שלום!
בכיתתי ישנה ילדה, שלא כל כך מחבבת אותי. אני מנסה כמה שפחות להתקל בה בנסיבות חברתיות, כדי להמנע מבעיות, אבל היא בשלב מסוים נכנסת לי לתחומים האישיים. היא נמצאת הרבה זמן עם אחת החברות הכי טובות שלי, נכנסת אלינו לסניף (למרות שהיא גרה במקום אחר) וגורמת לריחוק ביני לבין הרבה חברות טובות שלי.
גם, כשאני איתה ועם חברות שלי מהישוב, אי מרגישה כמו "גלגל חמישי", ולא משנה מה יקרה- כולם ידבקו אליה.
אני לא רוצה להיות רעה, או חס וחלילה לחטוא בשנאה אליה, אבל המצב הנוכחי מאוד מפריע לי.
מה אני יכולה לעשות?
אני אשמח לתשובה, כי אני באמת אובדת עצות.
שלום לך שואלת יקרה.
התרשמתי מאד מהבגרות שלך ומהרצון להיות בסדר ולא להגיע לשנאה או כעס. באמת מצב קצת מעצבן ואני מניחה שעכשיו לקראת השנה החדשה את רוצה למצוא פתרון לעניין כדי להרגיש יותר טוב בכיתה ובחברת הבנות שאותן תפגשי כל יום.
חשבתי קצת על הדברים שכתבת ונראה לי שכדאי לעשות הפרדה בין מצב בו אותה בת פוגעת בך, מסכסכת בינך לבין חברותיך, וכו´ לבין מצב בו היא פשוט נוכחת ואת חשה בעצם הנוכחות שהיא פוגעת. ואני אסביר.
את כותבת שאת מרגישה שהיא מרחיקה בינך לבין החברות. למה הכוונה? האם בעצם הנוכחות שלה את מרגישה פחות אהובה? פחות מקבלת תשומת לב? או שהיא אומרת/ עושה דברים שמרחיקים אותך מחברותיך?
תראי, הרבה פעמים יש מצב כזה שיש בחבורה אחת מספר בנות שלא כולן חברות של כולן ואני מבינה אותך אם את מרגישה לפעמים שכיוון שהיא לא חברה שלך אז זה קצת מרחיק אותך מהחברות אך תדעי שלרוב, ההרגשה הזו היא רק בראש שלך מתוך תחושה שאין לך שפה משותפת איתן, ובעצם מצד חברות שלך את עדיין חשובה ואהובה עליהן מאד. ולכן כשקורים מצבים כאלו, אל תתעצבי אלא נסי באותם רגעים למצוא דרך להשתלב בשיחה, או סתם לפטפט עם אחת מחברותיך. אני אומרת שוב, זה שיש עוד מישהי בשטח שאינה חברה שלך זה לא דבר שמשפיע על הקשר שלך עם אותן בנות. את חברה שלהן באותה מידה בדיוק.
אולם, יש מצב אחר בו אותה בת מרחיקה אותך מחברותיך בדיבורים או מעשים. קודם כל אני מקווה שזה לא המצב, אך אם זהו המצב הייתי מציעה לפנות לאותה בת ולנסות לסדר איתה את העניינים. לא, אין פה מטרה שתהפכו להיות חברות הכי טובות אך בהחלט לדבר איתה ולהסביר שהמעשים והדיבורים שלה פוגעים בך. סביר להניח שהיא כלל לא יודעת עד כמה היא מזיקה ואני מאמינה שאם תסבי את תשומת לבה בצורה ראויה היא תקבל את דבריך. אפשר לנסות לברר מדוע היא לא מחבבת אותך אך לא הייתי מציעה להתמקד בזה אלא להסתכל קדימה איך מעכשיו היחסים ביניכן והאווירה הכללית משפיעה.
אני מקווה שהדברים שכתבתי יעזרו קצת. אולי תסתכלי על זה קצת שיש כאן הזדמנות בשבילך לעבודת מידות וזה גם יעזור לדעת איך להתמודד.
אם תרצי להגיב, לשוב ולהתייעץ בנושא זה או אחר- בשמחה.
שלך, ברוריה
brurya123@gmail.com