"כי עמך מקור-חיים, באורך נראה אור"
קוראים לי יעל. היום-אני בת 17 וקצת, ורציתי לספר לכם את הסיפור שלנו-שחווינו ביחד, אני ויהונתן לפני כ-3 שנים. השמות בדויים!!
מן הגולשים

אז זה התחיל ככה-

היינו ילדים קטנים.אני מודה-שנינו בני 14 וכמה חודשים, שמאמינים שכל העולם מונח בכף ידם-שכל מה שהם רוצים יקרה-ובעיקר...שניים שלא חוששים מכלום...רק ממנו...

התחלנו לדבר בטבת של כיתה ט'-לאחר שבת סמינריון. הוא היה מלא בעוצמות-מלא בכוח ומלא ברצון לתת,לתת לתת-ומבלי לקבל כלום (כמעטJ) בתמורה.

אפשר לאמר שהאידיאליות פשוט זרמה החוצה..

היינו מדברים על תנועות הנוער-אני מעזרא והוא בא מבנ"ע. העובדה ששנינו באנו מתנועות נוער שונות-לא לפי ההגדרה, אלא לפי היחס של הסובבים אותנו-הביאה אותנו לדבר על תורה ועבודה, עבודה ותורה-תורת העבודה,עבודת התורה, מה צריך לעשות אי"ה-שנהיה אחרי 1/8-הסדר או מקד"צ. (עד היום אני לא סגורה על מה הוחלט...).

היינו מדברים שעות על גבי שעות-ללא הפסקה. בניגוד למלא זוגות-אנחנו לא הגדרנו את עצמינו כ"חברים" או כ"זוג" רשמי-אבל עשינו את כל הפעולות שזוג רגיל עושה-ויעשה.

בתחילת כיתה י'. בתחילת השנה ההיא-הוא עבר ישיבה.

ב"ה.

 הוא התחזק-וחיזק אותי.

 בגלל שמטרתינו היא כמובן רק להיות יותר טובים ולעשות טוב-החלטנו להמעיט מהקשר.

בהתחלה אמרנו פעם ביום...

אחרי 9:30...

סוף זמן ערב בישיבה..

.(הרי כל מטרתינו היתה לעלות בקודש ולא להורידJ )

ואז עברנו לפעם בשבוע..

בערב שבת קודש...

בזמן הכי מקודש לאדם-בזמן שהנשמה של האדם זועקת כלפי שמיא ומתחננת-"קומי אורי, כי בא אורך"...

בזמן הזה-היינו מדברים,מתראים...

היינו שומרים על כל גדרי ההלכה והצניעות האפשריים...

כשמתחזקים-אז עד הסוף.

ואז הגיע המפץ הגדול..

החלטנו להפחית ולעבור לפעם בחודש..בשביל ראש חודש..

בשביל להתחיל את החודש כמו שצריך. בשביל לתת לנשמה את היתר שהיא צריכה...

וככה זה הלך והמשיך...וזה כאב...

עד ש...

עד שהחלטתי לעשות משהו משמעותי...

הלכתי לכותל..לאבא שבשמים...לטאטע...

בכיתי-התחננתי-קרעתי וקראתי לפניו...

זה היה בימי אלול..חודש הרחמים והסליחות...

ביקשתי מרבש"ע שיתן לי את הכוח להתגבר-להתחיל לחיות מחדש...

מהתחלה...בלי כלום בעברי-בלי יהונתן בתוכם...

ואז אחותו התארסה...

זה היה הקש ששבר את גב הגמל..

לא הייתי יכולה יותר...

ואז המפץ הגדול הגיע...

אז אז-התחילה האהבה...

זה היה בטיול השנתי של כיתה י'. נסענו לאזור המדבר.. למקום שבו הנשמה עולה על כל דמיון...מקום בו הנשמה מקבלת את חסרונותיה...

מצדה.

מקום שמשלב בין מציאות לדמיון-בין גבורה למפלה...

מקום שבו ערך המוות יותר גדול מערך החיים.

מקום שבו הקב"ה נמצא..

עד אז לא דיברנו על רגשות. זה לא היה במונחים שלנו-אהבה,מה זאת אהבה-למה זה טוב וכו'. אני העלתי את הרעיון שלהיות חברים-אחרי שאחותו התארסה,ב"ה.

האמנתי גם שהוא אוהב אותי-ושבעז"ה אנחנו נהיה ביחד.

אחרי מצדה-אחרי תפילת המנחה שלחתי לו הודעה..הודעת האהבה הראשונה שלי...

"יהונתן יקירי!

סיימתי להתפלל מנחה על הרי מצדה, ורק עכשיו גיליתי

כמה שאני אוהבת אותך..

אוהבת מאוד-

יעל"...

באותו לילה דיברנו כמו שלא דיברנו אף פעם...

הייתה לי תחושה ברורה שיהיה משהו טוב ביננו בסופו של דבר.

אז גם חשבנו על שמות יפים לילדים שלנו...

בערב פסח, בזמן שהאומה הכלל אנושית יוצאת משיעבוד לגאולה-החלטנו שאנחונ מפסיקים לדבר. בכלל. חוץ מ-3 פעמים בשנה..

ערב ר"ה-התחדשות הנשמה...

ערב יוה"כ-טוהר ושלמות הנשמה...

ויומולדת...קבלת נשמה חדשה מלאה בכוחות...

הוא נכנס להדרכה-המדריך שתמיד חלמתי עליו.

נשמה אלוקית שרוצה רק לעלות מעלה מעלה-תמיד...

בעל לב טוב ששואף לשלמות המקסימלית..

אידיאלסיטי...

חכם-הן בתורה והן במקצועות החול.

חתיך...

באותה התקופה,כמו כולן-הייתי מסנוורת. לא ראיתי את החסרונות שלו.

והיו לו.

ועדיין יש לו.

ולא ראיתי. יותר נכון-לא רציתי לראות.

הייתי שקועה כל כולי בתוכו-בתוך "האהבה שלנו".

במשך אותה השנה-בדיעבד גיליתי את זה, הוא דיבר עלי. לא היה חסר לו על מה לדבר עלי. אני נשארתי התמימה והטובה שהוא אל ידבר עלי, אבל מסתבר שלא...

ואז נפרדנו סופית.

ת'אמת?

אי אפשר לקרוא לזה פרידה ממשית, בגלל שכל פעם שדיברנו על זה אמרנו שאנחנו שונאים הגדרות, בלל שהגדרה זה דבר מחייב ומכריח...

ואז זה נגמר.

שבת קודש, ערב שבועות התשס"ח.

קבענו לדבר בשבת אחרי התפילה.

באמת במטרה לסגור את כל הפינות ואת כל הסעיפים שלא ברורים ולא ידועים...

השיחה היתה נוקבת מאוד.

יהונתן אמר לי-וכנראה שזוהי האמת המרה,הכואבת-אבל האמיתית-

"אני לא אוהב אותך,

אני לא יאהב אותך

ואף פעם גם לא אהבתי אותך"...

כל מה שהאמנתי,

קיוותי,

חשבתי,

אהבתי...

הכל נעלם.

 ברגע אחד!!

לפעמים למילים יש משמעות יותר עמוקה ממה שאנחנו חושבים...

ומאז קשה לי לקום כל בוקר...להגיד "מודה אני" באותה הכוונה שהיתה לי...

קשה לי לעבור ברחוב בידיעה שהוא גר ממולי...

וכל פעם שאני רואה אותו-זה צורם..המשפט חוזר...

העיניים הכחולות האלה צורמות לי כל פעם מחדש..

אבל האמונה היא מחזקת..

היא גדולה יותר מכל דבר אחר בעולם..

גם מאהבה כואבת...

והיום...יש לי מסקנה אחת ברורה...

אחרי שנתיים וחצי שהיינו ביחד, וחצי שנה שאנחנו כבר לא מדברים-המסקנה שלי היא שאנחנו לא מוכנים-יכול להיות שרגשית אנחנו כן, אבל שכלית וכוחנית ואמונית אנחנו לא יכולים להקים משפחה..

לא בגיל 14, ולא בגיל 17 ובטח ובטח שלא בגיל 19-לפחות לא עכשיו וביחד...

עברתי משבר-אבל הצלחתי לקום.

וכל הזמן אנחנו עוברים משברים-עוברים ניסיונות כאלו ואחרים-קשים יותר, קשים פחות-אבל עוברים.

אבל המטרה בכל זה היא לזכור שה' איתנו בכל מצב, מנחה אותנו בכל שלב שלב-וכמה שקשה-זה בשבילינו בלבד..והוא למעלה לא עוזב אותנו-אף פעם...גם שמאוד נראה..

לי לקח חצי שנה להתרומם, אבל בעזרת הקב"ה למעלה-יש לי את האנשים הנכונים בזמן הנכון להתרומם.

יהונתן היה פה בשבילי ל-2 וחצי שנים מדהימות, אבל זהו-זה נגמר..

לא אוכל לאהוב אף אחד כמו שאהבתי אותך, יהונתן...

"שִׂימֵנִי כַחוֹתָם עַל-לִבֶּךָ, כַּחוֹתָם עַל-זְרוֹעֶךָ--כִּי-עַזָּה כַמָּוֶת אַהֲבָה, קָשָׁה כִשְׁאוֹל קִנְאָה:  רְשָׁפֶיהָ--רִשְׁפֵּי, אֵשׁ שַׁלְהֶבֶתְיָה.  ז מַיִם רַבִּים, לֹא יוּכְלוּ לְכַבּוֹת אֶת-הָאַהֲבָה, וּנְהָרוֹת, לֹא יִשְׁטְפוּהָ; אִם-יִתֵּן אִישׁ אֶת-כָּל-הוֹן בֵּיתוֹ, בָּאַהֲבָה--בּוֹז, יָבוּזוּ לוֹ." (שה"ש,ח')

"כי עמך מקור-חיים באורך נראה אור"...

מי ייתן ומקור החיים-ייתן לכולנו להמשיך לראות את האור הגדול...

בהצלחה לכולן!

יעל...



הדפסה   שלח לחבר
התגובה  
שם
   
דוא"ל
   
כותרת

תגובות
1.
זה מדהים. אמיתי. נכון כל כך...
אלמוני/ת (12/16/2008)
אשרייך על האומץ לפרסם...
2.
מה את מנסה להגיד?
חסויה לפחות כמוך (12/16/2008)
לא הבנתי איזה סוג של מסר את מנסה להעביר לאנשות בסיפור שלך..?
כל אחד עובר אכזבה מקשר, לא חייבים לכתוב על זה סיפור.
3.
יעל,
.. (12/16/2008)
ריגשת אותי מאוד,תודה על המסר..
4.
תגובה לחסויה כמוני:)
יעל-הכותבת... (12/17/2008)
שלום לך,חסויה יקרה,
מכירה את השיר-"ואחרי ככלות הכל והתמונה"? יש שם משפט שאומר-"מתי בפעם האחרונה-עשית משהו בשביל מישהו"-וזה המסר שלי!
לומ בשביל,כאשר תתחתני-אי"ה,ויהיו לך ילדים-והם יפתחו את הקובץ הזה ויקראו את זה-והבת שלך תלמד מזה-לא להיכנס לתוך הביצה הזו בכלל-רק בשבילה-זה היה שווה, כי לי לא היה אף אחד שיעצור אותי בזמן-כמו שאת רואה!
יומטוב ומקווה שהבנת-
יעל.
5.
ללא נושא
בתאל:) (12/17/2008)
שיחקת אותה!
באמת, סחטיין על הכנות..זה מה שמדבר כ"כ, באמת.=]
6.
יעלי..!
אני ´צי (12/17/2008)
מדהימה אותי! כל הכבוד לך!! מעריכה עד השמים...!
7.
ל-חסויה לפחות כמוך
נוי (12/17/2008)
שלום..
לפי דעתי יעל ניסתה להעביר מסר לכל אחד מה שהוא יבין,מה שהוא יקח מהסיפור הזה,למסר..
ואני הבנתי שיעל מנסה להעביר לנו שלא כדי שיהי לנו חבר\ה בגיל הזה[גיל ההתבגרות]כי זה לא טוב,אף פעם אנחנו לא נדע אם הוא\היא אוהבים אותנו באמת,עד שלא נגיע לגיל המתאים להכרות..אז היא מנסה להעביר לנו בני גיל ההתבגרות שלא כדי ל"התאהב" בגיל כזה כי זה סתם סיפור שיהיה לחלק מאיתנו,או לכולם קשה עם הסוף שלו..
ואני עוד פעם אומרת,שכל אחד צריך לקחת את המסר שהוא הבין..
ימעולה..=]
8.
בקשר למשפט האחרון
שרון (12/18/2008)
"לא אוכל לאהוב אף אחד כמו שאהבתי אותך יונתן", אין לי זכות שיפוט, אבל בשבילך, יעל- אני חייבת להגיד שבעז"ה יגיע בעלך האמיתי ושם הכל יתחיל בעז"ה, באהבה אמיתית, מעשירה ומעצימה את שניכם!! אשרייך, תודה!
9.
ללא נושא
אני (12/18/2008)
"באותה התקופה,כמו כולן-הייתי מסנוורת. לא ראיתי את החסרונות שלו.

והיו לו.

ועדיין יש לו.

ולא ראיתי. יותר נכון-לא רציתי לראות. "

לכולם/ן יש חסרונות..לא בגלל זה נפרדים, לומדים לחיות איתם.נפרדתם כי לא הייתם בנויים לכך..לקשר מחייב ומכרייח!!לקשר של בניה אמיתית, לפחות ככה זה נראה.

לפי דעתי יעל ניסתה להעביר מסר של אמונה בה´ במשבר, (ומניסיון) זה מה שמקבלים מנפילה של קשר...

דבר שני הידוע מאוד ולכן השולי יותר שקשר עם בנים לא טוב והורס בגיל זה...
10.
מדהיםם!!
אלמוני/ת (12/18/2008)
וואווו כ"כ חזקק
ואמיתי..יישר כח גדולל!!! :] :]
אני חושבת שלהרבה מאיתנו זה קרהה אבל אף פעם לא ראיתי זוג שכ"כ מתחזקים ביחד ושומרים על כל האיסורים...שבעז"ה
תמשיכיי להתקדםם ולהתחבר לקב"ה..!!
11.
ללא נושא
מאמינה (12/19/2008)
בתור אחת שמכירה אותך..
אני חושבת שאת יכולה ויש לך כוחות לעבור ולהמשיך הלאה רק אם את רוצה.אך ורק אם את רוצה!
בהצלחה!
12.
סיפור מקסים ומרגש,
שרה (12/19/2008)
אשמח להאיר את עינייך לגבי דבר מה.
כתבת שכיום את מבינה שהוא לא אוהב אותך ולא אהב אותך, שאתם לא מתאימים ולא יכולים להקים משפחה.
ובכל זאת כתבת - "לא אוכל לאהוב אף אחד כמו שאהבתי אותך, יהונתן..."

מבחינה ספרותית - המשפט הזה מעביר צמרמורת. משפט סיום מדהים, מרגש ואפילו - יכול להוציא את הדמעות החוצה.

יעל, חשבי על זה.
אם הוא לא מתאים לך, ולא ראוי לך, והיחס שלו התברר כיחס לא טוב (דיבר עלייך מאחורי הגב וכו´),

למה לא תוכלי לאהוב אף אחד כמו שאהבת אותו?!
האמנם חוסמת אֵת את ליבך עבור בעלך איתו תתחתני בעזרת השם?

אני, כנשואה, שעברה אכזבות דומות, יכולה לומר לך שהאהבה האמיתית שתזכי אי"ה להעניק לבעלך תהיה אהבה אחרת, וטובה אף יותר. יום אחד הסיפור המקסים עם יהונתן כבר לא יהיה חלק משמעותי בחייך, אלא תהליך ממנו נבנית וצמחת.
ואז, את אותה האהבה (שחשבת) שהייתה לך כלפי יהונתן,
תעניקי אי"ה לבעלך באופן מדהים אף יותר.

אני מאחלת לך שבעזרת השם תוכלי לאהוב את כולם כמו שאהבת את יהונתן, ואף יותר מכך.
בהצלחה, שרה:)
13.
יעלוש (שם בדוי)
מוריה(שם לא בדוי) (12/20/2008)
יעלי נשמה!!!
אני מקווה שתראי את התגובה שלי,בקשת שאכנס,שאקרא את התגובות...נכנסתי אפילו קראתי את הסיפור שוב ושוב...קראתי את התגובות של האנשים
ויש לי משו קטן להגיד לך שרבים כבר אמרו נראה לי...
אני בטוחה שיש בך כוחות עצומים להתגבר על זה אני מאמינה ובטוחה שיום יבואו ובעזרת ה´ יתברך תמצאי את זיווגך המתאים לך שיאהב אותך כמו שאף אחד עדין לא אהב ואותו תאהבי הרבה יותר מכל דבר...זה יהיה שונה את תדעי!יכול להיות שיהיו עוד אכזבות בדרך,שיהו מזכרות לחיים אבל בסופו של דבר..אני מאחלת לך שתמצאי אותו את זה שתאהבי ותקימו משפחה יחד!!
תמיד נמצאת בשביל לעזור ולהקשיב ואת תדעי איפה למצוא אותי או שאני אמצא אותך
אוהבת מלא!!!
מוריה
14.
יעלוש (שם בדוי)
מוריה(שם לא בדוי) (12/20/2008)
יעלי נשמה!!!
אני מקווה שתראי את התגובה שלי,בקשת שאכנס,שאקרא את התגובות...נכנסתי אפילו קראתי את הסיפור שוב ושוב...קראתי את התגובות של האנשים
ויש לי משו קטן להגיד לך שרבים כבר אמרו נראה לי...
אני בטוחה שיש בך כוחות עצומים להתגבר על זה אני מאמינה ובטוחה שיום יבואו ובעזרת ה´ יתברך תמצאי את זיווגך המתאים לך שיאהב אותך כמו שאף אחד עדין לא אהב ואותו תאהבי הרבה יותר מכל דבר...זה יהיה שונה את תדעי!יכול להיות שיהיו עוד אכזבות בדרך,שיהו מזכרות לחיים אבל בסופו של דבר..אני מאחלת לך שתמצאי אותו את זה שתאהבי ותקימו משפחה יחד!!
תמיד נמצאת בשביל לעזור ולהקשיב ואת תדעי איפה למצוא אותי או שאני אמצא אותך
אוהבת מלא!!!
מוריה
15.
יעל מקסימה,
שלומית=) (12/21/2008)
נשמה שלי!
יש דברים שיותר קל לכתוב...
יקרה,מה שלא הורג-מכשל!
אני מאחלת לך שתמצאי את האחד בעיתו ובזמנו ושהוא יהיה הכי מתאים לך ושיאהב אותך באמת!
יהונתן לא שווה אותך יש בך כל כך הרבה מעבר לזה!
אוהבת אותך מלא!
אני.
16.
לא הרגשת שהוא לא אוהב אותך?
:) (12/22/2008)
כל הכבוד על הכנות אבל זה קצת מוזר לי- לא הרגשת כל הזמן הזה שהוא לא אוהב אותך? כשבן אדם לא אוהב מישהו שכן אוהב אותו הוא בד"כ משדר לו את זה... מאחלת לך שתזכי לאהבה אמיתית בזמן המתאים!
17.
תגובה לכותבת...
יעל-הכותבת... (12/24/2008)
שלום לך יקרה!
קראתי בצומת לב את מה שכתבת לי, ויש לי משהו אחד לאמר לך-מכל הלב!כאשר בנ"א אוהב בנ"א-וביוד כמו יהונתן, את לא רואה את המציאות!
כתבתי את זה במכתב עצמו-הייתי מסנוורת..מאוד...
לא ריאתי את החסרונות שלו-ובטח ובטח שלא ראיתי את העובדה שהוא אל אהב אותי!!
יומטוב ותודה לכן על התגובות-
יעל.
18.
ליעל(שם בדוי)
יהונתן (שם בדוי) מהסיפור (12/26/2008)
אני אדבר דוגרי, אני לא מבין איך זה קשור למה שקרה... אבל לא נורא זה טסריט יפה לסרט...
יעל...לא היה קשר מבחינתי מהתחלה,הגיע הזמן שתפנימי את זה. אני מצטער שזה יצא ככה, אבל זה שדיברנו לא היה מתוך שום דבר, סתם כמה שיחות שאת רצית שימשיכו והם המשיכו בגלל שהמשכת להתקשר וביקשת עזרה. אני מקווה שתפנימי את זה ותצאי מהסרט שהיה משו, פשוט תביני שיש דברים שלא הבנת כמו שלא ראית את החסרונות שלי... את חייבת ללמוד שהעולם מורכב ואת רואה אותו שחור ולבן.ותפסיקי לחשוב שניתחתן ושהשם יונתן זה יהיה השם של הבן הראשון שלנו כמו ששלחת לי בהודעה כשסיפרת לי שפירסמת את הסיפור, כי יש לי גם דעהוהיא לא מופיעה בסיפור שלך.
19.
מה נראה לכם?!
מתן (?) (12/28/2008)
הסיפור מאוד נחמד, ואני ממש מסכים עם יהונתן, אחלה תסריט לסרט! אני מקווה שתפכחי, ותביני שיש חיים מחוץ לסרט. ושבאמת תרדי מיהונתן. ולא, לא יהיה או"ר. ובעז"ה העלת הסיפור היא הסוף.
בב"ח לתו"ע,
מתן.
20.
למתן ויהונתן
:) (12/31/2008)
אתם מרושעים אחושלוקי!
:)
שכוייח על האומץ לפרסם!
אני באמת חושבת שכולן צריכות ללמוד מסיפורך לשים לב אם ב"א לא באמת מעוניין בהם.
אם הוא אומר למשל "אני לא אוהב אותך" באיזה שהוא שלב, זה יכול להיות רמז די טוב.
21.
החיים זה בית-ספר
אחד מאלף (1/2/2009)
בס"ד.
קודם כל, באמת כל הכבוד. המסר חזק, וזה גם כתוב יפה.

עכשיו לתכל´ס- בכל קשר עם מישהו, צריך לשים לב האם אתם "משדרים על אותו גל"... לפעמים, אחד הצדדים "דוהר" קדימה עם הרגשות, בונה תוכניות וחולם חלומות, והשני משתרך הרבה מאחור... שימו לב!

אבל, נראלי שאפשר ללמוד מהסיפור מסר נוסף. כמו שכתבו רבים לפני, החברות הזאת בגיל צעיר- רק מזיקה!!!

חיימעולים!
22.
תגובה ליהונתן..
יעל-הכותבת.. (1/3/2009)
יונתן,
כמו שכבר אמרתי לך אישית-גם כאשר קיבלת את המכתב במייל ובהודעה,אמרתי לך שזה יהיה סיפור מהצד שלי.. לפי הרגשתי ומה שאני חוויתי ועברתי בשנתיים האחרונות-זה מה שהיה.. ואתה אמרת לי פעם-עם רגשות אין להתווכח..
שיהיה שבוע טוב לכולם ובעזה"י נעשה,נעלה נצליח ונתמודד!תודה לכולם שהגיבו ועודדו גם אותי..
תודה רבה!
יעל.
23.
י´קרועים!!!
רות!! (1/4/2009)
בונא, אתם חתיחת קרועים!!!! מה הולך פה?!??..
24.
ליונתן ומתן
מישי=] (1/5/2009)
אפחד לא ממש שאל מה דעתכם, או מה היה הצד שלכם בכל העניין..בנאדם כותב סיפור על מה שהוא הרגיש, ואיך הוא ראה את הדברים..כנראה קראתם רק חצי, כי בסוף היא כותבת בפה מלא כמה היא הייתה עיוורת למה שיונתן באמת..נראלי שזה אומר הכל.
וחוץ מזה, וואי, איזה הצטדקות פתאום..מוזר, תמיד לטנגו צריך שניים..יונתן, תחשוב על זה.
25.
ללא נושא
הודיה!?!?!? (1/6/2009)
מה נראה לכם בני אדם תתבגרו, זה אחד הסיפורים הדפוקים ששמעתי בחיים שלי!
למה את צריכה את היונתן הזה ומה הוא כלכ ך עשה לך?
אני מקווה שתמצאי את האהבה שלך האמיתית ואז את בטוח תצטערי על מה שקרא לך עם "יונתן".
26.
ללא נושא
יהודי (1/11/2009)
ישר כח!
תצליחי בהכל בעז"ה!

27.
הממ...יעלי..:-)
תהילה (1/21/2009)
מה אני אגיד לך, כולנו מתמודדים עם זה.
אני עכשיו בגיל 17...בדיוק באותו מצב.
אומנם הסיפור שלי שונה משלך מ א ו ד ! כמו שכל סיפור שונה מעצמו.
אומנם את טוענת שעברת את זה, שחצי שנה כבר לא דיברת איתו...אבל מנגד, אני ש-נ-ה לא דיברתי עם הבנאדם שאני אוהבת (או חושבת שאני אוהבת, מאוהבת..לוידעת כבר..) ואחרי שנה, בום, נשברתי. שיחת טלפון קצרה וכמה הודעות בפלאפון... והכל חוזר, כואב, מדמם. ועכשיו אני צריכה כמו להתחיל הכל מחדש..למרות שוואלה, שנה זה הרבה ב"ה..כך שאני מאמינה שזהו, אני אעבור את זה ובע"ה שיגיע האחד בכלל..
מה אני מנסה להגיד בזה?
שת´כלס, זה קשה הניסיון הזה. ואם היינו קצת פחות יהירים ומקשיבים (לחברים מקשיבים..חח..) לאנשים יותר גדולים ממנו-לא היינו מגיעות למצב הזה. את, אני ועוד אלפי בנות שבטח עוברות את אותו תהליך, ניסיון לשכוח, אבל לא תמיד זה עובר. וזה קשה, הו, כ"כ.


"היא יודעת שככל שהיא ממשיכה לחשוב עליו היא גורמת לעצמה לכאב מיותר וגעגוע שלעולם לא יתממש. כי כשהיא מרפה מהרגש ונותנת לשכל לתפוס את מקומו מאה אחוזים, הוא אומר לה בקול חזק וסמכותי: ´לך ול____ אין שום עתיד משותף ביחד. המשיכי הלאה. עוד יבוא מישהו שבאמת מתאים לך´.

והיא בעקשנות חוזרת אל הרגש. "
("ואולי, אתה פה חסר לי. אולי" )

בע"ה יהיה בסיידר, לך יעלי, ולכולנו!

שאי ברכה, תצליחי..

(אנ´לא יודעת אם זה אומץ לפרסם...כי זה דיי בדוי, לא?! אבל שיהיה...:-) )






"מזוכיסטית." מלמלה לעצמה בקול.


28.
תגובה לתהילה..
יעלי! (1/26/2009)
תהילה יקירתי!
תודה רבה על דבריך המדהימים!!
אשרייך שזכית לעמוד בניסיון הזה..
אני אל כ"כ הבנתי את דברייך ואת כוונתך..
למה התכוונת?
האם ניתן להתקשר איתך בצורה אחרת בשביל להבהיר את העניין הזה?
תדוה רבה על הדברים המדהימים שלך!יקירתי!
יעל.
29.
ללא נושא
:):) (1/27/2009)
מה הקטע של ה- או"ר?
30.
תגובה לשואלת..
יעל הכותבת!:)(: (2/1/2009)
שלום וברכה!
בתחילת המאמר כתוב שהשמות בדויים.
האו"ר-קודם כל,זה האור שהנחה אותי בכל מה שעשיתי בקשר שהיה-או אל היה,בפרספקטיבה רחוקה מאוד של כמעט שנה של אי-דיבורים.
או"ר זה גם ר"ת של השמות שלנו, אבל מכיוון ששינינו מבקשים להישאר אלמונים-אין זה המקום לפרט מהם..
מי שמכיר אותנו-יודע,וב"ה לא חסירם כאלה..אנשים שקרובים-ובאמת אכפת להם ממני וממנו-כלך אחד והצד שלו..
"חזקו ואמצו כל המיחלים לדבר ה´"..
שבוע טוב ורק שמחה!!
יעל.
31.
אני איתך
שני ביטוון (2/2/2009)
אני מבינה מזה לאהוב משהו שנתים ומתברר לך בסוף שהוא לא אוהב אותך באמת כי גם אני מרגישה כך אולי אני בת 17 אבל חביתי מלא חביות לא נעימות מהחבר שלי לשעבר אני אהבתי אותו ואני חושבת שאני לא יצליך לאהוב משהו כמו שאהבתי אותו ואני מקווה שתהיה חזקה ותשקלי לפני שאת פועלת אני יאתך ותומחת בך שני
32.
איך עשית אתזה??
אלמוני/ת (2/15/2009)
באמת..איך הצלחת לקום?? זה מדהים ממש כל הכבוד...הלוואי עלי! אני גם תקועה באותו מקום..
33.
תגובה למבולבלת...
יעלי הכותבת!! (2/17/2009)
אז ככה-יקריתי.
באמת שבהתחלה היה לי מאוד קשה לקום-הרגשתי שאין לי כוח לדבר,לקום בבוקר,לחייך לאנשים-במילה אחת-לחיות חיי אנשים נורמלים..
ואז פשוט עשיתי סווויצ´ בראש-החלטתי שאני משנה דפוס מחשבתי.החלטתי שנאי קמה ועושה משו משמעותי-וכתיבת הסיפור הזה זה הדבר המשמעותי שעשיתי!!
ובאמת שאני רואה שכל יום שעובר אני רואה איך רבש"ע מנחה אותי ועוזר לי-בכל דבר שאני עושה בדרך העולה למקור החיים הכי גדול ועליון..
מקווה שעניתי לך על השאלה שלך..
יומטוב ובהצלחה בכל אשר תעשי ותפני!
שלך תמיד-
יעל:)(:
34.
ללא נושא
ענבל (2/25/2009)
תודהלך! הלוואי ואנשים ילמדו מזה! בע"ה
35.
ללא נושא
ענבל (2/25/2009)
תודהלך! הלוואי ואנשים ילמדו מזה! בע"ה
36.
ר-את חיה בסרט
----------------------- (3/26/2009)
בתור בנות שמכירות אותך מהאולפנא,ויודעות את הסיפור האמיתי,משני הצדדים!!!!!!!!
אנחנו חייבות לצין שאת פשוט חיה בסרררררררררררטטט
תמיד חית בסרט וגם עכשיו את חיה בסססררטט..
אז תצאי מהסרט!!!
37.
ליעל
נורית (3/29/2009)
נראה לי שהיהונתן הזה די שידר לך שהוא מעוניין בך! נראה לי שהבעיה לא רק אצלך, אולי גם, אבל גם אצלו! לפי דעתי בן אדם צריך לחשוב לפני שהוא עושה משהו ואם הוא החליט כן לענות לך להודעות ולהיפגש איתך כנראה שהוא גם נהנה מהמצב! זה כנראה סוג כזה של אנשים! אוהבים להרגיש שאוהבים אותם..
38.
אהה..נורית..או איך שלא יקראו לך
תגובה (3/31/2009)
מה נראלך?
חשבת פעם שלא היה לו נעים להגיד לא?
שהיא כל הזמן מתקשרת מנקצת..ולא עובד להתעלם?
כמה אנשים אני מכירה שאומרים בעדינות ובצורה יפה-אך לא מובנת לבנות שדלוקות עליהם שהם לא!!
והם לא שמות לב!!
ונורא קשה לפגוע,אז באים,מצטרפים,נהיים נחמדים,העיקר שלא ישבר הלב..
עד שפשוט מגיע שלב שזה כבר יותר מידי..ואז..!!
39.
ואי גם לי זה קרה!!!!!!!!!
מישהי שגם לה זה קרה (5/7/2009)
יעל חמודהלה! סיפור כמו שלך קרה לי לפני כמה חודשים!
אני ממש רואה את עצמי בסיפור שלך!
אין לך מושג איך אני מבינה אותך מתוקה..
אני מבינה את ההרגשה הזאת שהלב נשבר לרסיסים ושמרגישים פגועים כלכך..
מקווה שתמצאי את האחד האמיתי שיואהב אותך באמת!
בהצלחה!
40.
וואוו.. זה מדהים.
מישהי (6/6/2009)
וואו. זה מדהים. זה גם היה בטח כיף.. לא?
איזה מבאס שזה ניגמר..
אולי יומאחד הוא עוד יחזור אליך ותתחתנו, אנלא יודעת...
אבל בהצלחה איתו..
זה לא משנה מה קרה, הוא יומאחד יחזור בדרך זו או אחרת...

אפשר אבל לשאול למה החלטתם להמעיט בדיבורים?
אנלא מבינה מה הבעיה...
41.
ללא נושא
ענבל (6/11/2009)
וואו. אהבתי. השארת בי חותם.
42.
באהבה אין ק, נחלה (לת)
טליה (7/7/2009)
43.
ללא נושא
יעלי-הכותבת.. (7/15/2009)
"כאשר אלוקים סוגר דלת אחת לבן אדם-הוא פותח לו דלת אחרת"..
גם לי זה היה קשה נורא להבין בהתחלה-
אבל כנראה שאנחנו לא נתחתן, לא נהיה ביחד..
הקב"ה שם אותו שם בשבילי בזמן ההוא-בשביל מטרה מאוד מסויימת, אבל כנראה שאותה המטרה נגמרהץ
היה טוב-ואפילו טוב מאוד, אבל זהו-זה נגמר..
תודה לכולן-ובהצלחה רבה!
יעל:)
44.
אשריך......
דורית (8/3/2009)
אשריך, יעל, כל הכבוד על עצם המעשה. יש כאלה שקשה להם וזהו. הם נישברים. חיזקי ואימציץ שירבו כמותך בישראל.
45.
ללא נושא
שלומית (8/18/2009)
אני חושבת שחשוב להדגיש את הנקודה הזאת של עליה רוחנית בזכות חבר. הסיפור הזה ממש הזכיר לי את הספר "שמחה גדולה בשמים" של אמונה אלון. אל תקראו את הספר הזה אבל שם מתארת חברות שגם נגמרה אבל דרדרה את הבת ובסוף הספר היא חילונית לגמרי אז מי שחווה סיפור כזה צריך מאד להזהר... בהצלחה לכולם ושתזכו שבאמת הבן אדם הראשון שתואהבו יהיה הבעל שלכם... יום טוב!
46.
אממ..
סתם מישהי (10/22/2009)
יעל אני חושבת שלפעמים אנחנו הבנות פשוט יותר מייחסות אהבה כמשהו רציני הבנים פשוט לא בשלים לזה וגם את..יהונתן כנראה לא הבנאדם המושלם כמו שחשבת הוא לא יכל להגיד לך בפנים מהתחלה שהוא לא אוהב אותך..יום יבוא ויגיע מישהו שיאהב אותך באמת....
47.
מזב מזדהה.. אבל במקום יהונתן
mushka (1/3/2010)
זה דומה למה שקורה לי.. אני כבר 3 שנים בסיבובים עם בחור אחד, אני עוד מעט בת 9 והוא כבר בן 20. בהתחלה התאהבתי בו כמו שלא התאהבתי אף פעם, הוא היה פשוט מושלם, היחיד שראיתי כבעלי וכך גם הוא ראה אותי כאישה.

הקטע שאני כבר לא אוהבת אותו כי הכרתי עוד בנים וראייתי שהוא לא הכל, יש יותר טובים, יותר סבלניםף, יותר נחמדים, הכל.

בקיצור אני לא אוהבת אותו. אנחנו גרים במקומות שונים, אני בדרום אמריקה, והוא בצפון אמריקה, הוא הגיע אליי לפני כחודשים לביקור ואז כבר לא אהבתי אותו..

אני פשוט לא יודעת איך להגי לו שאני לא אוהבת אותו כי הוא כבר 3 שנים רודף אחריי ומסכן אני לא רוצה להכאיב לו.. זה מזה קשה..
48.
ללא נושא
אלמוני/ת (1/15/2010)
אני ממש חושבת שאת צודקת...
אבל צריך תמיד לקחת בפורפורציות ולא לחשוב מראש לפני שיודעים בברור שהוא אוהב אותך. מנסיון ובלי שום ביקורת עליך ח"ו
49.
ללא נושא
אלונית (1/22/2010)
יעל את מדמימה!!!! איזה כוחות עצומים יש לך!!! אני גאה בך!! נתן לי שעור עצום לחיים ובחיים!!! בהצלחה בהמשך הדרך ובהמשך אמונתך המדהימה.
50.
ללא נושא
אלמוני/ת (1/25/2010)
אנשים יקרים!!
פשוט תודה!
לפעמים למילים יש עוצמות וכוח שאין לתאר!
הרבה יותר ממעשים!!
אלונית-תודה על התגובה..
ממש שימחתותי וחיזקתותי.
הרבה הצלחה בשנה-ובכלל,בחיים..
יעלי:)
51.
ליעל ...
הדס (4/30/2010)
o my god!אני עם דמעות בעיניים.זה ממש מפחיד.הרי כתבת שהוא היה אדם אידיאסטי,עם מידות,התחזק,הוא היה בן אדם אמיתי ולא סתם מישו שחיפש חיצוניות.אבל אז התברר שהוא לא אהב אותך.למרות שכן דיברתם על עתיד של חיי נשואים באופן ברור (שמות ילדים).בהתחלה נידהמתי מהסיפור.איך שכל פעם שהקשר התחזק יותר,התחלתם לצמצם את המפגשים,זה מדהים.כמה כוחות נפש צריך בשביל זה.זה היה נראה שזה מתקדם לאירוסים בתחילת שמינית...נראה לי שפשוט זה הפחיד אותי ממש,אבל נראה לי שזה טוב.אשמח עם תעני לי כדי שאני אדע שקראת את זה...
תודה על ששיתפת גם אותי עם סיפור כזה אישי
52.
ללא נושא
אלמוני/ת (5/17/2010)
ביקשת שאני אגיב-אז הגבתי..
נכון-צריך הרבה כוחות נפש והרבה אמונה בשביל להתמודד עם סיפור כזה-(ולא קר מדובר על חתונה בתחילת השמינית-כי זה לא היה באפשרויות בכלל...רק אחרי שנתים שירות+צבא..)
צריך הרבה כוח והרבה אמונה במי שאמר והיה העולם-ולהיות בטוחים שהכל מסתדר לטובה.
גם אם זה לא נראה כ"כ נכון עכשיו...
:)
מקווה שהבנת ושתקראי את התגובה-כי בקשתך.
הרבה הצלחות ואמונות.
53.
משו אמיתי מכל הלב!
יעל-הכותבת.. (6/4/2010)
משו אמיתי..
אז נכון-אני כבר שנתיים אחרי הכל-והאמת?
שזה בכל יום נהיה יותר ויותר קשה.
האמת הזאתי,ההתמודדות הזאתי-
הופכת עם הזמן ליותר קשה.
עם זה כשמציאים בחורים,שיוצרים קשרים חדשים-
האמת הזאת צורמת.
כואבת ואפילו מאוד מייסרת.
אבל..
אם אנחנו מאמינים שיש בורא לעולם והוא זה שמנחיל ומסדר לנו את כל החיים-
אז הכאב והצמרמורות קצת עוברים.
קצת מתכהים.
כי -
"מי שמאמין לא מפחד"..
והכי חשוב הוא-
"כל דעביד רחמנא לטב עביד"..
היה לי חשוב לכתוב את זה לחדד את זה-כי השתמע מהתגובות כאילו אני בעלת כוחות קסם,אז לא..אני אנושית ורגילה בדיוק כמו כל אחד אחר.
אני פשוט ידעתי איך להתמודד בעזרת האמונה..
שבת שלום ובשורות טובות!
54.
ללא נושא
אחת העם (10/19/2010)
אם הוא היה כזה צדיק הוא לא היה יוצא איתך אם הוא לא אהב אותך באמת!!!..מוריד ברמת הצדיקים כ"כ
55.
יעליי..
זמט (12/26/2010)
אשרייךך שחשפת..כנראה שהוא היה האחדד הפסיד ובעז"ה תזכי !
56.
.
חסויה (1/11/2011)
נכון שיש סיפורים שלא מצליחים , זה ברור . אבל גם יש כמה סיפורים שכן מצליחים.
אני אישית , לא הייתי רוצה להפסיד משהו שיכול להיות אימיתי ולהוביל לחתונה , רק כי זאת יכולה להיות סתם עוד אשליה .
פשוט צריך לחשוב טוב לפני שנכנסים למערכת יחסים , לדעת את הגבולות ולהיות פתוחים אחד עם השני מההתחלה , ככה לא מגיעים לנקודות שבר , וגם אם נפרדים , זה משהו שהיית יכולה לדעת מראש שזה יקרה .
גבולות ופתיחות , זה כל מה שצריך .
57.
יונתן ויעל
מישהי (2/5/2011)
דע לך יהונתן, שהפסדת אחלה בחורה, עם נשמה ולב ענק וטוב.יעל (שם בדוי) מתארת אותך באמת כאדם נפלא. אך לי קשה לתאר זאת. מתגובתך עולה שאתה אדם שמזלזל ברגשותהם של אחרים, מגונן על עצמך בכך שאתה יורד על אנשים אחרים. ומלבד זאת- אם להיפרד ממשהי בצורה כזאת, מדוע כ"כ מאוחר? לא יכולת לשבור את זה מוקדם יותר. היית חייב לפתח אצלה צפיות?! אני לא יודעת בן כמה אתה עכשיו, אבל אני מקווה שאתה נמצא במצב יותר טוב ממה שמתואר בסיפור הזה. אולי אני טועה כי אני לא מכירה את הצד שלך בסיפור. בכל מקרה אני מקווה שאני טועה- ואתה במציאות, אדם אכפתי ורגיש.

ואת יעל, עזבי את העבר, עזבי את אותו בחור ששבר את ליבך, כי מי יודע מתי ישוב לתקנו, אם בכלל.
את בחורה טובה וחכמה, ולכן אגלה ללך משו. יודעת שיהונתן הוא לא הבחור שאותו את הכי אהבת- אוהבת ותאהבי. בינינו- כדי לדעת מי הבחור שאותו את הכי אוהבת את צריכה להכיר את כל הבחורים בעולם...
ודבר נוסף- אני יכולה להגיד לך שאני יודעת מי הבחור שאותו את הכי אוהבת והוא הכי אוהב אותך. זהו בחור שאולי כבר פגשת ואולי עדיין לא. הוא הבחור, בה´ הידיעה. ואיתו את בעז"ה תזכ לעמוד מתחת לחופה. בגלל שהוא יעלוש, הוא אותו אחד שיאהב אותך אהבה אמיתית, אותך ואת ילדיך. מאחלת לך, וגם לך יהונתן הרבה הצלחה בחיים.
58.
תגובה..
יעל :) (2/5/2011)
אז ככה..
באמת שהפתעתם אותי בתגובות שלכם.
הן מדהימות :)
יהונתן באמת בנ"א מדהים-גם במציאות ולא היתה לו כל כוונה לפגוע.
יהונתן ואני נמצאים כל אחד במקום אחד מאוד בחיים-ואני באמת מאחלת לו שימצא את מקומו האמיתי והטוב ביוםר בעולם.
יותר מזה,
שימצא את אותה האחת (בה´-הידיעה..)שתהיה הכי טובה והכי מושלמת ומעולה בשבילו-שתשלים אותו ושיזכה באמת לחיי-אושר וקדושה.
תודה לכולכם על התגובות המשמחות והמחזקות :)
שבוע טוב וחודש טוב!
יעל :)
59.
אשרייך (לת)
yuvr (2/11/2011)
60.
אין לך מושג למה גרמת לי!!
אתי לוריא$ (5/8/2011)
אני בדיוק כמוך!!
גם אני הכרתי בחור שנה מעלי בכתה ט´,אידיאליסט וגם אני הגעתי איתו לפני שלושה חודשים למצב של התחזקות ופירוד אך שיחות נפש בהחלט בזמנים שכן דיברנו..ולפני שבועיים-דיברנו ואמרתי לו שאני רוצה לסיים את הקשר כי אני רוצה להתחזק,ושאני מאד אוהבת אותו וסורי ששברתי את הכללים שאנו קוראים לעצמינו רק ידידים..ושהוא יבין אותי וכו´..ואז הוא ענה לי שבמחינתו הוא לא צריך בכלל חבירה בגיל הזה ושאני הגזמתי ולא היינו בכלל חברים אלא ידידים טובים מאד..(-כי אני גם כמוך..כבר דיברתי על חתונה...)והוא אמר שהוא כן רוצה לשמור על קשר ושאני כן חשובה לו אבל שנשמור על פרופורציות..ובשבילי זה היה כזה בום..כי אני ראיתי אותו בתור חבר..ונשברתי מיזה מאד..כרגע אנחנו לא מדברים בגלל הבגרויות..אבל קבענו שבחופש נדבר..ואני לא יודעת מה לעשות..האם להמשיך??
מה יותר טוב??-קשר טוב שהיה וחסל..או קשר לא רציני,אך מקוטע..אבל בכל זאת..מדברים!!..מה יותר טוב מבחינה נפשית??
מקנאה בזכויות שלך!!
אתי :)
61.
למישי שמכירה אותה מהאולפנה
אחת (6/9/2011)
למה להיות כאלה מגעילים? היא עברה חוויה קשה לא צריך לצאת עליה! יעל כל הכבוד ממש חיזקת אותי!
62.
עומדות לי דמעות ממש.
נעה (7/11/2011)
את כל כך מרגשת, אההה, עד דמעות
63.
ללא נושא
אלמוני/ת (7/15/2011)
וואו, את מדהימה..
הלוואי ויהיו לי את הכוחות שלך לקום לגמרי לגמרי מהמשברים שקיימים אצלי ..
64.
ללא נושא
ת (8/16/2011)
קשה להאמין...מצטערת כל כך נזהרתם והייתם זוג צדיק..
אבל מה לעשות בספרים ובסרטים הכל תמיש נגמר הכי טוב שיש במציאות לא...אז חייבים להאמין!!!!!!1
65.
ללא נושא
מזדהה (11/20/2011)
פשוט ריגשת אותי ברמות בל יתארו ! אני בדיוק באותו מצב שלך והדמעות זולגות מעצמן !השם יתן לנו את הכוחות ..דעי לך שאין אדם יכול לגעת במוכן לחברו אם זה הזיווג שלנו הוא יחזור
66.
וואי כל הכבוד יעל
ירון (בדוי) (12/7/2011)
אני עברתי משו ממש דומה. זה נגמר לפני שבוע וזה כ"כ כואב אבל המכתב שלך מנחם אותי :)

תודה לך מקסימה!!!
67.
יעל היקרה
זקנה אחת (1/10/2012)
אני אשה בת 32 עם ארבעה ילדים ורציתי להשתתף אתך יעל היקרה. גם לי היה חבר במשך שנתיים כשהייתי קומונרית ואהבתי אותו אהבה עצומה, הוא נפרד ממני בלי להניד עפעף ואני הייתי שבר כלי. במשך חמש שנים אהבתי אותו וחיכיתי רק לו, לא האמנתי שאוכל לאהוב אחר.
אבל... ה´ עוזר ושלח לי את בעלי היקר והיום, אחרי עשר שנות נישואים מאושרות אני עוד נזכרת לפעמים בחבר ההוא, הראשון ושואלת את עצמי מה יש לי ממנו. נראה לי שההתמסרות הראשונית, האהבה הראשונה שלך מלווה אותך כל החיים ולכן חשוב שכל החבר´ה שקוראים ומתעניינים ידעו שזה קשר מזיק ומכאיב, רב הסיפורים של "אהבות הבוסר" לא מסתיימים בהפי אנד וחבל על הצער והכאב וחבל על המטענים המיותרים.
מתפללת שתזכו להקים בתים מאושרים מלאי אהבה
68.
את לא לבד
חסמב"ה (6/11/2012)
היי רציתי לומר לך שהסיפור שלך נגע לליבי.
אני בת 21. וכשהייתי בת 15 קרה לי משהו דומה.
אני ממש שמחה בשבילך שזאת המסקנה שלך, זה יכל להיות הרבה יותר גרוע.

תדעי שאת לא לבד בסיפור הזה, הייתי שם לפנייך. גם בי הוא שיחק , עכשיו תראי את פנייך- דמעות לי זלגו. לא הפסיקו לרגע.
עכשיו מה לומר? כי שום דבר לא נותר.
תודה ששיתפת!
69.
ליעל המדהיממממה !!
יהודית (7/31/2012)
איייפה הייית לפני שנתיים להגיד לי לא להיות כמוך עם בן אדם שמבחינ שכלית לא היה בנוי לזה בכלל ..
אני כל כך מזדהה איתך ... גיל ההתבגרות זה גיל עם מלא מחשבות שעדיף שיתרכזו בלימודים ולא באהבה אהבה באה עם הזמן לכול אחד זה יגיע מעריכה אותך מאוד !
70.
וואי, את מדהימה!!!
חן (8/31/2012)
יעל. תודה רבה על מה שכתבת. היה לי מקסים לקרוא את זה. היה לי מרגש עם צמרמורות, בכי, דמעות, וריגוש.
סיפור מדהים וחיזק אותי מאוד. בטוחה שכל אחת שקוראת אותו מתחזקת ומאמינה בהיא צריכה למצוא את עצמה בעולם, למצוא את מטרתה, את כוחה. ואח"כ לחפש לה בן זוג. שברוב הקשרים מונע ממך למצוא תא מי שאת, ולהתפתח ולהתחזק כמו שאת מאמינה !!
תודהה
71.
ללא נושא
אריאל (4/4/2013)
השם יחזיר אותך בתשובה שלימה את רואה הרבנים אומרים לא להתעסק עם בנות ואת פרצת גדר בטענה על מנת להיתחזק איזה היתחזקות ? רק קילקול היבנת אותי תיתחזקי בזה בסדר תהיה חזקה בקבלת מרות של הרבנים שליט״א
72.
יעל המדהימה!!
אלישבע (10/15/2013)
אני מוכנה להגיד לך שהצבת אותי בספק גדול לגבי קשר עכשווי שאני מנהלת, לגבי רצונות וציפיות וכמובן צדדים שליליים שלא ברור לי אם נוכל להתגבר עליהם או לא...אני הכי מזדהה עם המשבר שעברת באמונה ובמרץ במודה אני, זה דבר שנורא כואב לי כבר הרבה מאוד זמן
 




חפש