למה קושרים נעל ימין ראשונה?

שאלת הגולש

קודם כל רציתי להגיד שיש לכם אתר נפלא , המון פעמים הוא עזר לי להתחזק ולהבין דברים.
דבר שני היו מספר תשובות שהיו ממש יפות לדעתי ורציתי לרשום תגובה למשל שהתחזקתי מאותה תשובה וכו' מילאתי את התגובה אבל לא הצלחתי לשלוח אותה משום מה , פשוט לא מצאתי את כפתור השלח :/

ועכשיו לשאלה: לא ממזמן שמעתי שצריך לנעול קודם את נעל ימין וא"חכ את נעל שמאל ורק אז לקשור את נעל שמאל ולאחריה את נעל ימין.
אשמח לדעת מה הטעם לכך ומהם פרטי ההלכה
תודה מראש

תשובה

שלום שואל/ת יקרה.
תודה רבה באמת, על הפירגון והערכה, יש דברים שלא משנה מתי ובאיזה מצב, תמיד עושה לנו טוב על הלב לשמוע אותם.(מקווה שמצאת בינתיים את כפתור השלח..)
לעצם השאלה.
את מוזמנת להסתכל בלינק הבא, ישנה שם תשובה שהושבה לשאלה זהה לגמרי לשאלה שלך מאת הרב שמואל אליהו:
https://www.kipa.co.il/ask/show.asp?id=30498
וכן שאלות דומות:
´מתי מתחילים בימין ומתי בשמאל´?
https://www.kipa.co.il/ask/show.asp?id=31172
´למה ימין קודמת בלבוש ושמאל בקשירה´:
https://www.kipa.co.il/ask/show.asp?id=4768
´מין קודם לשמאל´
https://www.kipa.co.il/ask/show.asp?id=2818

ואני חוזר שוב, שנראה לי שזה מאוד יפה וחשוב שאת/ה מחפשים את ההיגיון והמקור לשאלות האלה, כי מלבד העמקות והיופי שבדבר לקיים את המצוות שלא מתוך ´מצוות אנשים מלומדה´ אלא עם עניין וטעם, רואים שאי"ה יש כאן גם עתיד גדול וחשוב לעבודת ה´ אמיתית…
אשרייך!!
ואם משהו לא ברור את מוזמן/ת לשלוח למייל
שבת שלום
אבינועם avinoam811@gmail.com

א בכסלו התשסז

קרא עוד..