עגבניה או יהלום
שני משלים הממחישים את חשיבות הצניעות, ואת היופי שבה..
מן הגולשים

 אלייך בת ישראל יקרה!
אם גופך חשוב לך כדאי לך לקרוא תמאמר הזה.
מסופר על אדם שהלך לשוק לקנות ירקות ואז הוא הגיע לאיזה דוכן מוזנח שנמצא ממש בסוף השוק ואז הוא התחיל למשמש את העגבניות ולגעת בהם להרגיש את המרקם ולנסות להשיג את העגבני'ה הכי קשה והכי יפה. אך המשימה היתה מאוד מאוד קשה מפני שכבר הספיקו הרבה ידיים למשמש את העגבניות ולגעת בהם וגם להשאיר סימנים וצלקות. לבסוף לאחר התלבטות מאוד ארוכה ולאחר מישושים רבים לקח את העגבני'ה הרכה וניסה לקחת את מה שנשאר הכי טוב.למרות שכמעט ולא נשאר שום עגבני'ה נורמאלית למאכל
זה סיפור ראשון.

סיפור שני.
מסופר על אדם שבא לחנות יהלומים עם הכנסו לחנות הוא העובר מספר בדיקות כדי לודא שהוא לא נושא נשק עימו או חלילה משהו אחר . והאדם הזה נכנס לחנות יהלומים והתחיל להסתכל ביהלומים הנוצצים היפים המהממים והמדהימים. אך לגעת בהם הוא לא יכל מפני שמוגנות הם בזכוכית ואי אפשר לגעת בהם ולהשתמש בהם אלא רק לראותם בלבד ורק אם יש למישהו את הסכום המיעוד יכול הוא לגעת ולקחת את היהלום שחשקה נפשו. ואם הוא חלילה יגע בהם הוא ינסה לגעת בהם ישר תפעל האזעקה והוא יתפס. ואז האיש הזה מתבונן וכל הזמן נדהם מחדש . איזה יופי כמה יפים כמה נוצצים כמה מדהימים היהלומים איזה נפלאים. ואז הוא אומר לעצמו אם מישהו אחר הי'ה נוגע בהם הוא חושף אותם הם היו נפגעים ולא נשארים כאלה נוצצים ויפים. אלא נשארים עם סימי ידיים ומישושים. הם סתם כבר לא היו כאלה יהלומים מיוחדים וטובים.אלא היו נהפכים ליהלומים שכל אחד יכול לגעת בהם ולמשש אותם. למרות שהם בתוך זכוכית מוגנת ואי אפשר לגעת בהם אלא רק לראותם בכך היופי שלהם נשאר לעד. בכך היופי והטוהר נשאר לתמיד.

בחיים יש לנו כמה הזדמנויות או להיות עגבניות שכל אחד נוגע בהם ממשש אותם מסתכל עליהם בעינים לא יפות ובסוף בוחר את העגבני'ה שנראית לו הכי טובה.
או להיות יהלום שאי אפשר לגעת בו אלא רק לראותו בלבד. שאי אפשר לזרוק אותו שאי אפשר  להשפיל אותו ולקלקל אותו ואת הטוהר והיופי שבו.
יהלום שמוגן בזכוכית ונשמר יופיו וניצוצו .ורק שיש לך את הסכום המקובל רק אז המוכר יפתח את הזוככית ויתן לך אותו ורק אז הוא יוכל גם בפעם הראשונה לגעת בו ולהרגיש את היופי את הטוהר את הראשוניות ואת השמחה האדירה. כך בעז"ה שבעלך יבוא או לא יבוא ויבחר עגבני'ה שכל אחד נגע בה ומשש אותו וכל אד זרק אותה אלא הוא יבחר את היהלום שבו אף אחד לא נגע ואף אחד לא משש ואף אחד לא קלקל את יופיו ואת הטוהר והניצוץ שלו.
וזאת הבחירה שלך האם להיות עגבני'ה שכל אחד נוגע בה ממשש אותה הורס אותה גורם לה לפצעים ולחורים ואח"כ זורק אותה.
או להיות יהלום שרק אפשר לראותו, להיות יהלום קדוש עם ניצוץ גדול שאף אחד לא נוגע בו והיופי נשמר בו.
כמובן שזה ממש לא קל להיות יהלום צריך הרבה הבטחה שמירה מגנים אזעקות זכוכיות מגינות. כלומר ברור שזה קשה להתלבש בצניעות לשמור נגיעה לא לגעת בבנים. זה קושי גדול שדורש המון מאיתנו דורש הרבה הרבה כוחות נפש הרבה הבטחה הרבה הגנה על הצניעות הרבה הגנה על הנפש ועל חשיפת הגוף. צריך לשמור טוב טוב על הגוך ולהשים אזעקות מגינים זכוכיות אם את רוצה להיות יהלום.   וכמובן שלהיות עגבני'ה זה לא קשה בכלל וגם לא צריך הבטחה ולא שמירה ולא הגנה וגם לא צריך להשים את העגבני'ה בתוך זכוכית כי הרי כל אחד יכול לגעת בה ולמשש אותה וקשה מאוד מאוד מאוד למצוא את העגבני'ה הטובה ביותר הקשה ביותר הרי כמעט כולם נגעו בה והרסו אותה והיא כבר לא חזקה וקשה כמו שהיתה לפני שנגעו בה.
כך כל אחת מאיתנו נמצאת גם בבחירה מתמדת וקשה בבחירת החיים. האם להיות עגבני'ה בשוק בפינת הרחוב איפה שכולם עוברים רואים אותה קורצים לה ממשים אותה ונוגעים בה ולבסוף גם פוצעים אותה והורסים אותו להיות אחת שכולם ראוים אותה הרי היא מתלבשת באופן שכל עין ישר נהפכת ואף אחד לא יכול לפספס אותו כולים עוברים לידה היא לא שומרת נגיעה אז כל אחד יכול לגעת בה ולמשש אותה כל אחד יכול לחבק אותה לגעת בגופה המוצנע ואז לפצוע אותו להרוס אותו ואח"כ עוד לזרוק אותה לפח ולהשאיר אותה פצועה אם סימנים עם פצעים מוגלדים עם כאב בלי סוף ולבסוף כבר אף אחד לא ירצה לגעת בה ולקחת אות כולם יזרקו אותה הרי היא כבר לא שווה כי כבר כל אחד יכל לגעת בה וכבר כולם נגעו בה מששו אותה וכבר הגוף שלה לא שווה.

הוא לבחור להיות יהלום שאפשר רק לראותו בלבד ולא לגעת בו, יהלום שלא פרוץ לכל יד ולכל מבקש. יהלום שמוצנע רק לאחד היחיד שיש בידו את הזכות לקחת אותו. כך אם את בוחרת למרות הקושי הרב להיות יהלום לשמור על גופך לשמור על צניעותיך ולתת שרק בעלך האיש המיוחד יזכה לגעת בך בעז"ה בחתונה לראות את צניעותיך העדינה והטובה ואז הוא באמת יאריך אותך הרי את יהלום אמיתי.

אז למרות שעכשיו את עדיין לא שומרת נגיעה ואת עכשיו עדיין עגבני'ה יש לך הזדמנות להפוך ולהיות יהלום . יש לך הזדמנות לפתוח דף חדש לשכוח הכול לתקן את החורים לרפא את הפצעים ולשמור על גופך ותאמיני שלי שבעלך יעדיף יהלום חדש ונקי מאשר עגבני'ה רקובה שכבר איבדה תקווה. 
אל תאבדי תקווה למרות הפצעים הרקיבות החורים ולמרות כל הנגעיות והמישושים את יכולה לזרוק את הכול לפח לפתוח דף חדש דף נקי ולהחליט שמהיום אף אחד לא יגע בי ולא ימשש אותי ועכשיו אני הופכת להילום שאפשר רק לראותו בלבד שיופיו נשמר היטב שהניצוץ חוזר אליו והוא מתחיל להאיר מחדש.


אז בה"צלחה רבה לכולנו בבחירה החשובה או להיות עגבני'ה או להיות יהלום שכל גבר חולם לקנות. אני בטוחה שכולנו רוצות להיות יהלומים נוצצים ויפים מאשר להיות סתם עגבניות רקובות שסתם מונחות על הדוכן ברחובות. כי הרי גופך הוא יהלום עם ניצוץ יהודי קדוש קדוש. תשמרי עליו היטב.   ותודה לה' יתברך שהאיר לי את דרך ופקח לי את העינים לראות מה אני ומהו גופי. תודה לה שחיזק אותי ועזר לי לכתוב תמאמר.



הדפסה   שלח לחבר
התגובה  
שם
   
דוא"ל
   
כותרת

תגובות
1.
משלים מעולים!! שכוייח ותודה! (לת)
אלמוני/ת (1/13/2008)
2.
ואי
רות (1/13/2008)
מחזק ביותר!תודה רבה..
3.
בחורה או עגבניה...
ימית (1/13/2008)
פתחתי את הארון, שוב חיפשתי מה ללבוש.
התלבטתי קשות, כי מי יודע את מי אני אפגוש...
אז שמתי עלי את החצאית הצרה.
זאת מהג´ינס המשופשף, הקצרה.
וזה לא כל כך נורא שהיא כזו... בערך... מעט...
ממש טיפה קצת.. מעל הברך.
העיקר: חצאית! כך כולם אומרים.
ומי שלא נראה לו, שילך לחפש ת´חברים.
וכדי להוסיף למראה הכללי
הוספתי את החולצה הצמודה שלי.
חולצה שחורה, צמודה וקצרה.
מחמיאה, ומאוד מדגישה את הגיזרה.
וברור שהיום בלי שום חוכמות
צריך להתאים גם נעליים תואמות.
שלפתי מהארון את הנעליים עם העקב,
שעלו להורים שלי בהרבה כאב לב.
אבל מה לעשות, מה כבר הם מבינים?
אם זה לא פירמה, אז אתם לא בענינים!
אז יצאתי מהחדר לכיוון המראה,
עם קופסת האיפור להשלמת ההופעה.
ולא הסתפקתי רק בסומק קל,
כי מי מרגיש בזה בכלל.
מתחתי פס שחור עבה, ואודם בולט ומדגיש
וצלליות של העיניים, הוספתי חיש.
ואז סוף סוף, הרגשתי נפלא.
ולא נורא כל כך שאחרתי לתפילה.
העיקר שהלכתי ברחוב בצורה מטופחת
צעדתי כיאות בשלווה ובנחת.
קיבלתי מחמאות על ימין ועל שמאל.
מקבוצת נערים ומחייל אחד גדול.
"איזו חתיכה" - שרק אחד.
"וואלה איזו שאפה, משהו מיוחד
תראה איזה גוף, ואיזו הליכה יוצאת מן הכלל.
כן, אבל...
היא דתיה, ממש בזבוז וחבל!"
ואני עוברת, נהנית מכל מה ששמעתי קודם
רק נזהרת שלא לחייך, שלא ימחק האודם.

ואז הגעתי אל השוק, ועברתי בין הסוחרים.
וראיתי איך אנשים, עגבניות בוחרים
"תשמע, זאת עגבניה טובה.
מלאה באופן מיוחד".
עגבניות לעניין, בוחרים אחד אחד.
"כן, אבל, אצלו המחיר יקר באופן יוצא מן הכלל
טוב, אז בוא נלך לדוכן אחר.
על הזמן פשוט חבל".
ואני ממשיכה ללכת עם ההופעה שעבדתי עליה שעות
ובעיניים שלי מתחילות לעלות כמה דמעות.
מה? זה אותו הדבר ? אותו העניין?
האם עד עכשיו הייתי כמו עגבניה על הדוכן?
כל אחד שרוצה רק יסתכל ויקח?
וכל שאני יותר מושכת הרי זה משובח?
מה, כך אני נראית? זה מה שאני משדרת?
ואיך זה שלתפילה אני עוד ממהרת?
לבושה בצורה כזאת כאילו IN ואופנתית.
אני בכלל נראית בת דתית?
והאם אני רוצה להראות בעיני האחרים כמוצג לראווה
או כאישיות בעלת כבוד וגאווה?

תודו שזה לכולנו חומר למחשבה ...


[זה מאמר שהמדריכה שלי לפני 4 שנים הביאה לנו מהאתר שלכם, ומאז הוא מלווה אותי בפעולות עם החניכות שלי בכל מקום... שכוייח!!!)
4.
משל יפה, רק נק´ קטנה..
מעפר באתי ואל עפר אשוב (1/14/2008)
שלום לכל האחיות שלי, אני חושבת שיש בעי´ה ולאו דווקא במאמר הזה אלא בהסתכלות שלמה לגבי ענין הצניעות-לאחרונה אני רואה שכל הענין של צניעות מתנקז בסופו של דבר לבנים- גם פה הנק´ החשובה היתה שבן לא ירצה עגבני´ה אלא י´הלום.. לעניות דעתי ואיך שמנקודת מבט אני רואה ובמינה זה שהצניעות היא מידה מול הקב"ה, היא דרך ללכת בדרכיו ולעבוד אותו בטוהר..נכון שבנים יעדיפו בהמשך בחורה צנועה יותר אבל זה לא שיקול נראה לי, אשמח אם תגיבו, תודה.
5.
גועל נפש!!!
סטודנטית (1/14/2008)
למדתי בעברי באולפנה וכמו כולם גם אני שמעתי ולמדתי בלי סוף על צניעות ומשתדלת להתנהג בהתאם בכל מסגרת בה הייתי מאז האולפנה.

באמת שאני לא מבינה למה בשביל להסביר על חשיבות הצניעות משתמשים בסגנון כל כך זול ובוטה.

צניעות היא מידה כל כך נעלה, היא קשורה לכל כך הרבה התנהגויות, ואפשר להתסכל עליה מנקודת מבט קדושה ומרוממת הרבה יותר.

למה לדבר על שוק, על עגבניה ועל משמושים... לי זה גורם לגועל נפש עמוק! אני חושבת שבהסתכלות הזאת מצמצמים את הצניעות למשהו מאוד קטן, וגם עליו מדברים בצורה מאוד רדודה וזולה.

נקודה למחשבה לצוות האתר האם לפרסם מאמר שכזה.
6.
תגובה למעפר באתי...
בת מלך (1/14/2008)
שלום. ישנם שיקולים רביםלדברים אלו. וודאי שאנו הבנות לא שומרות על הצניעות רק בשביל הבנים. בת שחושבת כך יש לה בעיה. את שומרת על עצמך כדי להיות טהורה יותר, וקרובה לקב"ה!!! בדרך בא גם העניין החשוב המוזכר פה במאמר. זה דבר הבא מתוך דבר ומורכב מאוד! שיהי לכולנו בהצלחה!
7.
ללא נושא
בת שירות (1/14/2008)
השאלה פה בעצם היא: נערה יקרה, איזה חפץ היית רוצה להיות: חפץ זול או חפץ יקר?
מתי תקלטו שאישה היא יצור בעל שכל ורגשות ולא אובייקט! (גם אם היא בוחרת להתלבש בצורה לא צנועה)
במאמר הזה הכותב/ת בעצם אומר/ת שאין מה לעשות, נשים תמיד יתפשו כאובייקטים והשליטה של הבת היא רק על איזה סוג של אובייקט היא תראה.
לא אהבתי בכלל...
8.
זאת שכתבה תמאמר.
בת מלך (1/14/2008)
שלום לכל המגיבים היקרים.
המאמר לא בא חלילה לומר שמי שלא שומרת נגיעה הוא לא שומרת על עצמה היא לא טובה והיא סתם אחת בשוק. חלילה המאמר הזה רק בא לחזק את אותם הבנות שלא שומרות נגיעה ולחזק אותם ולומר שלבסוף כולם נופלות זה קשה שלא באמת. המאמר הזה רק בא לומר שצניעות זה כמובן לא רק בלבוש וביופי החימוני ובדיבור כמובן שצניעות זה הרבה מעבר לזה זה יותר עמוק יותר קדוש יותר רגשי אבל לצערנו אנחנו לא כל כך מבינות מהי צניעות וקודם עלינו להבין שברגע שאני שומרת על גופי וברגע שאני לא נותנת לכל בן לגעת בי טו לחבק אותי או לתת לי נשיקה ואני מבינה שלא רק שזה אסור זה גם פוגע בי בנפש שלי בטוהר שלי בקדושה שבי ובהילום שבי. כי הרי כולנו כל בנות ישראל אנחנו בנות מלאכים אנחנו נסיכות וכמו שנסיכה לא תלך עם סמרטוטים או עם תכשיטים מכוערים וכמו שנסיכה תתנהג באצילות בקדושה כמו שכל נסיכה צריכה להתנהג כך גם אנחנו בנות מלך המלאכים צריכות לדעת שברגע שאני שומרת על גופי על ההתנהגות שלי על הדיבור שלי על הצניעות שלי על הלבוש שלי אני מפארת את המלך אני משבחת אותו אני גורמת לו לנחת רוח אני עושה את רצונו בשימחה וגורמת לו לאושר ומתקרבת אליו. ברגע שאני יודעת איפה להציב את הגבול וברגע שאני יודעת שלא כל אחד שבא לו לגעת בי יגע בי וכל אחד שרוצה לחבק אותי או לתת לי יד אני אתן לו . לא אני יודעת שהרי אני בתו של המלך אני נסיכה לא סתם בת רגילה אני בת של מלך ואם אני נסיכה אז צריכים לכבד אותי צריכים להתנהג אליי בהתאם כמו שמתיחסים לנסיכה למלכה. כך אחיותי היקרות לא באתי חילה לעליב אותכם או לפגוע בכם גם אני פעם לא שמרתי נגיעה לצערי אבל ב"ה שהבנתי שאני לא סתם אחת אני לא בת רגילה אני בת של מלך וצריכם להתיחס אלי כך. אני מבקשת סליחה מעומקא דליבה אם פגעתי במישהו זאת ממש לא היתה הכוונה.
הכוונה שתבינו שברגע שאתם שומרות על עצמכם אתם גם מקדשות שם שמים ברבים אתם עושות נחת רוח בשמים לקב"ה אתם מחזקות את עמ"י וברגע שאתם לא שומרות פשוט כולם נופלים באים אסונות ודברים לא טובים.
אז שוב סליחה אם המאמר לא נכתב יפה זאת לא היתה הכונה כולם צדיקות כל בת ובת היא מלכה פשוט רציתי רק לומר שאתם חחיבות להביןם שאתם מלכות בנות מלך יקרות.
9.
ללא נושא
אלמוני/ת (1/16/2008)
שמעתי פעם את המשלים מאיזה רב והם מלווים אותי כבר כמה שנים....זה ממש מחזק!!!תודה!!!
10.
ממש אהבתייי!!!
אלמוני/ת (1/16/2008)
זה רעיון לפעולה או פ"ש נהדרר!!
11.
המאמר הזה באמת טוב.
א.ל (1/17/2008)
מי שרוצה לעשות מזה פעולה אז אפשר קודם לשאול מה ההבדל בין עגבניה ליהלום, ואז להביא להם את המאמר. (הזה או את הקטע שהביאו בתגובות).
עוד מתודה טובה- להביא בתחילת הפעולה תפוח מקולף ולהעביר אותו בין הבנות ובסוף הפעולה לשאול אם יש מישי שמוכנה לאכול אותו, כמובן שלא. אז אפשר להמשיל את זה לגוף, כשכ"כ הרבה אנשים נוגעים בו, במיוחד שהוא בלי הכיסוי שלו- בגדים, זה מגעיל אח"כ.
יש עוד מתודות אבל אני לא זוכרת...
בהצלחה לכל מי שעושה את זה.
12.
בנות הן לא עגבניות ולא יהלומים!!!!!
תמר (1/21/2008)
מידת הצניעות היא משהו הרבה יותר גבוה ואצילי,ואי אפשר להמחיש אותה ע"י משל על עגבניות בדוכן ומשמושים..וגם לא ע"י יהלומים!!לא אוהבת את המשלים האלה-אסור לזלזל באף בת,גם אם היא לא הולכת צנוע,היא לא צריכה להיות משולה לעגבניהה רכה ובזויה!!
13.
לא אהבתי את המאמר, ולא הצלחתי להתחבר אליו
בת ישראל (1/28/2008)
ומלבד זאת? מדוע מדברים על הצניעות רק לבנות? גם לבנים יש לא מעט לשפר בנושא ההז.
וכמו הרבה לפני לא אהבתי את ההשוואה בין אישה לבין חפץ, ואת זה שמדובר רק על הצניעות במובן הכי רדוד שלה ושבסוף המאמר מובטח לנו שאם נקפיד על שלושתרבע ונגיעה הופה בשנייה הפכנו להיות יהלום נוצץ, בלי עבודת מידות ובךי כלום.
אשמח לתגובות
14.
זאת שכתבה תמאמר.
זאת שכתבה תמאמר. (1/30/2008)
שלום לבת ישראל היקרה.
אתיחס לכמה דברים שכתבת.
1. את צודקת שגם בנים צריכים לשמור נגיעה לא פחות מבנות ולשמור על צניעות אך בנות יותר מצוות בצניעות כי יצר של הבנים חזק יותר משלנו. דבר שני אתיחסתי רק לבנות. ואני בטוחה שגם כמו שאת אומרת בנים צריכים לשמור נגיעה ולהתנהג בצניעות. אבל המאמר הזה נכתב בשביל בנות ישראל הקדושות והטהורות.
2.אני ממש ממש מצעטערת על ההשאוה שעשיתי בין אישה לבין חפף. ואת צודקת ב100% שזה ממש לא קח. בנות הם לא חפץ ולא שום דבר אחר בנות הם קדושות וטהורות. ואני ממש מצטערת שדימתי אותנו לחפצים. זאת ממש ממש לא היתה הכוונה. כולנו בנות מלך יקרות וכל אחת מאיתנו היא יהלום בפני עצמה. ורק רציתי שגם בנות ישראל הקדושות יפנימו ויבינו שאם יהלום יקר מאוד מאוד. ואם צריכות לשמור על עצמם.
3 אז באמת באמת צודקת בכל זה שהמאמר נכתב ברדידות וכך היא ממש לא הצניעות ואני מצטערת שכך הצגתי את הצניעות. פשוט לצערי הרב זה כל מה שידעתי על צניעות אפ פעם לא מדברים איתנו על צניעות פנימית. ועל כך שצניעות זה הרבה מעבר לחצאית לחולצה לבדגים ולויפי חיצוני. זה הרבה יותר עמוק ופנימי. ואת ממש צודקת. ואני ממש ממש מצטערת. אני מקווה שאוכל לתקן את הטעות שלי. ושכולם יבינו שצניעות זה הרבה יותר מלבוש חיצוני זה הרבה יותר עמוק נפשי ומלא בקדושה. מחילה מממך בת ישראל קדושה את ממש צודקת. וסליחה ומחילה מכל בנות ישראל הקדושות שזלזלתי בכבודכם. באמת כולן יהלומות יקרות מפז.
וגם את ממש ממש צודקת שלהיות יהלום ולהיות אדם טוב זה לא רק קשור לצניעות וכמובן שצריך לעבוד קודם כל על המידות . אבל במאמר הזה לא התכוונתי שמי שהיא שומרת נגיעה ושמורת על גופה וציעותי´ה הופכת ישר ליהלום. אמרתי שכל אחת ממנו היא יהלום . כל בנות ישראל הקדושת הם יהלום אחד גדול ועצום. ולפעמיים ם בוחרות ללכלך אותו להרוס אותו להוריד מהניצוץ שלו. וזה מה שהתכוונתי לומר. את ממש צודקת שצניעות זה לא הכול בחיים וגם מידות זה דבר עצום וחשוב לא פחות מכך. אבל הי´ה לי חשוב לדבר על צניעות.
ייש רכח על התגובה ועל האכפתיות שלך. תודה רבה שהארת לי ופקחת לי תעניים ואת הדרך. יישר כח ענק.
והלואי ונכה וירבו כמותיך בשיראל.
מקווה שקצת הסברתי את עצמי יותר טוב. ואם לא את מוזמנת בכייף שוב להגיב ולומר מה שאת חושבת. זה תיד טוב ביקרות בונה.
15.
רק רציתי להגיד תודה
אלמוני/ת (4/9/2008)
מאמר יפה מאוד. חזקי ואמצי!!
16.
נכון...
ענת (6/22/2008)
זה באמת נכון מה שכתוב.אנו הבנות צריכות לשמור על הגוף שלנו!!!
וסתם חבל.

אני היתי פעם כזאת(בצעירותי,כשהיתי נערה קטנה)והתלבשתי תמיד in עד שלא היה לי נעים שנוגעים בי ואומרים לי "מחמאות" גסות...
ואז החלתתי שאני משתנה והתלבשתי צנוע ושמרתי נגיעה מבנים. ואולי איבדתי את החברים ה-"קוליים" אבל אני מרגישה עם עצמי ועם הסביבה הרבה יותר טוב!!!!!!!!!!!!!!!
אז לכול מי שיש לה התלבטות שלא יהיה זו הדרך!!!!!
17.
עגבניה או יהלום (לת)
אלמוני/ת (11/11/2008)
18.
ללא נושא
אלמוני/ת (8/5/2010)
מצחיקולות!
לא מדברים על זה שהאישה היא אובייקט! זה הקטע במשל - לפעמים צריך להקצין או ללכת על קווים ברורים כדי שנפנים וזה באמת יכנס לנו..זה הכל..!
19.
ממ..
מור (8/20/2010)
משל נורא יפה, אבל עדיין,את יכולה להיראות כמו עגבניה ולשמור על עצמך כמו יהלום-אבל זה לא אומר שאת באמת תהיי ותיראי כמו יהלום! אני לא חושבת שהמשל הזה מכסה הכל..
20.
ללא נושא
בני ברק (1/16/2011)
אני מתלבשת מאוד יפה וצנוע החצאיות שלי ארוכות במיוחד משתדלת שלא יהיו צמודות בדרך כלל משלבת חצאית ארוכה ועליה חצאית מתחת לברך החולצות חייבות להיות אחת חולצה בסיס ומעליה חולצה ארוכה באורך טוניקה - אני כבר לא חובשת כובעים זה נראה מאוד מצחיק ובעניי לא יהודיה והחלפתי במטפחות יפות עכשיו אני חמרגישה צנועה ויהודיה מהמנין- אני מקווה שכול הבנות היהודיות דתיות יתחילו ללבוש חצאיות ארוכות במיוחד ולהחליף את כול הפיאות והכובעים במטפחות - לא נראה לי הגיוני שיהודיות יחבשו פיאות וכובעים זה נראה לא יהודיה גם כמה שתהי שמרנית - שרה רבקה ורחל לא חבשו פיאות וכובעים אז למה שאנו נלך הפוך ........
21.
תודה!
אחת (12/27/2011)
רק רציתי להגיד תודה! המאמר הזה (שמדריכות שלי הביאו בפעולה) עזר לי מאוד להתגבר על עצמי ולא להגיע למקומות שהייתי מאוד מתחרטת אם הייתי מגיעה אליהם
22.
ממש יפה!! :)
אלישבע (4/29/2012)
שתי משלים ממש יפים וגם זה שפרסמו בתגובות יפה... תודה רבה!!! עזר לי ממש...
23.
למספר 20
ליאור (6/11/2012)
סביר להניח שהאמהות שלנו בכלל לא הלכו עם כיסוי ראש- זו מצווה מדרבנן וחוצמיזה ברור שהן לא חבשו פאות כי לא היה בזמנם פאות

ועוד דבר, אני התחלתי לפני שנה בערך לשמור נגיעה ואני רואה שגם הבנים שאני בקשר איתם הרבה יותר מתייחסים אלי בכבוד
24.
את יהלום או עגבניה?
עוז (3/24/2013)
הנה הרב מביא בקטע הזה על ההבדל בין יהלום לעגבניה.

קטע כל כך מרגש

http://www.youtube.com/watch?v=bF5ZLuDhmV4
25.
דוחה!
אאא (1/28/2015)
ממש החפצה.
 




חפש