תכשיטים – רק בשביל הבעל?

שאלת הגולש

רציתי לדעת מאיפה המשפט "לא ניתנו תכשיטים לאישה אלא להתקשט בהם לפני בעלה בתוך ביתו" והאים צריך ממש ליישם אותו? אני מבינה את כל ההלכות בנוגע לבגדים מהודרים ותכשיטים בולטים ובכל זאת אני שמה עגילים ושרשראות לפעמים… אבל לא ממש בולטים, ואני שמה אותם יותר בשביל עצמי, בשביל ההרגשה הטובה שלי עם עצמי, אז מה? אני צריכה עכשיו להפסיק לשים תכשיטים (ואני לא שמה כ"כ הרבה…)?
(אם אפשר בבקשה לכתוב תשובה קצרה כי קשה לי לקרוא דברים ארוכים… תודה)

תשובה

שואלת יקרה שלום לך!

אינני מכירה את המשפט הזה, ואינני יודעת מאיפה הוא לקוח. ככל הידוע לי אין חובה כלל ליישם אותו. אולי נאמר דבר-מה דומה בעניין איש המגרש את אשתו ותובע שתחזיר את התכשיטים שנתן לה, כי לא נתן לה אותם בלב שלם שיהיו שלה, אלא במעין תנאי מובן אף על פי שלא נאמר במפורש – כדי שתתקשט בהם כדי להיראות יפה בעיניו, וכאשר הוא מגרשה הוא דורש שתחזיר אותם. מכל מקום, את יכולה לקשט את עצמך בתכשיטים לפי טעמך הטוב וכנהוג בחברתנו ללא שום בעיה ונקיפות מצפון.

יישר כח ואך טוב!
שפרה
shiframish@gmail.com

ד בתשרי התשסז

קרא עוד..