שלום לכבוד הרב!
שאלותי הן בקשר לפרק שירה:
1.האם צריכה אני להגיד בכל יום את כל הפרקים או בכל יום פרק?
2.האם עלי להגיד רק את הפרקים או גם את מה שכתוב לפני ואחרי…?(אמר רבי….ורבי ישעיה…)
תודה רבה וישר כח….!!!
שלום לך.
בקשר לפרק שירה:
א. את לא "צריכה" להגיד. זה מנהג יפה שעוזר לנו להתבונן בנפלאות הבריאה והגיוון הקיים בה ומתוך זה להגיע לאהבת ה´ כמו שכותב הרמב"ם בתחילת הלכות יסודי התורה (פרק ב´).
ב. כל הפרקים ביחד נקראים פרק שירה. הכוונה היא יחידה, חלק ענייני שעוסק באותו נושא. כמו מסכת שירה. ולכן אומרים את הכל ולא כל פעם חלק. מצד שני תמיד יש לנו כלל שעדיף מעט בכוונה מהרבה בלא כוונה, והיום נדפסו הרבה ספרים עם פרק שירה והסברים ופירושים ולכן אולי עדיף שתגידי כל פעם קצת אבל עם פירושים מאשר לומר הכל בלי להבין.
ג. המאמרים שלפני לא שייכים לפרק שירה והם מלמדים את חשיבות העניין שבאמירתו ובלימודו. ולכן לא צריך לומר, אבל אפשר..
שבוע טוב ויישר כח.
טוביה
tsbias@actcom.co.il