למה לא להתחלק עם המולסמים בארץ ישראל?

שאלת הגולש

שלום וברכה!
האיסלם בדיוק כמו היהדות(להבדיל מליוני הבדלות!) מאמינה בא-לוקים אחד = הקב"ה יתברך שמו,(אללה)
הם מאמינים בקוראן (שאין לי ספק שזוהי שטות אחת גדולה!) והם מה שנקרא "נלחמים מלחמת קודש" לשחרור א"י מידיי היהודים, יותר נכון 'מתים' לזרוק את כולנו לים… מה לא עושים כדי שנעוף מא"י.. קסאמים, פצמ"רים, קטיושות, מפוצצים עצמם באוטובוסים..ועוד זוועות.., יהודי שאינו דתי, טוען שיש לחלוק איתם את א"י, או לתת להם שטחים.. (ח"ו!!!) כי: " מי אמר שאנחנו צודקים וא"י שייכת לנו?! הם בדיוק כמונו מאמינים שא"י שייכת להם!" (אותי כמובן שזה לא משכנע מפני שאני מאמינה שיש תורה אחת שנמסרה לנו מאת ה' ע"י משה רבינו במעמד הר סיני וכו'..) אבל מה לומר לו?! הרי הוא בכלל לא מאמין מספיק שיש רק תורה אחת! ושא"י שייכת רק לעם אחד, עמ"י, זה מה שיכולים לטעון גם עמים אחרים כנגדנו, הרי הם בדיוק כמונו מאמינים-בטוחים שא"י שייכת להם!! **אני ממש מסתבכת בשאלה.. אני לא ממש ניסחתי אותה טוב.. אני ממש מבולבלת..מקווה שתבינו… תודה רבה וכל טוב!(ישר כח על המסירות לגדולה לנוער..)

תשובה

שלום וברכה גם לך!
ברור שההוכחה העיקרית שלנו נגד האיסלאם מתבססת על התורה, בגלל שלדבריך מי שאת מדברת איתו לא מאמין בתורה וביחוד של עם ישראל אני אנסה לתת לך כמה הוכחות עובדתיות שאיתם קשה יותר להתווכח, למרות שחשוב שאת תזכירי לעצמך כל הזמן שההוכחה הכי אמיתית ומוחצת כתובה בתורה שלנו…
העימות שלנו מול האיסלם הוא לא חדש, הוא נמשך בעצם מאז שהמוסלמים התחילו להשתלט על העולם בשנת 638 לספירה. כהנחת יסוד צריך לזכור שעם ישראל הוא הרבה יותר קדמון, ובצורה פשוטה מי שראשון- הוא הצודק, ולא מי שבא אחר כך ומשנה ומסלף את המקור. אם נתבונן אפילו בצורה שטחית על האיסלאם, נופתע לגלות כמה המון דברים עיקריים בדת שלהם לקוחים -לא פחות ולא יותר- מהיהדות. זה מתחיל באמונה באל אחד, בתורה אחת, בקוראן שמבוסס הרבה מאד על בתורה שלנו רק עם "שיפצורים" קטנים, וכמובן בגלל שהם צריכים להוכיח שהם יותר טובים מאיתנו אז הכל אצלם יותר: חודש שלם של צום, חמש תפילות בכל יום ועוד ועוד דברים וביניהם גם היחס לארץ ישראל.
גם ממבט מהיר אחורה להיסטוריה ניתן לראות שבתחילת הדרך המוסלמים לא נלחמו ביהודים אלא כיבדו אותם בתור "עם הספר", ו"אישרו" שאברהם אבינו, משה רבינו ועוד היו נביאי אמת. אם נמשיך להסתכל בהיסטוריה, נראה שהאיסלם לא ראה שום חשיבות בארץ ישראל בהתחלה. הם קידשו את הערים מכה ומדינה [עד היום, כשהערבים מתפללים פניהם למכה ומדינה ואחוריהם לירושלים, כך גם על הר הבית עצמו- בזמן התפילה הם מפנים גב למקום המקודש להם בירושלים-כפת הסלע.] המוסלמים התעוררו לנסות לכבוש את א"י רק אחרי שהם ראו איזו חשיבות מייחסים לה ביהדות ובנצרות. להם עצמם אין שום ענין עצמי בירושלים ובארץ ישראל, אלא רק בגללינו. [ירושלים לא מוזכרת בקוראן אפילו פעם אחת…] מהסקירה ההיסטורית הקצרצרה הזו, שאת יכולה גם להמשיך להשלים לבד, כבר אפשר להפריך את הטענה שמגיע למוסלמים חלק בארץ כי הם מאמינים ובטוחים בדיוק כמונו שהיא שייכת גם להם. האמונה והחשיבות בהם מייחסים לארץ היא אך ורק בעקבות החשיבות שאנחנו מייחסים לה.
למי ששואל למה לא מחזירים להם שטחים רק כדי להשיג שקט, מספיק רק להדליק את הרדיו בימים האלה ואין הוכחה טובה מזה לטיפשות בעצם האמונה שזה עוזר. המוסלמים לעולם לא ישבעו ולא יסכימו לחלק בינינו את הארץ- הם יסכימו רק להסדר אחד: לקבל את הכל. [כבר לגבי תוכנית החלוקה הארצות המוסלמיות התנגדו כי מבחינתם הם רוצים הכל] המלמה שלנו עם הערבים היא לא מלחמת קיום וחזקה על הארץ בלבד, זו מלחמת דת שבאה בעצם לראות מי יותר חזק ומי ינצח. לכן הדרך היחידה שלנו לנצח היא אם נלך להלחם מתוך הדת שלנו ומתוך אמונה שלמה שדרכינו היא הצודקת ובניסיון לקדש את שם ה´ בעולם.
אני מקווה שזה עזר לך ונתן מספיק חומר לתשובות, בכל אופן את תמיד מוזמנת לשאול שוב.
חנה.
chanapar@macam.ac.il

טו באב התשסו

קרא עוד..