החולצות הלא הכי צנועות יפות בהרבה מבגדי שק
34.
בטח שיש חולצות צנועות
שרה (8/14/2007)
יש הרבה חולצות צנועות בחנויות. אני הסתובבתי בירושלים ועשיתי שם קניות לבגדים וחזרתי הביתה עם חולצות מאד יפות וגם צנועות. אפשר בקלות למצוא.
35.
זה מאד פשוט
ליל (8/15/2007)
אם הציבור הדתי לאומי חושב שהוא יכול לעשות קניות בחנויות של חילוניים ולהשאר צנוע - הוא טועה.
בתור אחת שהגיעה מהמקום הזה וב´´ה התחזקה והתחרדה אני יודעת שצריך לשנות את כל מושגי הצניעות שלנו ולהדבק להלכה ממש. יש המון חנויות שמיועדות לציבור החרדי והבגדים שם צנועים, יפים ונשיים. כמו שכתב כאן מישהו- אי אפשר להכנס לזארה ולTNT ולצפות לצאת בת ישראל כשרה..זה לא הולך יחד. בהצלחת לכולן.
36.
למה לכעוס ולריב??
מורן ו (8/15/2007)
אני חושבת שהפתרון היחידי הוא להתפלל לבורא עולם בכל הכוח שיעזור לנו למצוא בגדים צנועים לכבודו כידי לשמח אותו! כמו שאנחנו יודעים להתפלל על פרנסה הצלחה זיווג וכו´ אנחנו צריכים להתפלל גם על זה! תאמינו לי זה באמת קשה אני מהרגע שמתחיל ביצבוץ של אביב מחפשת בגדים ועד היום מה שקניתי זה "בנתיים עד שאני אמצא" ולצערי הבנתיים הזה עדיין נשאר וגם קצת צמוד והכי לא מתאים! משום שכל הבגדים גם בחניות של הדתיות הם מידה אחידה ואם לא אז הם גם לא יושבים טוב בכדי שיראה נורמלי! אני אומרת נורמאלי כי אפילו יפה אני כבר כמעט נואשתי מלחפש! אז קדימה בנות מלך בואו נקדיש פרק אחד של תהילים לפחות או כל דבר אחר מהיום עד הקיץ הבא בעז"ה שהמשיח יגיע ונבקש מבורא עולם שיתן לנו בשנה הבאה בגדים יותר צנועים וכל זה רקקקקק בשבילו! ועוד משהו "כל המתפלל על חברו נענה תחילה" קדימה תתפללו הרי כולנו זקוקות לזה...
ישתבח שמו של בורא עולם בכל העולמות כולם שזיכה אותנו ליהיות הילדים שלו תראו אותנו מחפשים להתלבש צנוע באמת ולא כמו שחושבים אחרים שאנחנו במכובן מכשילות גברים.... יאללה תנו חיוך!!!
37.
לפלוני
מישהי (8/15/2007)
תגיד, אתה לא מתבייש???
"לכי עם שק" עם כל הכבוד, בתחרות של ה"מי סובל הכי הרבה בגלל בגדים לא צנועים ואת מי מכפישים הכי הרבה בגלל הצניעות" הבנות זוכות ובענק!!
אם בנים הולכים עם חולצה רגילה וקצרה- זה מספיק.... כמעט אף אחד לא יתלונן... אבל, בנות זה סיפור אחר.. אז מי אתה שתגיד לבת שתלבש שק- תלבש אתה!! ועם היא רוצה להראות יפה, לא מגיע לה?!
ואגב, ציצית צמר )לפי הרב אבינר) זה חסידות ומי שסובל בגלל זה לא חייב ללכת עם זה... אבל חולצת 4\3 - זה סיפור אחר...
38.
תגובה לאחרונה (מישהי):
אלמוני/ת (8/16/2007)
בס"ד.

צדיקה!
עם כל הכבוד ליופי, היופי הפנימי חשוב יותר.
אז כן, את תלכי עם ´שק´ ושזה יהיה צנוע מאשר עם חולצה לא צנועה.
את בת מלך! תכבדי את עצמך.
הפנימיות שלך הרבה יותר יפה.
וואי, מה כבר יכול לקרות אם תלכי עם חולצה לא כזאת יפה (אגב, זה גם לא נכון. יש המון חולצות צנועות שהן יפות.)?
את לא תמותי מזה.
וזה הכל הבל הבלים...
נראה לך שאבא שואל אותך שם למעלה אם התלבשת יפה או לא?
מה הוא רוצה מאיתנו? שנקיים את מה שהוא אומר!
ונכון שאנחנו כ"כ אוהבים אותו? אז בואי נעשה את המינימום ונתלבש צנוע!

ולמרות הכל- אוהבת...
39.
ללא נושא
אלמוני/ת (9/20/2007)
כל כך מקסים ומיוחד ,מבט אחר על הצניעות
40.
מזעזע
דבי (10/9/2007)
לכותבת המאמר,
אני חושבת שיש לך בעיה קשה בכל הבנת נושא הצניעות. המונולוג המשעשע שפרסמת אינו ממצה ולו במעט את העניין הכל כך מורכב הזה.
אם את חושבת שצניעות מתבטאת באורך השרוול בחולצה- את טועה. ובדברים כאלה לא כדאי לטעות. ובטח שלא לפרסם מאמרים.
את יודעת שאישה צנועה היא לאו דווקא זו שמתכסה ביותר שכבות? את יודעת שלפעמים מכנסיים (רחמנא לצלן) יכולות להיות צנועות יותר מחצאית?
אם לא הגעת למסקנות האלה לבד- אני אסביר לך.
אישה צריכה להיראות טוב. תתפלאי. אין שום איסור בתורה להיראות טוב. זה אפילו חיובי.
אין הכוונה שאישה יכולה ללכת איך שבא לה. ממש לא. צריכה להיות רמה מסויימת של צניעות. אבל אסור שהיא תמדד ושיהיו לה חוקים וכללים בהלכה. כן, כל אחת צריכה לחשוב עם עצמה מהם הכללים שלה.
אם את מודדת צניעות בסנטימטרים עד המרפק- את בחורה רדודה מאוד. וחבל שתראי כמו שק זבל. לא יאה לבחורה באשר היא.
האמת, אני אפילו מרחמת עליך. אני מרחמת עליך כי עדיין לא הבנת שהחיים מורכבים. יש דברים מעבר. ועצוב לי שאת מקבלת בכניעה את כל מה שמכתיבים לך במקום לשבת ולחשוב עם עצמך איך את רוצה להתלבש. לא איך רב בבני ברק רוצה שתתלבשי.
41.
אני ממש לא מסכימה עם זה!!
נעה (10/14/2007)
יש לך תפיסה מוטעית לחלוטין!
את אולי לא ייצרת את החולצה שלך- כמו שאת אומרת, ואת לא בחרת איך היא תיראה ואם תהיה יותר צנועה או פחות אבל לך יש את הבחירה אם לקנות אותה או לא! ואם רק היית רוצה, היית יכולה למצוא המון חולצות צנועות!
ואני ממש לא מדברת על חולצות שגדולות בכמה מידות ונראות כמו שק, לי אישית מאוד אכפת מאיך שאני נראית,ואני הולכת עם בגדים עם גזרה יפה ממש וגם החולצות עצמן מאוד יפות, לא צועקות מידי, ולא צמודות מידי ואני הולכת צנוע!! אפילו מאוד צנוע!! אני לא אומרת שאני צדיקה, ממש לא, אלא פשוט יש לי את הרצון לקנות בגדים צנועים וזה ממש לא בעיה(!) אם את מפילה את בעיית הצניעות שלך על זה ש"אין איפה לקנות בגדים צנועים" זו דרך מאוד מקורית להתחמק ואפילו לנסות למצוא לזה תירוץ מספק!
חבל שככה את מסתכלת על הדברים!
זו הסתכלות מוטעית לחלוטין!
שוב, אל תנסי למצוא תירוצים לזה! זה ממש בידיך, וזו הבחירה שלך!
42.
בתכל´ס
ענבל (10/18/2007)
אני חושבת שיש הרבה אמת במה שכתבת. ואני יודעת שאפשר למצוא. (סיפור מצחיק: בשבוע שעבר חיכיתי לרכבת, והתחלתי לדבר עם חרדית חב"דניקית שהתברר שחשבה שאני או חב"דניקית או מבית יעקב. והבגדים דווקא היו משינקין ומהקניון...) ובכל זאת יש לי הרבה פעמים תחושה שלאט לאט אני נשחקת. שפעם הייתי הרבה יותר צנועה - שכולנו היינו הרבה יותר צנועות. לכן רציתי לבקש שמי מכירה חנות בגדים צנועים שתפרסם בבקשה ("בני ברק" זה לא תוית שמבטיחה צניעות, מניסיון... לפעמים ההתפשרויות הן דווקא משם).
43.
ללא נושא
אלמוני/ת (6/18/2008)
יופי..כשאתן גרות בירושלים הכל טוב ויפה ויש חנויות והכל..אבל כשאני גרה בקריית שמונה ומה שיש לי זה רק מותגים בלי כל החנויות שאתן מדברות עלייהן זה הרבה יותר קשה..לא לשפוט אנשים אם אתן לא יודעת כלום!!(ואני כן הולכת צנוע ומוצאת מידי פעם..)
44.
סיפור החולצה (לת)
גלי (9/21/2008)
45.
ליסמין
אוראל (1/20/2009)
דבר ראשון-זה קצת לא בסדר להגיד שהכל שטויות-כי לא הכל שטויות, ואם תעברי על המאמר-גם תגלי את זה,
דבר שני-אני יכולה להכנס לזארה ולקנות גופיה ולשי מתחתיה חולצת בסיס דקה ונוחה(כמו של טופליין או לורד קיטש), לכל הבנות שאמרו שזה לא נח חולצת בסיס, אני רוצה להמליץ על חנויות-
לורד קיטש-אמנם זה לא חנות של דתיים,אבל יש שם הרבה דברים יפים,
טאצ´,
אותנטי,-אני ממש לא לובשת סמרטוטים-ובכל זאת מצאתי חולצה באותנטי!
ודרך אגב-אני ממש צנועה, ויש לי המון בגדים מתמנון, פוקס, רנואר, זארה, גולף, וכ´ו-מבחינתי זה לא סותר!
דרך אגב-המאמר חמווד!
46.
ממש....
אני (1/28/2009)
אהבתי!!!
אני חושבת שזה ממש צודק.... מעניין. למרות שלדעתי, אם באמת רוצים - אפשר להתלבש צנוע. אני מסתכלת על כל נשות ונערות היישוב שלי שמתלבשות ממש צנוע ולרובן הלבוש לא כ"כ פשוט! יש בגדים ממש מהממים אז צריך להתאמץ ולמצוא. חוץ מזה שגם, במידה ומצאת חולצה שמאוד מצאה חן בעיניך אך היא קצת עולה (בבטן) אז אם נורא רוצים אפשר לתפור משו מלמטה או למצוא פתרון אחר.
בהצלחה, בנות, ותזכרו תמיד לשמור על עצמכן!
47.
לרביד היקר (לת)
רביד (6/21/2009)
48.
ללא נושא
אלמוני/ת (7/18/2010)
מאמר ממש יפה...!התחברתי..אבל היום גם עם החולצה לא ממש צנועה...אפשר...ללבוש משהו מתחת...נגיד עם השרוולים קצרים אפשר ללבוש שרווולון...!..!שזה גם נעים גם יפה וגם נוח.וגם צנועה..!=)))))
49.
ללא נושא
אלמוני/ת (10/25/2010)
אני ממש לא חושבת שחולצה שהיא מחנות חילונית כביכול היא לא צנועה בכל מקרה! אפשר להיות צנועה עם חולצת בסיס של זארה ומעל חולצה של פוקס (לדוגמא)! מי שחם לה עם שכבות- זה סיפור אחר לגמרי! ודרך אגב- לפעמים ללבוש שכבה אחת יוצא צמוד יותר ושקוף יותר, כל חולצה לעצמה. כולנו יודעות את גדר ההלכה וכל אחת צריכה לחשוב אם באמת החולצה שהיא קונה מספיק צנועה. נכון שזאת התמודדות מאוד קשה כי לפעמים דברים לא צנועים נראים לנו יותר "יפים" ובקיץ ממש חם עם 4\3, אבל "כל כבודה בת מלך פנימה", ולכל אחת יש יופי פנימי מיוחד. ומי שלמרות הכל מצליחה להתגבר יכולה לדעת שהיא לא תישרף באש של גיהנום כי היה לה חם!!
שנזכה!
50.
ליסמין(מספר 32)
בת מלך:-) (12/21/2010)
אני לא מסכימה איתך!
כלומר,אני מסכימה שאפשר למצוא חולצות צנועות-אבל זה שאת אומרת שבחנות זאת וזאת יש חולצות, ושכל בת דתיה תוכל לקנות שם בגדים-עם זה אני לא מסכימה!
דבר ראשון יש כאלה שהחנות הספציפית שאמרת רחוקה להם...
וגם חצאיות ארוכות לדוגמא עולות המון כסף(לא שחייב עד הרצפה אבל מי שהולכת ככה אז..)
אבל חוץ מזה-את יודעת כמה זמן לוקח לי למצוא בגדים?
אני ממש משתדלת ללכת בצניעות..וזה ממש לא קל לי..
כי יש לי חברות שהולכות בצניעות ואני הולכת ונה מהם..
אני לדוגמא לא הולכת עם חולצות צמודות(כלומר משתדלת לפחות)
ובקיצור לא כל מה שמתאים לך מתאים גם לי..
ואני חושבת שכותבת הכתבה העלתה נושא כאוב שקורה..וזה פשוט למידה איך לחשוב עליהם טוב-שהן פשוט התעייפו,ולא בגלל שלא אכפת להן מה ה´ אמר.ולמרות שזה לא נכון לעשות את זה..
וכותבת המאמר-ממש אהבתי את הכתבה!
51.
לפלוני
בת (6/6/2012)
לי אין כ"כ בעיה עם חולצות אבל חצאיות - שה´ יעזור לי אין לך שמץ של מושג מה זה להסתובב בחנויות (כולל בחנויות בבני ברק ובקריית ספר) ולגלות שיש לך שתי אפשרויות - או ללכת עם חצאית שלא מגרדת לך תברך (ומכיון שאני די גבוהה אז בכלל זה בעיה) או ללכת עם חצאית באורך קילומטר שנראית כמו סמרטוט, אי אפשר ללכת בה בלי למעוד ובאופן כללי היא נותנת לך תחושה שאת הולכת בתוך שק והמחיר בכלל- כמה שהחצאית יותר זוועתית היא תעלה יותר, אז לפני שאתה (וכל מי שכותב שזה לא בעיה ויש מלא דברים יפים וצנועים) מדבר תחשוב שניה וחוצמיזה תגיד תודה - מכיוון שאתה בן אין לך שום חוקי צניעות שמגבילים אותך, מבחינה הלכתית אתה יכול ללכת עם בוקסר ברחוב. וסתם לידיעתך אתה בכלל לא חייב ללכת עם ציצית (שלא לדבר על ציצית מצמר) מכיוון שסביר להניח שאתה לא לובש חולצות שיש להן 4 כנפות
 




חפש