אכל והקיא חייב ברכת המזון?

שאלת הגולש

מי שאכל כזית לחם והקיא לפני שברך – האם צריך לברך ברכת המזון?

תשובה

שלום רב
בנושא זה ישנן דעות רבות בפוסקים, ישנם פוסקים המורים שיברך, שלא ברור שהקיא את הכל, וישנם פוסקים שסוברים שלא יברך, ולכן אמר לי בעבר הרב זלמן נחמיה גולדברג שליט"א שהטוב ביותר הוא לאכול שוב ואז לברך ולכוון לפטור בברכה גם את האכילה שהקיא.
אם אין לו את האפשרת הזו, הורה הרב שלא יברך, במיוחד כאשר אכל במדוייק כזית.
בברכה
יצחק.
zahig2@shoresh.org.il

כג בחשון התשסז

קרא עוד..