חרם על חניכה

שאלת הגולש

שלום יש לי בעיה עם חניכות שלי…הם בכיתה ח' והענין הוא שיש מישהי שעושים עליה חרם בכיתה וזה גם גלש לשבט..כי מי שרבה איתה היא גם חניכה שלי,הם הגיעו למצב שהם לא מדברות ולא מזכירות שם אחת של השניה…לא מוכנות לשבת זו לצד זו..וכו…אני לא יודעת מה לעשות כי הם גורמות לאווירה ממש ממש לא נעימה בשבט…וזה פשוט נראה לי בלתי אפשרי להשלים בינהן..כי זה בעיה שהתחילה בשכבה שלהם…מה לעשות???

תשובה

שלום וברכה!

אני חושב שהפיתרון שאפשר לנסות בשני מישורים

א-במישור הפרטי את צריכה לראות מי זאת הילדה שהתחילה את כל החרם ולדבר איתה ולנסות להבין למה זה קרה ואיך אפשר לתקן.

ב-במישור הכללי אני מציע שתעשי מערך על השפעת החברה, לחץ חברתי וכל הנושא המורכב הזה כשאין חובה שתזכירי את החרם הזה. לדעתי זה יעלה אוטומטית כשתדברי על דברים כאלה, תביאי כל מיני דוגמאות שלכאורה לא מדברות אליהן אבל הן יבינו את המסר בעצמן.

אני מקוה שעזרתי ואשמח להמשיך לעזור במה שאוכל במייל שלי

elchananshmuel@gmail.com

כל טוב ברכה ושמחה!
אלחנן.

כג בחשון התשסז

קרא עוד..