איך להתעורר בתשובה??

שאלת הגולש

שלום רב חברים מקשיבים ומקסימים!!!.
אז השאלה שלי היא כזאת:
היום אנחנו נמצאים כמעט לפני סיום חודש אלול ואני הקטנה לא עשיתי כלום אבל ממש כלום.
לא חזרה בתשובה לא קבלה לעתיד לא חשבון נפש שום דבר.
מה אני יגיד לך,באמת שאני רוצה אבל אני לא מצליחה לא יודעת כל השנה אני מחכה לאלול שבו אני יכולה לחזור בתשובה ולתקן את המעשים ופתאם שחודש אלול בא אני פשוט לא יודעת מה אני יגיד לך לא מוכנה לא רוצה שום דבר כאילו שאני מוכנה רוחנית או משהו כזה.
אני ממש ממש רוצה לחזור בתשובה אבל מה אני יכולה לעשות כדי לחזור בתושבה?!! מי יכול לעורר אותי?…
איך לתקן מה לתקן אני מבולבלת מה לעשות?..
יש לי כל כך הרבה דברים לשפר לתקן לעשות ממה להתחיל?..
סליחה ממש סליחה שאני מטרידה ומבלבלת אותך ממש סליחה אבל אני חייבת עזרה פשוט חייבת.
אני באמת לא מבינה את עצמי חודש הרחמים חודש שאמור לשמח מצד אחד ולהפחיד מצד שני אבל אותי הוא לא מפחיד ןלא משמח למה?..
אני דתייה שבאמת אוהבת את ה' בכל ליבי ומאמינה בו אבל לא יודעת לא מצליחה לחזור בתשובה.
אני חושבת שרק אני כזאת רק אני מסוגלת להיות כזאת אנוכית ולפספס את ההזדמנות הכי גדולה בחייים שלי.
אז עוד שאלה אלייך איך אפשר לנצל את ההזדמנות הזאת הכי טוב?…
סליחה ממש סליחה אני מקווה שתסלחי לי ותביני אותי.
אני באמת לא רוצה להישאר אדישה בגלל זה אני רושמת אני כל כך מערעיצה מי שכן קם ובאמת מתקן את המעשים ובמת פותח דף חדשאז למה אני לא מה חסר בי?……
אני גם רוצה לשנות לתקן ולבקש סליחה אבל אני לא מצליחה אולי זה הגאווה ששולטת בי מקווה שתביני ותסלחי לי על האורך ועל זה שבלבלתי שהטרדתי אותך.
אני מממש מעריכה אותך ואוהבת כל אחד ממכם אתם עמוד התווך שלי ,תודה רבה רבה.

תשובה

שלום כותבת יקרה,
אני חייבת לציין שקראתי את מכתבך והתפעלתי מהרצון העז לשנות ולהתקדם.
אשמח לדעת בת כמה את…ואם יש עוד פרטים שתוכלי לכתוב-אוכל לעזור יותר בתשובתי.
ראשית עלינו לזכור שלחזור בתשובה זה לאו דווקא בימים האלו של אלול. חודש אלול מעורר לכך ומביא אותנו לחפש נקודות בהם אנו יכולים להשתפר יותר. (´אלול´ -בארמית ,ובעברית: ´חיפוש´,כך נקרא החודש)
אלול זהו זמן מסוגל יותר להתחיל בו התחלות חדשות.
אך ראשית,כדאי להתמלא בטוב שיש בנו,וקודם כל לאהוב את עצמינו ואת מי שאנחנו. זוהי לא גאווה,אלא ברגע שאדם אוהב את מי שהוא, יש לו אפשרות לאהוב יותר אחרים ובנוסף לא להישבר מכך שיש לו גם חסרונות עליהם יש 120 שנה לעבוד ולתקן.
אך יש בנו הרבה טוב,התבונני בו. נשמע מדברייך שאת בן אדם טוב מאוד ורוצה לעשות טוב-תשמחי בכך.
ובנוגע לדברים שהיית רוצה לקבל על עצמך או להתקדם בהם, ישנה עצה ששמעתי פעם.
נסי לחשוב על 2 דברים/מצוות בהם היית רוצה להשתפר(´שופר´ מלשון להשתפר-"שפרו מעשיכם") . אחד שקשור לבן אדם למקום-מצווה שקשורה לקשר שלך עם ה´. ברכות,שבת,כשרות,ועוד. דבר שני-משהו שקשור לבן אדם לחברו- מצווה אחת שהיית רוצה לעשות טוב יותר או לקבל על עצמך. בנוסף-את יכולה ללמוד קצת על הימים האלו. לקחת ספר בנושא מסויים אותו תרמצי לברר יותר-תפילה,תשובה,צניעות וכו´.(אם את בבי"ס-בדרך כלל אפשרי לקחת מהספריה של בית ספר)את יכולה גם כן לבקש ללמוד עם מישהי,בת שירות,מורה וכו´,בחברותא-ביחד.
עלינו לזכור לעשות דברים בהדרגה ולצעוד צעד אחר צעד,על מנת שלא ניפול בחוזקה אחורנית. לפעמים מתוך רצון להתקרב להקב"ה,אנו ´מעמיסים´ הרבה דברים על עצמינו,ואז ´כבד´ לנו מידי.
תשובה היא תהליך ארוך. לשוב אל מי שאני באמת-בתוך תוכי-בנשמתי,לוקח זמן רב לחיות כך. לכן כל פעם מנסים להוסיף עוד קצת ועוד קצת…חיים שלמים.

בעצם חזרה בתשובה לא קשורה רק למי שהגיע מבית חילוני לגמרי וכעת החליט לבחור בדרך אחרת, אלא כל אדם,בכל שלב בחיים צריך לבדוק את עצמו ואם הוא באמת משנה התנהגות/יחס וכו´,אז הוא חזר בתשובה. (גם אם לא עשה שינוי שנראה מאוד משמעותי כלפי חוץ)
נראה לי שחזרה בתשובה קשורה לכל מעשה שהחלטתי לשפר.
גם אחרי שמקבלים על עצמינו דבר מסויים,לפעמים יורדים,נופלים,ואחר כך קמים חזקים יותר. גם אנשים צדיקים ומבוגרים נופלים וקמים "שבע יפול צדיק וקם"…
התשובה חזקה מאד ובלעדיה לא היינו כאן. תשובה זו הזדמנות חדשה.
בנוגע לסליחה-אין צורך לפנות לכל האנשים הקרובים לי ולבקש סליחה,אלא רק אנשים שיש לי חשש שפגעתי בהם השנה. (או שנים קודמות-אך לא ביקשתי סליחה)
סליחה מהההורים חשובה בערב ראש השנה,סליחה מחברות שנראה לי שפגעתי בהם וכו´.
כתבת במכתב "מה חסר בי"?
אני בטוחה שיש בך במון המון טוב ויתרונות גדולים. נכון-גם חוסר יש לכל אדם,אך למה כרגע להתמקד בו?
רבונו של עולם ברא אותך וכל אדם אחר עם נתונים מסויימים שיחד איתם יוכל האדם לפעול בעולם ולהועיל בו.
תתמקדי בנקודות האור שלך ותוסיפי עוד ועוד מהם לאחרים. אל תשכחי את עצמך ואת מי שאת,ובמיוחד-אסור לשכוח לאהוב את עצמינו. כן,כן-לאהוב ממש. עם היתרונות ועם החסרונות. "ואהבת לרעך כמוך" כמוך קודם כל. אם לא נאהב את עצמינו לא נוכל לאהוב באמת אחרים.
שימי אלול יעברו עלייך בטוב ובשמחה.
המון הצלחה ורק טוב.
אם ישנם שאלות/הערות וכו´,את יכולה לכתוב לכתובתי:
Adigut7@gmail.com
כמו כן-אם תרצי שמות של ספרים וכו´,אנא כתבי לי זאת.
שבת שלום ומבורך,יישר כוח גדול.
עדי

יח באלול התשסו

קרא עוד..