שלום לכם
יש לי שאלה בקשר לתפילה בזמן האחרון אני התחלתי להתפלל בשבת בבוקר אבל אני חושבת שאני צריכה להשאר בבית לעזור לאמא שלי לא שאין לה כח והיא לא זקנה פשוט אני לא יכולה לחשוב על זה שאני מתפללת ואמא שלי עובדת (למרות שהיא לא הולכת לתפילה בכל מקרא) אז מה אני אמורה לעשות???
אשמח שתחזירו לי תשובה
ותודה רבה לכם על הכל אתם עוזרים לי הרבה
בתודה שילת
שילת יקרה שלום!
יישר כח על השאלה היפה!
זה מקסים שיש בך רצון להתקרב לקב"ה ולהתפלל ועם כל זה את לא שוכחת את מצוות כיבוד אב ואם!
בעצם יש לך פה שני רצונות טובים ונכונים: להתפלל שחרית בשבת בבוקר ולעזור לאמא שלך.
אולי הם נראים לך מתנגשים אחד עם השני אבל זה לא בטוח…
קודם כל- אני חושבת שכדאי לך לדבר עם אמא שלך על זה.
עצם הדיבור פותח את הלב.
את תוכלי להסביר לה מה חשוב לך והיא תוכל להבין מה המניעים שלך למה שאת עושה ותכבד אותם.
תסבירי לה שאת רוצה מאד ללכת לתפילה וזה חשוב לך, אבל מצד שני- את לא רוצה שהיא תישאר בבית ותעשה הכל לבד. תתייעצי איתה מה היא אומרת על זה, מה היא חושבת שכדאי.
זו נראית לי הדרך הכי נכונה.
כשתסבירי לה על זה היא תבין שהתפילה חשובה לך והיא גם תבין שאת [באמת] רוצה לעזור לה.
ואז תנסו להגיע ביחד לפתרון שיספק את שתיכן.
יש רעיון לפתרון שראיתי אצל כמה משפחות ויכול אולי לעזור לך.
אצל המשפחות האלה הבנות הולכות לתפילה אבל חוזרות לפני סוף התפילה- אחרי קדושה של מוסף.
ואז הן מצליחות גם להתפלל כמו שהן רוצות וגם מספיקות להגיע הביתה ולעזור לאמן.
זה יכול להיות פתרון טוב- להגיע לחלק מהתפילה.
אבל לפני הפתרון, אני חושבת שבכל זאת כדאי לפתוח את העניין עם אמא שלך ולדבר איתה על זה- זה יעמיק את הקשר שלכן ויעשה רק טוב לשתיכן.
שיהיה המון ב"הצלחה בכל פתרון שתבחרו!
שתזכי תמיד לשאוף ולהתקדם בעבודת ה´ ובכיבוד הורים וה´ יהיה בעזרך!
את יכולה בכיף לכתוב לי, לשאול, ולהתייעץ על כל נושא…
נעה.
noale@shoresh.org.il