שלום, בזמן האחרון אני לא מרגישה טוב עם החברות הטובות שלי. אני כן מספרת להן הכל, אבל כשאנחנו הולכות ביחד אני מרגישה מנותקת ואני משתדלת כמה שפחות להסתובב איתן. זה מפריע לי העניין הזה כי אני ממש אוהבת אותן אבל משום מה כשאנחנו ביחד לא כיף לי איתן וחבל לי על זה. הציעו לי לדבר איתן על זה אבל אני לא חושבת שזה מה שאני אעשה. אשמח לקבל עצה. תודה רבה!!
ב"ה
שלום לך,
המצב שאת מתארת באמת לא נעים. זה לא כיף להרגיש מנותק מאנשים שאתה אוהב. זו הרגשה קשה.
התפעלתי מכך שאת לא ´נתקעת´ בהרגשה הזו, אלא מחפשת דברים שאת יכולה לעשות כדי לשנות את המצב.
זה מראה שהנפש שלך בריאה, ככה שכשמשהו מעיק עלייך, במקום לשבת ולקטר, את מתגברת ומחפשת איך את יכולה לשנות אותו.
תשמחי בתכונה הזו שלך, כי היא לא דבר מובן מאליו. כדאי לך להמשיך להשקיע בה, כי היא יכולה לעזור לך מאוד במשך החיים.
חשבתי על רעיון מה אפשר לעשות עם המצב הזה שתיארת.
אבל קודם כל כדאי להבין ממה הוא נובע, כשיודעים ממה יש קושי הרבה יותר קל ל´טפל´ בו.
אז ככה,
חשבתי שזה אולי יכול להיות בגלל שהקשר ביניכם נהיה קצת יבש, ואז פשוט צריך ´להרטיב´ אותו.
כלומר,
קשר עם חברות צריך כל הזמן התחדשות.
אי אפשר להשאיר אותו במצב קבוע. אם נפסיק להשקיע בו הוא אוטומטית יחלש.
כדי שיהיה לנו כיף ביחד, לא מספיק סתם להיות ביחד בלי לעשות כלום,
אלא צריך לדאוג לכך שנעשה דברים ביחד, דברים שיוסיפו משמעות לקשר שלנו, יחזקו אותו ויהפכו אותו למשהו הרבה יותר יציב.
בהתחלת הקשר, כיף לנו מאוד גם להיות ביחד סתם, רק לדבר ולדבר,
אבל מתי שהוא זה מתחיל לשעמם, ואז צריך לעשות ביחד דברים שיתנו לנו עוד סיבות למה כדאי לנו להיות חברות, ומה אנחנו עושות במסגרת החברות הזו.
טוב,
אז מה אפשר לעשות בתכל´ס?
זה מאוד תלוי במי את, מי החברות שלך,ומה אתן אוהבות.
חשוב מאוד שמה שתבחרו לעשות יתאים לכן, שיהיה לכן כיף לעשות אותו.
בשביל זה את צריכה לחשוב מה אתן אוהבות, אני יכולה רק להעלות רעיונות.
אפשר להכין ביחד איזו מסיבת הפתעה לחברה אחרת, לארגן פעילות לכל השבט, לעשות פיקניק ביחד,למצוא התנדבות משותפת, ללמוד ביחד משהו, לעשות ביחד ש"ב ולהביא גם כיבוד-שיהיה נחמד, לארגן בשבת אמירת תהילים לילדים וכו´…
תחשבי מה מתאים לכן, ואת זה תציעי לחברות לעשות.
לדעתי את לא צריכה לספר להם את כל מה שהסברתי לך,
אלא מספיק שתלהיבי אותן לעשות ביחד משהו שווה,( ושגם באמת תעשו אותו…) וכבר תרגישי יותר בנוח להיות איתם, וברור שגם להם יהיה ככה יותר כיף.
בהצלחה רבה!
אשמח לשמוע ממך בכל עניין. המייל שלי לשרותך…
ה´ יברך אותך!
תרצה.
Tertza2@shoresh.org.