ברכה אחרונה על שתיות חוזרות

שאלת הגולש

בס"ד

שלום רב, רציתי לדעת האם אני צריך לברך "בורא נפשות.." אחרי כל פעם שאני שותה כוס מים, נגיד…פעם ב-25 דקות במשך כל היום.

תשובה

שלום רב
שאלה טובה,
לפי ההלכה אדם ששותה מים צריך לברך ברכה אחרונה, ואף אם עובר זמן עד שהוא חוזר להיות צמא, הוא חייב לברך שוב ברכה לפני ששותה.
לגבי ברכה אחרונה, אם האדם נמצא במקום אחד, כגון באולם חתונות, ובאותו המקום הוא ימשיך לשתות עוד מעט, הוא לא צריך לברך ברכה אחרונה, שיכול הוא לכוון על כל שתיה שישתה בהמשך, אך אם הוא עובר ממקום למקום, הוא חייב לברך. לכן אם כל שתיה היא דבר חדש, אתה צריך לברך כל פעם בורא נפשות, אך אם אפשר לצרף את השתיות יחד לא צריך לברך.
בברכת כל טוב.
יצחק.
zahig2@shoresh.org.il

כג בחשון התשסז

קרא עוד..