מה העניין שאנחנו לא יודעים?

שאלת הגולש

מה העניין בזה שהקב"ה מסתיר מאיתנו את הרעיו שמאחורי צדיק ורע לו רשע וטוב לו?? למה לא לגלות ולחסוך הרבה טילטולים בחיי האדם??

תשובה

שלום!!

השאלה שלך היא למה ה´ לא מגלה לנו את סוד "צדיק ורע לו רשע וטוב לו"?

שאלה טובה!

כתוב בפרקי אבות (ד,טו): "רבי ינאי אומר אין בידינו לא משלוות רשעים, ואף לא מייסורי צדיקים"

שדבר זה לא נמצא בידינו. אין לנו השגה בזה.

אז מה זה אומר? שאין תשובות?

לא. יש תשובות. הרבה תשובות נאמרו על השאלה הזו. גם משה רבנו ביקש לדעת מפני מה צדיק ורע לו רשע וטוב לו. ודוד המלך אומר בתהילים- "עד מתי רשעים יעלוזו"?

אז בקשר לתשובות של "צדיק ורע לו רשע וטוב לו"- אני מצרפת לך כמה קישורים.

https://www.kipa.co.il/ask/show/89506

https://www.kipa.co.il/ask/show/38729

http://www.yeshiva.org.il/midrash/shiur.asp?cat=564

כא בתמוז התשסח

קרא עוד..