היי.אני לא יודעת ככ איך לנסח תשאלה..אף פעם לא שאלתי פה.
אני שמיניסטית וסגרתי שירות במקום חילוני לחלוטין..(צוות, ש"ש, מדריכים וכו..).
כשבדקתי תמקום התלהבתי ממש גם מהצוות המסור וגם מהתנאים הטובים- ממש רציתי להתקבל למקום, היה לי ברור שאם אני מתקבלת יש לי שירות לשנה הבאה!(האח הידד!),ב"ה התקבלתי וסגרתי(כן כן אני תותחית…)אבל מרגע שסגרתי אני לא ככ רגועה- הורי לא ככ שלמים עם ההחלטה שלי(חברה חילוניים בגילי וכו)-רק להבהרה אני גרה במקום עם חילונים מגיל 0, הורי תמיד דחפו אותנו לשתף ולקרב רחוקים- בסניף, באולפנא, בשכונה.והם עצמם עובדים(בין השאר)בקירוב לבבות,לכן היה לי מוזר שהם לא התלהבו מהרעיון, וזה לא שהם לא סומכים עלי שאני אתפרפר או משהו כזה, מלחיצה אותם העובדה שאני יעבוד 24 ש' עם נוער חילוני ובעיקר בנים.
אחרי זה פתאום חשבתי לעצמי שאולי זה לא נכון שאלך למקום כזה..אולי זה לא בשבילי?מצד אחד יש בזה המון קידוש ה' אבל מצד שני אולי צריך אנשים יותר גדולים רוחנית??איך אני אדע??
ששלום לך,
שאלה מצויינת. באמת.
שאלת את שאלת השאלות בחייו של אדם:
"איך אני אדע אם מה שבחרתי נכון או לא נכון?"
תשובות אין לי,
אני באמת שלא יודעת אם עשית נכון או לא.
אני חושבת שגם את לא יכולה לדעת.
ויותר מזה, אני לא חושבת שמישהו יכול לדעת עוד לפני שהדבר קרה.
כן, כן, אני מכירה את זה שאומרים "אבל זה לא מתאים לך" ויכול להיות שמי שאומר את זה צודק. ויכול להיות גם שלא.
אז מה כן?
דבר ראשון (ואחרון :))
להתפלל.
תתפללי לה´ שיראה לך את הדרך הנכונה.
תתפללי לה´ שתבחרי את הבחירות הנכונות
שהדרך שתעברי תהיה לטובה.
שתהיה בונה
ומפריחה (יש כזאת מילה??? אבל הבנת את הרעיון..)
ושלא יביאך לידי נסיון או בזיון חלילה…
המקום הזה של התפילות וההכנעה בפני ה´ ונסתרות דרכיו לא פותרת את האדם מעשיה ומחשיבה.
זה שאנחנו מתפללים ומפנים את הכל כלפי שמיא לא אומר שאין לנו חלק בענין וזה מוביל אותי לדבר השני:
שבי עם עצמך. תחשבי.
תעשי חשבון נפש.
מי אני?
מה הכוחות שלי?
מה נקודות החוזק שלי ומה נקודות התורפה?
ועכשיו להעלות מסקנות:
אם נק´ התורפה שלי הן…
האם מקום השירות יפיל אותי או ירומם אותי?
ממה אני צריכה להישמר?
איך?
איזה פעולות מניעה אני עושה כדי שלא אפול?
מהם הגבולות שלי?
(במיוחד בשירות עם ציבור חילוני וגברי צריך [מאוד] לשמור על גבולות מוגדרים מראש!)
האם מקום השירות הזה יביא אותי לנתינה טובה ומלאה? לעשיה טובה?
מהם השיקולים שגרמו לי לבחור במקום זה? האם הם נקיים או שלא… (אני חלילה לא רוצה לקטרג עליך, אני בכלל לא מכירה אותך, אבל לפעמים השיקולים שלנו נובעים ממקומות לא כ"כ נקיים כמו מקום פופולרי, בנים, כבוד…וצריך לתת על זה את הדעת…)
השאלון הזה יכול להיות מעיק אבל בעיני הוא בחינה עצמית מצויינת, מעיין "משקפת", לתוך הנשמה.
וזה יכול לתת לך כיוון בבחירות שלך ובראיה מהמקום בו את נמצאת אם עשית נכון או לא.
אני לא יודעת איך הדברים שלי נשמעים לאוזן זרה אז אני רוצה להבהיר,
לי אישית לא מפריע שיש שירות לאומי במקומות חילוניים, להפך.
וגם לא במקומות שיש בהם בנים גדולים, אם כי אני חייבת להסתייג ולהגיד שזה נסיון לא פשוט בכלל.
לשני המקומות הנ"ל יש התנגדויות מצד רבנים שונים וחשוב לשם לב לזה ולקחת את זה בחשבון.
אני חושבת ששירות לאומי נכון יכול לעשות הקרבה דברים טובים גם לנותן וגם למקבל.
אני חושבת שזה קידוש ה´ לעשות שי"ל במקום חילוני.
ואני גם בטוחה שצריך לשמור על עצמינו…
אני מצרפת לך פה שתי תשובות בנושא:
Http://www.kipa.co.il/ask/show.asp?id=104552
https://www.kipa.co.il/ask/show.asp?id=100837
שואלת יקרה,
זה דיון ארוך ויש לפניך תהליך ארוך של חשיבה,
ותפילה.
בעז"ה שתחליטי החלטות טובות ונכונות
ושיהיו לך תפילות טובות
ושכל מה שתעשי- תצליחי!
עשיה ברוכה וחשיבה טובה
מיכל
אני אשמח לחשוב יחד איתך!
MCHY22@GMAIL.COM