בקשות פרטיות

שאלת הגולש

באיזה קטע בתפילה אדם יכול להוסיף ולבקש בקשות אישיות?עד עכשיו ידעתי שזה ב"שמע קולנו" מיד לאחר "קבל ברחמים וברצון את תפילתנו.." (ולפני חתימת הברכה).האם ככה צריך לנהוג?תודה רבה!ובשורות טובות!

תשובה

בס"ד

שלום לך,

מה שנהגת עד עכשיו הוא נכון וראוי. כמו כן, אפשר להוסיף בקשות אישיות ב"אלוקי נצור", לפני שאומרים "יהיו לרצון אמרי פי".

למעשה, מן הדין מותר להוסיף בקשות אישיות בכל ברכה וברכה, ובלבד שהן באותו נושא של הברכה. לכן למשל יש ב"רפאנו" בקשה לרפואת חולים. אבל כיון שקשה לדייק בזה, ולא לחרוג מנושא הברכה, נהגו להוסיף את הבקשות רק ב"שמע קולנו" או ב"אלוקי נצור" שבהם אין את ההגבלה הזו וניתן לבקש בכל הנושאים.

יהי רצון שה´ יקבל את כל תפילותייך באהבה!

כל טוב,

יוסף
yosefrez@gmail.com

ד בניסן התשסח

קרא עוד..