ב"ה
שלום וברכה ,
האם מותר לי לומר ק"ש בשכיבה ?
ואם מותר להגיד רק בישיבה מותר עם מכנסי פיג'מה כי עד עכשיו שמתי חצאית בכל פעם וגם נעליים כי אולי זה אסור אבל זה ממש מקשה עליי ואפילו מעצבן נורא! אז מותר להגיד ק"ש עם מכנס פיג'מה? ויחפה? ובשכיבה? אשמח למענה במהרה.
שלום רב
אני שמח שאת שואלת, ואשתדל לענות בקצרה.
א. קריאת שמע עדיף לומר אותה בישיבה, אך מותר גם לומר בשכיבה.
ב. מותר לומר קריאת שמע עם מכנסיים, כאשר אין גברים באיזור, שרק בלי כיסוי של הגוף אסור לומר תפילות או קריאת שמע. כמובן שמדובר במכנסיים של בנות, שכן במכנסיים של בנים לבנות יש איסור של לא ילבש. בכל אופן טוב לכסות עם חצאית או לכסות עם שמיכה את הרגליים, שכל הוספה של צניעות היא כבוד לתפילה.
ג. מן הדין מותר להיות בקריאת שמע יחיפה.
בברכה
יצחק.
zahig2@shoresh.org.il