ברכות

שאלת הגולש

שלום רב
השאלה שלי אם אני מברך על משהו "שהכל" והתכוונתי רק לאותו דבר מסוים לאחר מכן לקחתי משהו אחר שגם ברכתו "שהכל" ובירכתי שוב (אלא אם לא צריך?).
אני צריך לברך ברכות אחרונות פעמיים?
תודה
בשורות טובות

תשובה

שלום רב
לפי ההלכה, כאשר מסיחים את הדעת מהאכילה ולא מתכוונים על דברים נוספים צריך לברך עוד פעם את הברכה לפני שאוכלים, שאי אפשר לפתור דברים לא קשורים ואכילות שונות לגמרי.
אך לגבי ברכה אחרונה, אם עדיין לא עבר הזמן של הברכה האחרונה מהאכילה הראשונה יש לברך ברכה אחת ולפתור את כל האכילות שהיו תוך כדי.כך נפסק בפשטות בספר וזאת הברכה, וכך נראה שמקובל להלכה.
בברכת כל טוב
יצחק.
zahig2@shoresh.org.il

ט בתשרי התשסז

קרא עוד..