האם פגם הברית פוגע בעיינים הגשמיות?
האם זה הורס את איכות הראיה?
שלום לך,
עד כמה שידוע לי, לא. ועל כל פנים, בדרך כלל לא.
יתכן שאצל אנשים ברמה רוחנית גבוהה, כל פגם באחד ה"איברים" הרוחניים מתבטא בפגם באיבר הגשמי. אולם אצל אנשים כערכנו בדרך כלל קשה לראות קשר כזה.
מה שברור הוא שפגם בקדושת העיניים, מלבד העבירה שבכך, פוגם בחושים הרוחניים של האדם ומקשה עליו להתחבר לעבודת ה´. אמנם, אין דבר העומד בפני התשובה.
יהי רצון שנזכה לשמור את עצמנו בקדושה ובטהרה.
כל טוב,
יוסף
yosefr@shoresh.org.il