בסיעתא דשמיא
טוב אני יודע שזה קצת ארוך אבל ה2 דקות שתקדישו לקרוא את זה מאוד יעזור לעם ישראל.
לצערי, מה שאני כותב כרגע לא נכתב הרבה, לא מצאתי עוד הרבה שכתבו את זה אבל הרבה מודעים לבעיה הזו,
זו הבעיה הרצינית מאוד בעולם כולו ובפרט בעם ישראל. זאת הצניעות, ואני לא מדבר כרגע על "שרוולים וחצאיות"…
צניעות זה נושא ע-נ-ק! ויש בו המון מה לדבר… אבל יש משהו בצניעות שאנשים מפחיתים בלדבר עליו…
זה נקרא "החברה המעורבת" שקיימת ביננו, או במילים אחרות "שורש כל בעיות הצניעות",
כל עשרות המקרים הלא נעימים שיש פה באתר בין בנים לבנות זה הכל מתחיל מיזה…
בגלל שאנחנו נותנים פתח ליצר הרע להכנס. הרי מה אנחנו מצפים? שלא יקרו מקרים מזעזעים?
וישר יש אנשים שיבוא ויטענו ש"לא יקרה כלום, אנחנו שומרים נגיעה" … אז כואב לי לבשר לכם
אבל זאת לא התרופה, ומי שרוצה יכול לחפש פה באתר המון שאלות עם מקרים שהבן והבת שמרו נגיעה
אבל זה לא עזר… כי לשניהם יש יצר!!! ובסופו של דבר קרה מקרה לא נעים ואותם נער ונערה בסוף
יצתרכו לשאת בתוצאות על שטות קטנה ומטופשת שעשו כדי להינות. ואיך הכל התחיל? מנשיקה? מחיבוק?
לא, זה התחיל משיחה נחמדה, "עבירה גוררת עבירה" ככה זה נקרא.
אני לא מדבר על לשאול מה השעה או שאלות מסוג כזה, אלא על לדבר…
חז"ל כבר הזהירו מראש ש"אין אפוטרופוס לעריות" ואין שום טעם להתווכח איתם על זה…
בחיים אסור לומר לי זה לא יקרה כי יש סיפורים בגמרא אפילו על צדיקים שהודו שגם הם היו יוכלים לחטוא
(עיינו במסכת סוכה נב ע"א) אמוראים קדושים! ומה אנחנו נגיד?
ולצערי הייתי לפני שנה בשבת חיי שרה בחברון ופשוט הייתי בשוק מכל מה שהלך שם…
אני לא אומר פה מילים לא יפות כלפיי המראות שראיתי אבל זאת פשוט בושה,
זה הכבוד לאבותינו שאנחנו ככה באים לחברון ומתנהגים בחוסר צניעות כזה?
אחים שלי, המצב של עם ישראל מאוד לא טוב, יש יהודים בחוץ לארץ שמתבוללים, לא יודעים מזה שבת!!!
יש יהודים בארץ ישראל שרואים את הדתיים שומרים מצוות אבל אין להם ידע בתורה,
אין להם מושג מי היו: רמב"ן,רמב"ם רש"י,רס"ג, רבינו בחיי, ריה"ל,מהר"ל,רמח"ל,הבעש"ט,הראי"ה,הרצי"ה… ועוד המון
גדולים שאנחנו לעומתם, כן יודעים וזכינו ללמוד… אבל לצערנו אנחנו לא כל כך רחוקים מהתרבות הלא דתית כי גם אצלנו
יש התעניינות רבה בזמרים ושחקנים
שלום לך,
יישר כח על הרצון לחזק ולהשפיע. הלואי שבמילים אלו תצליח להזיז משהו, אך לצערי אינני חושב שבמאמר אחד תוכל לתקן עולם.
עלינו לבנות תודעה לחשיבות העניין באופן שיתקבל על לב השומעים ומשום כך יש ללמוד את נושא הצניעות לעומקו ולפתח כישרון הסברה שיוכל לחדור ללבבות.
עלינו גם לזכור שלא כולם נמצאים במעמד רוחני גבוה ולא לכל אחד/ת יש רצון ושאיפה להתקדשות מתמדת. לאנשים אלו יש לנסות להגיע באופן אחר ובסגנון שונה, וזהו עניין מורכב ומצריך מאמץ.
אינני בא לרפות ידיים, אלא אדרבה, לעודד את הכוחות היוצרים לחשוב על רעיונות מקוריים וחדשניים לתיקון עולם אמיתי.
שנזכה בעז"ה.
בברכה,
איתי.
itaituch@gmail.com