שידוכים

שאלת הגולש

שלום רב ותודה על ההזדמנות לשאול שאלות.
אני בת 28, רווקה ומחפשת להכיר מישהו לצרכי נישואין. לפעמים הרצון הגדול משפיע על ההתנהגות שלי בצורה אולי שלילית, ובה אני פונה לבחור (בצורה עקיפה איכשהיא) לשאול אם הוא פנוי וקרה לי כמה פעמים שהבחור תפוש, זה לא נחמד לי לאבד את הביישנות והצניעות שלי אבל מצד שני אין לי סבלנות לחכות לדעת האם הבחור פנוי ואם הוא מעוניין. מה עלי לעשות בפעם הבאה?האם לחכות בצורה פסיבית? או שזה בסדר ואני עדיין נחשבת בחורה צנועה?
תודה רבה על העזרה.

תשובה

שלום וברכה,

מה שלומך?

את בת 28 ואת רוצה להכיר בחור למטרת נישואים כמובן… לכן, כ-ל הדרכים כשרות לכך! גם אם היית בת 20 ועם אותה מטרה הייתי אומרת לך את אותו הדבר.
אני מרגישה שהיום יש גישה כזאת של "טוב, אני אחכה שיבואו להציע לי את הבחור שאיתו אני אתחתן". לפעמים אנחנו תולים הרבה תקוות מהחברה שמסביבנו (לא רק בעניין הזה) ואנחנו מתאכזבים ומתחילים להאמין רק בעצמנו, בכך שאנחנו יכולים להתקיים רק בזכותנו. לעניות דעתי, זו גישה נכונה ובוגרת לסמוך על עצמנו אבל היא חסרה קצת. חסר בה את הקב"ה… אל תשכחי שמי שמזווג זיווגים זה הקב"ה, צריך המון סייעתא דשמיא, המון תפילות והמון תקווה.
אני מניחה שאת כבר די יודעת את זה ושעברת שינויים באמונה שלך בכל הקשור לשידוכים. אם את מאמינה בכך בצורה הכי כנה, עם עצמך, אז ממילא הצעדים שתעשי ע"מ ליצור קשר עם בחור לא יורידו מערכך. תראי, יש בנות שהבחור הראשון שהן מכירות, או יותר נכון- מכירים להן, מתחתנות, בלי שום סיבוכים ומורכבויות, ויש כאלה שצריכים לעבור יותר דרך עד שהן מגיעות לזה.
הדרך שלך היא קצת יותר ארוכה,
אבל היא הדרך שמתאימה לך!
היא הדרך שבה את תמצאי את בעלך בעז"ה!
אל תסתכלי על אחרות ותגידי "וואי. אני גם רוצה להכיר אותו ככה".
כי זו לא הדרך שלך,
זה לא מה שהקב"ה תכנן לך.
נכון, אין לי ספק שזה בכלל לא פשוט, אבל אל תישאבי לזה. זה לא רק לעניין יצירת קשר עם בחור, גם הקשר עצמו- אל תתני לעצמך לחשוב שאת צריכה לנהל קשר עם בחור כמו שאחרות מנהלות את הקשר שלהן עם בחור. כל אחת ודרכה שלה…
לשאול אם בחור פנוי בדרך עקיפה לא מוריד ממך כבוד, זה דפוס שאכן נמצא בחברה שלנו כיום אבל אל תתני לזה להשתלט עלייך. את לא מורידה ממך את הצניעות ואת בהחלט יכולה לשמור על הביישנות (שזו מידה חשובה, במימון הנכון כמובן), אך עם כל זה את צריכה לפנות לבחור בצורה נעימה וקלילה ולשדר את הבגרות שלך בכך שאת שואלת אם הוא פנוי. אני בהחלט חושבת שאם בחור יגיד לך ´לא´ על זה שהוא נשאל אם הוא פנוי (בין אם בצורה עקיפה, בין אם בצורה ישירה), הוא כנראה לא זיווגך כיוון שהוא לא יכול להכיל בתוכו שבחורה תיפנה אליו ותישאל זאת.
בכל העניין הזה של השידוכים, שאין ספק שזה תחום שיכול להיות מאד מביך, לא צריכים להיות פסיביים, אלא באמת לעשות את ההשתדלות המקסימאלית, ועם המון (!!!) תפילות, זה יגיע. הבחור יגיע…

שיהיה לך רק טוב והמון בהצלחה!
אודלי-ה

ODELYA@SHORESH.ORG.IL

יב באלול התשסו

קרא עוד..