שלום!!
א.האם זו חובה מן התורה ללכת עם חצאית ארוכה?או שאפשר להסתפק גם רק בחצאית מתחת לברך?
ב.האם זו חובה ללכת עם חולצה מתחת למרפק או שאפשר גם כמה ס"מ מעל המרפק?ומאיפה האיסור?
תודה רבה!
שלום לך,
החובה ללכת בבגדים צנועים היא מן התורה.
בגדים צנועים הם בגדים שמכסים את השוק, את הזרוע, ואת הגוף מתחת לצואר (כלומרשאיןלהם מחשוף)
לגבי הגדרת השוק נחלקו הפוסקים. הפסיקה המקובלת היא שהוא עד הברך ואין חובה לכסות מתחת לברך, אבל הרבה מאד פוסקים סוברים ששוק הוא החלק שמהברך עד הרגל (כמשמעות המילה שוק כיום) ולכן לשיטתם צריך ללכת בחצאיות ארוכות או עם גרביים).
לגבי הזרוע כמעט כל הפוסקים סוברים שהזרוע כוללת את המרפק, ויש מי שכתב שצריך לכסות את הזרוע אבל ניתן לגלות את המרפק (בלבד).
ובתשובה לשאלתך:
א. את יכולה ללכת בחצאית שמכסה את הברך אבל מומלץ מאד ללכת בחצאית ארוכה.
ב. צריך שהשרוול יכסה את המרפק, אבל מי שנוהגת להקל שיגיע עד המרפק מבלי לכסותו יש לה על מי לסמוך.
מועדים לשמחה
טוביה
tsbias@actcom.co.il