ברצוני לדעת מה נוהגים הספרדים (מנהג מרוקו)
ללמוד באזכרה לזכר אבא.
האם מקובל ללמוד משניות לפי אותיות השם ואותיות נשמה ?
בס"ד
שלום לך,
למיטב ידעתי בכל ספרי המנהגים מובא הטעם שהזכרת היינו שמשנה הוא אותיות נשמה.
אמנם שמעתי מרבה של יצהר הרב דודקביץ´ שליט"א שנוהגים ללמוד תורה שבע"פ דווקא בכדי שיתקים הפסוק "דובב שפתי ישנים"- ששפתי המתים רוחשות בתורה שלומדים לכבודם. וזה אי אפשר בתורה שבכתב מפני שישנו דין "שדברים שבכתב אי אתה רשאי לאמרם בעל פה"
כך למיטב זכרוני שמעתי ואינני יודע עם אמר הרב דודקביץ´ שליט"א את הדברים מדעתו או שמצא כתוב.
כמו כן נוהגים ללמוד את פרקי המשניות, הפותחים באותיות המרכיבות את שמו הפרטי של הנפטר. לאחר מכן נוהגים ללמוד ארבע משניות מתוך הפרק השביעי במסכת מקוואות, שראשיהן מרכיבות את המלה נשמה – "[נ]פל" "[ש]לושה", "[מ]קווה", "[ה]טביל".
בשורות טובות
אליהו
קישורים נוספים:
משנה – המזון הרוחני לנשמה אחרי פטירתה: http://www.shevanet.org.il/03/03-12.htm