שלום לכבוד הרב!
אני מרגישה שאני צריכה לעשות תשובה, הנשמה שלי זועקת בתוך תוכי, אך יש הרבה קליפות …. ואני לא מצליחה להסירם…
אני לא חושבת על חטא ספציפי, אלא בכלליות אני רוצה להתקדם.
מה עושים- אני קוראת ספרים (בעיקר 'תשוב תחיני') ומשתדלת להשתפר… אבל מה עושים ת'כלס?
אני לא מרגישה שעשיתי את כל ההשתדלות…. איך אני ארגיש טוב עם עצמי??.
תודה רבה על ההתיחסות….
שלום וברכה,
בראש ובראשונה, אני מתנצלת שהתשובה הגיעה מאוחר מעט, היו עיכובים בדרך. למרות ששלחת את שאלתך לפני ראש השנה, אני מקווה שהיא עודנה רלוונטית.
את רוצה לעשות תשובה, ואת אכן עושה זאת!
זו כבר חצי מהדרך- "הרהור תשובה- כתשובה".
תהליך התשובה שאת עוברת, לפי מה שאת משדרת, נעשה בצורה בריאה מאד ומובנת מאד. חשוב לך קודם לברר לעצמך מה קורה איתך. מה היה טוב ומה לא, מה עיקר ומה טפל. במה את רוצה להתקדם ואיפה את רוצה למצוא את עצמך, את מציבה לך מטרות ובוחנת אילו מטרות השגת משנה שעברה ועוד ועוד ועוד…
כרגע את בשלב שאת רוצה לראות דברים, שאת מעוניינת לבדוק את עצמך כיצד כל המחשבות והתובנות האלו באות לידי ביטוי.
את קצת לא יודעת איך ומה לעשות.
אז מה לעשות?
לעשות!!
פשוט לעשות, אבל זה לא כ"כ פשוט, אה?…
תנסי ליישם את זה ת´כלס (כמו שאת כותבת…)- לקיים מצוות-
להתפלל יותר בכוונה,
לחשוב מחשבות חיוביות יותר,
להאמין בצורה בוגרת יותר,
לאהוב את ה´ בעוצמתייות יותר.
וללמוד, לא להפסיק ללמוד.
תנסי להיות במקום המעשי של כל מה שאת עוברת בתוכך שזה מדהים וחשוב בפני עצמו.
לעניות דעתי, הנקודה הכי חשובה בלהתקרב לה´ ולחזור בתשובה זה הרצון הזה שיש לך- רצון להיות יותר, להשתדל כמה שיותר וכמה שאפשר, עם כל הויתורים שמידי פעם צריך לעשות.
אך עם כל זה-
אל תהיי קשה עם עצמך יותר מידי- ברור שיש צורך לשאוף ולהתקדם, אך אם את מרגישה צורך לעשות פסק זמן(לא בקיום מצוות כמובן…) ולבחון איפה את עומדת כי אולי את מרגישה קצת לא יציבה או במצב של חוסר בהירות, שזה לא יפחיד אותך או יוריד לך את הביטחון. זה טוב שזה קורה, זה בריא ושלם יותר. אל תדלגי על זה, אלא תמצאי בזה את הנקודה בה את יכולה להיאחז ולמשוך כלפי מעלה יותר, לעלות על עוד מדרגה ולהתקדם בעז"ה.
אני מצרפת לך מספר קישורים, בעניין תשובה, שיכולים לתת לך עוד מענה:
נורא רוצה לחזור בתשובה – https://www.kipa.co.il/ask/show.asp?id=32469
עוד: http://kipa.co.il/noar/n_ask_show.asp?id=4197
חזרה בתשובה: http://www.moreshet.co.il/shut/shut2.asp?id=15664
רוצה לחזור בתשובה – זה קשה מהסביבה! (הרב שמואל אליהו) http://www.moriya.org.il/shut/indexid.asp?id=20290
יישר כח!
רק טוב,
אודלי-ה
ODELYA@SHORESH.ORG.IL