מה יותר חשוב לי

שאלת הגולש

שלום,
כבר זמן רב שאני חושבת על הדברים ורציתי לדעת האם יש כיוון או דרך מחשבה שונה ונוספת.
אני בשירות לאומי שנה שניה.
הרבה פעמים אני ניצבת בפני דילמה פנימית, מה יותר טוב ומה אני יותר רוצה, אני אסביר, מצד אחד חשוב לי להראות טוב, חשוב לי להשקיע בעצמי, להתלבש יפה להתאפר.. ומנגד אני באמת לא רוצה שיסתכלו עלי חיצונית שיראו אותי רק באיך שאני נראית.. אבל זה כיף לדעת שאני נראית טוב, וכיף לקבל מחמאות ולהרגיש טוב עם עצמי ועם המראה שלי..
אני באמת לא יכולה להחליט מה יותר חשוב ומה אני יותר רוצה, במיוחד בשבתות שאז אני הרבה יותר משקיעה בעצמי, וכן חשוב לי להראות טוב, אבל אני לא רוצה להפוך למשהו שהוא מיני ובטח שלא להכשיל אף אחד. (אציין שאני נמצאת בחברה מעורבת…)
אשמח לשמוע מה ניתן לעשות.
כי באמת כבר אני לא יודעת איך ומה לחשוב….

תשובה

שלום לך שואלת יקרה. אני חושבת שכתבת דברים מאד נכונים המבטאים תחושות כמעט של כל בת שאני מכירה. מי מאיתנו לא רוצה להיראות טוב? לכל אדם יש צורך להרגיש טוב עם עצמו, לא רק בשביל לקבל מחמאות מהסביבה אלא קודם כל ובעיקר בשביל להרגיש טוב עם עצמינו. יחד עם זאת, יש לנו אתגר- למצוא את האיזון הנכון בין התעסקות בחיצוניות והתעסקות בפנימיות. אני מאמינה שהאיזון הנכון הוא שהופך את החיצוני לביטוי של הפנימי וממילא אם בפנים יש צניעות היא מוקרנת גם כלפי חוץ.
את כותבת שאת לא יודעת מה יותר חשוב אך אני מאמינה שאם תשבי לרגע עם עצמך ותחשבי על זה באמת, תגיעי למסקנה שברור לך שהפנימיות חשובה מהחיצוניות. (סתם לצורך דוגמא- מה את מחפשת או תחפשי בעתיד בבן זוגך? האם תסתפקי ביופי חיצוני? ברור שלא! אגב, זה שתרצי שהוא גם יראה טוב לא עומד בסתירה לכך שיותר חשוב לך הפנימיות שלו… המראה החיצוני הוא ערך מוסף)
בעיני, ככל שמשקיעים יותר בבניין הפנימי (מידות, אמונה וכו') מקבלים את הפרופורציות הנכונות. אין שום בעיה בלרצות להיראות טוב ואני חושבת שאת צריכה להמשיך להשקיע בעצמך שיהיה לך טוב עם איך שאת נראית, אך האתגר הוא לעשות זאת ויחד עם זאת להצליח לבטא את סולם העדיפויות שלך. זה בא לידי ביטוי גם באיך שאת תופסת את הדברים- שגם בזמן שאת מתעסקת בחיצוניות שלך את זוכרת מה העיקר ומה הטפל וזה משפיע על הדרך בה את בוחרת להיראות, בזמן שאת משקיעה בזה לעומת הזמן שאת משקיעה בפנימיות, (אגב- לא רק במעשים בפועל אלא גם במחשבה על הדבר) וכו'. וזה בא לידי ביטוי גם באיך שהסובבים אותך תופסים אותך. אני מכירה המון בנות שמשקיעות במראה החיצוני שלהן ובכל זאת, ברור לי שהעיקר עבורן הוא המראה הפנימי שלהם איך אני יודעת? פשוט רואים את זה…
אכן יש לך ולכולנו אתגר, אני מאחלת לנו שנזכה לעמוד בו!

אני מצרפת לך קישור לשאלה דומה-
איך צניעות ואופנה הולכים ביחד:
https://www.kipa.co.il/ask/show.asp?id=100700

אם תרצי לשוב ולכתוב בנושא זה או אחר- בשמחה.
שלך, ברוריה
brurya123@gmail.com

כ בתשרי התשסז

קרא עוד..