שלום וברכה
אני מדריך בסניף עולים ויש לי בעיה מאוד גדולה לגבי ההשתלבות שלי עם החניכים. כי מה לעשות שחניכים שלי לא באים מבתים דתיים וכך קשה מאוד העבודה איתם כי תמיד אני אראה להם ה"דוס" שמקפיד על כל מיני דברים.
שאלתי היא איך אוכל להשתלב איתם מצד אחד ולא לפגוע ברמה הדתית שלי.
כי ס"ה אני מעוניין לקדם אותם מבחינה דתית ורוחנית אבל המחסום שאני באתי מבית דתי ואני נחשב כזה יותר דוס מכולם מפריע לי מאוד לעבודה איתם…
אשמח לתשובה שתעזור לי מה לעשות עם זה כי אני מתחיל להתייאש מכל המצב של הריחוק מהחניכים.
תודה יהונתן
ליהונתן היקר שלום רב!
דבר ראשון יישר כוח עצום על הרצון לחנך ולהשפיע על דור העתיד, זוהי משימה קשה וחשובה מאוד.
נושא ההתחברות לחניך הוא נושא ארוך מאוד שנלמד בעיקר במשך תקופת ההדרכה, לענ"ד הרמה הדתית של המדריך מול החניכים לא חייבת להוות פער כי הכול תלוי בגישה של המדריך לחניכים ובקשר האישי.
אם החניך מרגיש שהמדריך מתנשא או שפשוט למדריך אין שום דבר במשותף איתו לא יתפתח קשר וממילא לא תיוצר השפעה, המטרה של המדריך להראות לחניך כמה דברים משותפים יש להם, כמה חיבור יש בינם למרות השוני, מלבד זאת חשוב לפתח קשר אישי במובן של נאמנות ואוזן קשבת במיוחד לעולים שעומדים בפני בעיות קשות כאשר אין להם למי לספר זאת, אני בטוח שכאשר תרכוש את אמונם ותפתח להם את העניינים שגם לדוס כמוך יש מה להציעה להם ולעזור להם הם ירצו מאוד להתחבר אליך ולהיעזר בך, כדי מאוד להשתדל לדבר בשפה של החניכים, לדבר בגובה העיניים שלהם כדי שירגישו קשורים למה שאתה מדבר עליהם ולכן חשוב גם להתאים להם את נושאי הפעולות והערכים.
מלבד זאת חשוב מאוד לזכור לאורך כל הדרך שאמון נבנה באמון השקעה ומאמצים, אתם צריכים לעבור תהליך ארוך ביחד כדי להגיע למצב שאתה רוצה להגיע אליו ולכן חשוב לא להתייאש ולהיות חדור אמונה שבסוף תצליח.
ראה גם:
איך להדריך?
https://www.kipa.co.il/ask/show.asp?id=72209
בהצלחה רבה!
רועי
roidublin@gmail.com