קריטריונים לבחירת ישיבה לאחר ישיבה תיכונית

שאלת הגולש

הנני עוסק בהוראת בני נוער בישיבה תיבונית
אבקש לקבל נק' כיוון נוספות ל:
מה הם הקריטריונים שעלי להציע לתלמידי שעימם יבחנו, בחינה אמיתית, האם ישיבה מסוימת מתאימה להם אם לאוו.
מהו המקום בו יצמחו כראוי כבני תורה.
לא פעם אני נתקל בעובדה שבחירתם של תלמידי נובעת מגורמים זרים או שאינם מהותיים כגון: מרד נעורים, מרד בהורים, נעימות שאינה מוסברת ועוד
תודה
וחילכם לאורייתא על פועלכם

תשובה

בס"ד

שלום לשואל העוסק בהכוונת תלמידי ישראל לתורה.
צריך להכווין את הבחורים לחפש ישיבה כמו שחז"ל הורונו "אין אדם לומד תורה אלא במקום שליבו חפץ" ונראה לי ששלושת הקריטריונים החשובים ביותר הם: צורת הלימוד, סוג החבר´ה ומקום (גאוגרפי) – כלומר:

צורת הלימוד- יש ישיבות שמתמקדות יותר באמונה ויש בגמ´ בקיאות ויש בעיון ויש בהלכה ועוד, ובהתאם לכך כל תלמיד צריך לבחור לפי נטיית ליבו וכשרונותיו.

חבר´ה – יש ישיבות פעילות יותר ויש למדניות יותר וכו´ וגם בזאת יש תלמיד שצריך חברה רועשת ויש שצריך חברה שקטה וכד´ והרי איכות הלימוד תלויה גם בכך שהתלמיד יתחבר לסובבים אותו.

ומקום – יש מי שצריך להיות קרוב לבית ויש מי שרחוק, יש מי שבהר הקריר ילמד טוב יותר ויש מי שבעמק (לא בגלל המזג אויר דווקא אלא לפעמים אדם מגיע למקום ופשוט לא מתחבר למקום למרות שהישיבה מתאימה לו אם זה עיירת פיתוח או בבוהמה של ת"א).

בברכה,
ישי

א באלול התשסז

קרא עוד..