חבר לא מוכן לסלוח לי. מה לעשות?

שאלת הגולש

חבר שלי אינו מסכים לסלוח לי.

עשיתי כל מה שנאמר בהלכה- מה אפשר לעשות?

תשובה

שלום וברכה,
השולחן ערוך בסימן תרו כותב מספר הנחיות בנוגע לתשובה על עבירות שבן אדם לחבירו. להלכה נפסק שאם חבירו אינו מתפייס אחרי 3 פעמים אינו זקוק לו. מקור ההלכה היא בסיום מסכת יומא ששם נאמר שאל לו לאדם לבקש סליחה מחבירו יותר מ-3 פעמים. ברור שאין זו המציאות הרצויה, אך אין מה לעשות. בגמרא מובא שרב המשיך לבקש סליחה גם יותר מ-3 פעמים היות שהוא החמיר על עצמו. אך אין בכך צורך, ואתה עשית את המירב שיכלת לעשות.
אולי תדבר אתו שוב לפני יוה"כ, או תנסה לשכנעו בדרך אחרת ומקורית.
רק טוב,
אוהד.
ohad_fix@hotmail.com

ג באלול התשסו

קרא עוד..