לא מוצא את בת הזוג!!!!!!!

שאלת הגולש

לא יודע מה לעשות

זה כבר עובר כל גבול

לא יודע אם אתם הכתובת -אתם לא מתעסקים עם טווח הגילאים שלי(25)

ועם המגזר החרדי (נראה לי)

אבל אני אובד עיצות-כל חטאי בעולם הזה שלא נישאתי זה כמובן על לשון המליצה רבו חטאיי לצערי אך אין אדם משים עצמו רשע ולא על כך אני כותב

(אולי בפעם אחרת ….)

בכל מקרה אני מיואש ושרוי בעצב גדול מזה תקופה ארוכה

אני אדם חברותי אדם למדני יחסית הייתי משולב טוב מאוד בכל מהלך החיים הסטנדרטי אך הפלא ופלא הקב "ה עדיין מחזיק אותי ברווקותי

לא יודע למה הבטחתי לו כבר הכול

שאשתפר שאהיה אחר שאלמד הרבה יותר הרבה אחרי החתונה מאשר נתכוונתי מלכתחילה

לא מבין למה

למה זה מגיע לי

מילא אני אבל מה הוריי חטאו למה ימיהם עוברים עליהם בצער

הם שסבלו מספיק בימי חייהם מה העונש הלז שקפץ עליהם לעת כזו .

רע לי בימות החול וכ" ש בשבתות

החברים כבר נשואים ובשמחות אני מרגיש מנודה חלילה לא שהחברה לא מתייחסת הצורה יפה אלא חוסר השייכות

והלוואי שזו הייתה הבעיה היחידה -אני שכבר בתור נער בן 16 17 חלמתי כל לילה איך החתונה שלי תראה וכמה אקריב בשביל המיועדת

אני שצמא כ" כ לקשר דווקא לי זה קורה .כן אני יודע אני לא היחיד.אבל אף אחד לא מתחיל וגומר את יומו עם 6 טון על הרגליים העיניים והראש בעיקר הראש

אף אחד לא מאמלל את הוריו הצדיקים כך

להמ זה מגיע לאבא שלי? זה לא אוכל להבין

אז מה תאמרו תרפיה-לך תלמד משהו כללי-אני עושה גם את זה אבל הכאב ברקע לא פוחת עם כל הנסיונות לתגבר את הקורסים וקצת לשכוח

הלב לא נותן מנוח

כואב לי

ורע לי

לא יודע מה הקבה רוצה ממני

ברור שהכול לטובה -אבל מותר לי לבקש שזה ישתנה נכון ?

אם לא בשבילי -בשביל הוריי

אני מרגיש ששאני מגיע למבוי סתום-מה שהחזיק אותי בחיים בלי הקשר המיוחל הנ "ל היה קצת החברה הקשר עם אנשים

וגם זה פוסק לו אט אט

זה פשוט סוגר אותי לפיהנ קטנה שבה אני מאבד את שפיותי

שבת האחרונה אני לבדי עם הוריי בשולחן השבת-אין דיבורים רק מתח שלילי באויר

12 או 13 שעות שינה היו לי בלילה מה שלא קרה לי כבר המון זמן-מרוב יאוש וחוסר רצון לדבר או לעשות

האמת אני לא תולה תקוות במה שתאמרו

כי אני שותה חכמה מכל מי שמוכן לתת ושום מזור לפצעיי המדממים לא מצאתי-אבל לפחות הרצתי את כאביי בפני

תשובה

מה קורה אח שלי?

כן!

אנחנו בהחלט הכתובת ואין לך מושג עד כמה השאלה שלך או יותר נכון הכאב שלך פגע בדיוק במקום הנכון!

תראה, אני ממש לא מתכוון להתחיל להביא לך מדרשי נחמה וציטוטי חז"ל על זה שאין דבר שהקב"ה יותר מעורב בו מאשר השידוך, ממש ממש לא.

זה הלב שלך.

והכאב.

ונראה לי שאם יש דבר שאני רוצה שאתה באמת, אבל באמת תחשוב עליו ותרגיש אותו זה שתאמין או לא, אבל אני מבין הרבה יותר ממה שאתה יכול לדמיין את הכאב שלך.

לפעמים, אנחנו לא צריכים לכתוב הרבה או לומר.

לפעמים זה פשוט שם, כמו חץ שעף ישר ללב ובום!!

והמקרה שלך, הכאב שלך, אם רק היית יודע עוד כמה אנשים חווים אותו.

כמה בחורים מוכשרים כמוך, וכן כמה בנות, כולם באמת מוצלחים ברוך ה´, לכאורה יש להם הכול אבל בתוך תוכם זה אוכל אותם…

אז חשוב לי לפני הכול שתדע, שאת הכאב שלך, את התחושה הזו שאתה חש, שאתה קם איתה בבוקר והולך איתה לישון, אז את כל זה אתה לא עובר לבד.

נכון, אתה לא מודע לכך כי הנטייה הטבעית שלנו בשעת צער וכאב היא לחשוב שהכאב, שהחושך שאפף אותנו, מקיף רק אותנו ולאף אחד אחר לא איכפת והנה עובדה, העולם ממשיך גם טוב מאוד בלעדינו.

לנו כואב, שורף מבפנים והם שם, כולם, חיים, נושמים והנה עוד זוג התארס, ועוד אחד.

והחבר ההוא התחתן ולראשון כבר נולדו ילדים וההרגשה הזו, שכאילו הקב"ה חס וחלילה שכח אותנו (טוב, לא בכוונה כמובן, כי הוא מקור הטוב אבל, לך תדע, אחרי הכול יש לו עולם לנהל) התחושה הזו יכולה להפיל ומפילה לעצרנו הרבה מאוד.

אז קודם כל אח יקר, אתה לא לבד ואני לא אומר את זה כי זה מה שמתבקש לכתוב במצבים האלה.

חשבת פעם מה קורה עם כל התפילות שלך?

כל הדמעות, כל הבקשות שרק אתה והריבונו של עולם, יודעים עליהם.

אלה דברים שאף אחד לא אמור לדעת מהם:

"וחנה היא מדברת על לבה רק שפתיה נעות וקולה לא ישמע…"

יש את התפילות שכולנו שומעים, אנשים צועקים לקב"ה, בקול, ביחד.

ויש את התפילות השקטות, שבאות מלב שבור ועליהם, על הדבר המדהים והמיוחד הזה, אמר כבר השרף מקוצק ר´ מנחם מנדל:

שלפעמים הזעקה הכי גדולה זו השתיקה…

הלב שלך רותח…

לכן בלב נשבר באתי להפיל תחנתי לפניך אב הרחמן, ויהי רצון מלפניך ה´ אלהי ואלהי אבותי שתתמלא רחמים עלי …

אח!!

אתה רואה מה שכתוב בתפילה הזו, למציאת השידוך.

לכן בלב נשבר.

זה לא פשוט, אח יקר!

בכלל לא!

"אין שלם מלב שבור", ואם יש חסידות שמזוהה עם האמת, הרי שזוהי קוצק, ואת האימרה הנוקבת הזו אמר ר´ מנחם מנדל, הרבי מקוצק.

ואתה עומד שם, מולו, מול הריבונו של עולם ודי, באמת שאין לך כבר כוח.

ואני מבטיח לך, שכמוך מרגישים עוד מאות ואלפי בחורים ובנות.

והדמעות יורדות, לאט לאט ואף אחד לא רואה כמה זה אוכל אותך.

כתבתי אף אחד?

טוב, כמעט אף אחד…

היחיד, שצריך לראות, לא רק שהוא רואה, אלא הוא גם מתכופף כדי לאסוף את הדמעות של הבן היקר שלו.

שלך.

הרי בינינו, כמה פריצות וניאוף יש היום?

כמה תועבה וכמה נחת רוח יש לו, לקב"ה?

כמה חיילים, בנים כמוך יש לו? רווקים שהגיעו לפירקן ומתמודדים ולוחמים את מלחמת היצר, נלחמים עם האש הזו?

הנה, קטע מתוך בית המדרש של ישיבת הר-עציון:

ישנם 3 מצבים שבהם המאבק עם היצר כה קשה ודרמטי ולכן יש משמעות אדירה לכל יום של ניצחון במאבק זה , ולכן הקב"ה בכבוד ובעצמו מכריז כל יום על המנצחים במאבק זה:

1 . רווק שחי בעיר ולא חוטא

2 . עני שמחזיר מציאה

3 . עשיר שמעשר את תבואתו הרבה ללא ידיעת הציבור.

וכמו שאתה רואה, המקרה של הרווק נמצא במקום הראשון.

אז בוא אני אגיד לך כמה דברים.

במקרה או לא, אני גם בגיל שלך רק חצי שנה יותר וכן, גם אני עדיין לא נשוי, אבל אתה יודע על מה אני חושב?

על זה שאף תפילה לא הולכת לאיבוד, ועל זה שאף דמעה לא הולכת לשום מקום, אלא רק למקום אחד…

לכספת שלו, של הקב"ה שעליה הוא שומר בעצמו.

וככה התפילות ממשיכות להאגר, והדמעות ממשיכות להאסף.

דמעה ועוד אחת.

ועוד תפילה וצעקה חרישית שמפלחת את הלב ואת שערי השמיים.

והוא, הקב"ה, רק אוסף אותם.

ואתה יודע, אח יקר מה הוא מבקש מאיתנו?

ממני וממך ומכל מי שעדיין לא מצא את הזיווג שלו?

משהו אחד, קטן.

לא רוצה יותר. לא צריך יותר.

בנים שלי, ילדים וילדות שלי.

בבקשה ממכם, רק אל תתיאשו!!

רק אל תחשבו שחס וחלילה שכחתי ממכם.

מי לנו למוד כאב וסבל מאיוב שאמר בשעת צערו לפני הקב"ה:

ריבונו של עולם, שמא רוח סערה עברה לפניך ונתחלף לך בין איוב לאויב!?
ומה ענה לו הקב"ה:

הרבה נימין בראתי באדם, וכל נימא ונימא בראתי לה גומא בפני עצמה, שלא יהו שתים יונקות מגומא אחת, שאלמלי שתים יונקות מגומא אחת – מחשיכות מאור עיניו של אדם, בין גומא לגומא לא נתחלף לי, בין איוב לאויב נתחלף לי?
ב. הרבה טיפין בראתי בעבים, וכל טיפה וטיפה בראתי לה דפוס בפני עצמה, כדי שלא יהו שתי טיפין יוצאות מדפוס אחד, שאלמלי שתי טיפין יוצאות מדפוס אחד – מטשטשות את הארץ ואינה מוציאה פירות, בין טיפה לטיפה לא נתחלף לי, בין איוב לאויב נתחלף לי?

וכן יש עוד 2 דוגמאות…
לא סתם הבאתי לך את כל הדוגמאות האלה.

נכון, אנחנו יודעים שהכול הכול מאת הקב"ה אבל מידי פעם, עולה לו הקול הזה, בשקט, בשושו…

ואולי, אבל רק אולי הוא קצת כן ´שכח´ אותנו?

ואח שלי, פה, נמצא הניסיון שלנו.

נכון, זה כואב, שורף מבפנים…אבל תדע, שכל כאב, כל דמעה, כל צער, הכול הכול הוא עובר את זה איתך ביחד, והוא מרגיש וחש אותך וכואב איתך.

נו, תשאל, אז למה למען ה´ הוא לא מביא לי אותה כבר, או לכל הבנות, למה הוא לא מביא לנו כבר את החתן שלנו?

אז זהו!!

דווקא בגלל שהוא אוהב אותנו והוא ורק הוא יודע מתי הכי יתאים לנו, הרי לא שווה לנו, להתאמץ ולסבול עוד קצת, כמה חודשים או כמה שייקח כדי שאחר כך אי"ה נהיה עם האדם שהכי מתאים לנו למשך 60 שנה?

כמובן שאני לא מדבר על עיכוב השידוך שבא מצד האדם בעצמו.

אלא על כאלה שעשו הכול כמו שצריך ומתפללים ו…לא יוצא עדיין.

אז תחשוב טוב על הנקודה הזו.

דבר נוסף.

אני מכיר את החברה החרדית מצוין. היא חברה נפלאה ומקסימה שיש בא המון המון דברים מדהימים, והלואי שנלמד מכל הדברים הללו (וגם להיפך, שהחברה החרדית תלמד מאיתנו, ונפסיק כבר להיות מקוטלגים כשתי חברות נפרדות…)

אבל תרשה לי לומר שבקטע הזה, בדבר הזה של השידוך, זו חברה מאוד מאוד מלחיצה.

לבנים, וקל וחומר לבנות, ובאמת שחבל.

בחור מגיע לגיל 23 ועדיין לא התחתן, אזי הוא כבר משוייך לקטגורית ה´אלטר´ס, הזקנים.

בת מגיע לגיל 20 ומשהו כבר הדודה לא יכולה לנשום כי הקוצב לא עומד לה בדפיקות הלב שהאחיינית הסוררת עושה לה.

הרי אין פה תחרות וכל אחד והקצב האישי שלו וזה שאתה בכלל כל כך נלחץ מזה, זה רק מראה כמה לצערינו התופעה הזו התרחבה.

אז…אח שלי, תקשיב ותקשיב טוב!

אתה רק בן 25, וגם אם היית בת בת שלושים ומשהו…

מה קרה?

אף אחד לא הולך בעזרת ה´ להחזיר מחר ציוד.

נכון, זה קשה, מבאס, מכאיב, צורב אבל בסיידר, ברוך ה´ אנחנו חיים ונושמים ויש כאלה שגם אם הם רוצים, אז להתחתן הם כבר לא יוכלו…

תמיד לראות את הטוב.

את המבט המלא והכי חשוב, לא לשכוח שהקב"ה באמת אבל באמת רוצה את הכי טוב בשבילנו.

אנחנו הרי מתחתנים כדי לעבוד את הקב"ה בצורה טובה יותר.

ותזמין לי בת- זוג נאה, יראת ה´ ובעלת מדות טובות ובעלת מזל טוב, וטובת שכל ומוצלחת ומבורכת, כי בזה אוכל לעבוד עבודת הקדש בלי טרדה

תראה מה אנחנו אומרים?

כי בזה אוכל לעבוד עבודת הקודש.

זאת המטרה שלנו, שנוכל להפוך את האישה לדבר הכי מדהים וקדוש שיש בעולם והקב"ה יודע את זה!!

תאמין לי שהוא יודע את זה!

אז תתעודד, תהיה חזק ואם בא לך כי נראה לי שיש דברים שמקבלים משמעות שונה בטלפון

אתה מוזמן לשלוח מייל או להתקשר.

אני איתך אחי, ואני יודע שעוד הרבה אנשים יודעים ומרגישים את מה שאתה חווה.

בהצלחה..ויהיה פסיידר.

האולם עליך, העוגה עליי…

אבינועם, avinoam811@walla.co.il

יב בחשון התשסז

קרא עוד..