חלוקת עיתונים

שאלת הגולש

שלום רב!
אני מחלקת עיתונים כעבודה בשכר ואני מרגישה ל בסדר שדרכי מגיעה לאנשים רכילות,חוסר צניעות בקיצור…דברים מיותרים..!
זה הרבה כסף..וגם ככה מישהו יחלק אותם..!
מה דעתכם!?

תשובה

שלום רב לך.
סליחה על העיכוב, פשוט לא חשתי בטוב ולכן התעכבו הדברים.
באופן עקרוני דבר זה דורש פסיקה של רב, שכן בנושאים אלו יש שינויים גדולים בין מקרה למקרה, ובכל מקרה יכול להיות הדין שונה.
הנושא שאת מעלה קשרו לנושא של הכשלת הזולת האם יש בכך מכשיל אחרים או לא, ויש סוגיות שלמות לדון מהבחינה ההלכתית של הדבר. אני לא רב או פוסק, אך שאלתי את הרב יוסף וייצן, רב הישוב פסגות, ותשובתו היתה שהואיל ויש בעיתונים גם דברים טובים, אי אפשר לראות את העיתון כדבר שכולו שלילי, ולכן את מחלקת את הדברים הטובים, ומי שרוצה לקרוא דברים לא טובים, זו החלטה שלו ולא תלוי בך.
למעשה את יכולה לסמוך על פסיקתו של הרב, ואם בכל אופן את לא מזדהה עם הדברים, בשל אופיו של העיתון, את מוזמנת לפנות לרב ולשאול אותו ולפרט לו את הפרטים המדוייקים, ולקבל תשובה יותר מדוייקת לנושא שלך.
בברכת כל טוב ושנה טובה
יצחק.
zahig2@shoresh.org.il

כט באלול התשסו

קרא עוד..