לשון הרע ורכילות

שאלת הגולש

שלום לכם חברים:
ומועדים לשמחה.
ראש השנה ויום כיפור מאחרינו אני קבלתי על עצמי בלי נדר לא לדבר לשון הרע ,רכילות ,
ודיבורים בטלים/אסורים . אך לצערי במקום להשמר אני פותח את הפה שלי עוד יותר
ואחר כך מתחרט על שדיברתי בלשוני , אני לומד לבד ועם חברותא בנושא . איך מישמים למעשה את ההלכה ? במיוחד כשנימצאים בארוע משפחתי .
תודה על ההקשבה חברים

תשובה

שלום וברכה!

א-ישר כח עצום על הקבלה הזאת זה אחד הדברים שאנחנו הכי צריכים להשמר בהם.

ב-אני חושב שעצם זה שאתה מתחרט זה כבר התקדמות עצומה מאוד, עד עכשיו היית מדבר בלי לשים לב עכשיו אתה שם לב שזאת המדרגה הראשונה בתשובה "הכרת החטא"

ג-נכון שזה יקח המון זמן לתקן את החטא הזה אבל התחלת וזה נפלא.

איך ממשיכים?
לומדים חפץ חיים ושמירת הלשון.
משתדלים לדבר כמה שפחות בכלל.
מנסים ללמד זכות כמה שיותר על עם ישראל.
לומדים לאהוב את עם ישראל ואת העולם כולו בכלל כמה שיותר.

ככל שאדם יותר יעבוד על מידת האהבה שבו כך הוא יצליח יותר להמנע מלשון הרע ורכילות כי הרי הוא לא רוצה לעשות רע למישהו שהוא אוהב…

אני מקוה שזה עזר ואשמח להמשיך לעזור במה שאוכל במייל שלי

elchananshmuel@gmail.com

כל טוב ברכה ושמחה וחג שמח!
אלחנן

טז בתשרי התשסז

קרא עוד..