שמירת הברית

שאלת הגולש

אני מאוד מפחד שיבוא הרגע ואני לא אשלוט בעצמי בעניין הברית. רוב החברים שלי הגיעו לזה ומצטערים מאוד.אני סקרן מאוד ויכול להגיע למצב שברוך ה' לא הגעתי אליו.
אשמח אם תתן לי עצות בנושא. ודבר שני – אני בן 15 ועדיין לא ראיתי קרי. יכול להיות שזהו סימן לעקרות חס"ו? אשמח אם תעזור. תודה רבה!

תשובה

שלום רב,
אי ראיית קרי אינה סימן חס ושלום לעקרות, אלא סימן לטהרה שיש לשמור עליה.
המפתח לשמירת הברית היא שמירת העיניים. הימנע מלראות סרטים לא צנועים, מלקרוא עיתונים לא צנועים, מלגלוש באינטרנט לבד ללא אדם נוסף בחדר, [אדם מבוגר או אדם שתתבייש ממנו] והשתדל להימנע מחברת בנות. נכתבו הרבה ספרים בנושא שמירת הברית, למשל: "והייתם קדושים" של הרב דניאל גאמס וכן "ספר יסוד יוסף" ועוד רבים.
גם באתר כיפה תוכל למצוא תשובות נוספות בעניין.
אשריך שזכית לשמור על קדושת הברית עד היום עלה והצלח בהמשך דרכך.
כל טוב,
בנימין

י בשבט התשסח

קרא עוד..