שלום!
התחלתי ב"ה השנה שירות לאומי.
הבעייה היא שהוא לא בסביבה דתית וגם הבנות שאיתי בצוות (בנות ש"ל גם כן)שהן נהדרות ומקסימות,לא בדיוק "דוסיות"…*בת שירות נוספת שעובדת איתי, שעושה השנה שנת שירות שנייה, מספרת שהיא הייתה ממש "דוסית" בתחילת השירות אבל עכשיו היא לא…
מה לעשות?
אני לא הכי הכי דוסית אבל אני עדיין ממש "מחוברת" וזה חשוב לי מאוד ולמרות שזו רק ההתחלה אני כבר מרגישה איך שאני מתחילה ללכת אחורה…ואני דואגת- איך אני אהיה/אראה בסוף השנה?…
מה אפשר לעשות?
כי אני ממש לא רוצה שזה יקרה, אבל אני גם ממש לא בסביבה של תורה וכדו'(למשל- מחר ערב יו"כ ובניגוד לשנים קודמות-אולפנא וכו',אני לא מרגישה כלום.אני לא מוכנה לחג בכלל וכך גם היה לפני ראש-השנה).
אשמח לעזרה, חיזוק, רעיונות וכו'…
תודה רבה!וגמר חתימה טובה לכולנו!אמן!
בת שרות יקרה,
קודם כל תרשי לי לאחל לך דרך צלחה בדרכך החדשה והחשובה (וסליחה על העיכוב בתשובה – היא היתה מוכנה מזמן אבל היתה תקלה טכנית שמנעה את שליחתה).
בעז"ה שתהיה לך שנה של עשיה ברוכה,
שנה של פריחה וצמיחה!
לצערי, הבעיה שהעלת היא בעיה מאוד נפוצה ו"סכנה" שיימת וצריך להיות מודע אליה.
הבעיה נובעת מזה שיוצאים מה"בועה" שבה היינו עד עכשיו, שיותר אין מסגרת שמחייבת להתפלל בבוקר ואין יותר שיעורים וימי עיון לכבוד ימים נוראים ואין מסע התעוררות וכו´..
זהו, את ילדה גדולה ויצאת לעולם הגדול וצריך להתמודד וזה לא פשוט בכלל..
אני עשיתי גם ש"ל במסגרת חילונית והדבר שהכי הפריע לי זה שלא מרגישים את "לוח השנה היהודי",
שאין הרגש של ימים נוראים, שאין אווירת חג וכו´..
מהש אני הקפדתי לעשות זה כל ר"ח לבשתי חולצה לבנה
כדי להרגיש ר"ח..
לוח שנה מעל למיטה עם ציורים שמכניסים לאווירת חג..
לארגן מסיבות בדירה לפני כל חג..
תקבעי לך בלוז השבועי שלך שיעור או שניים [קבועים] שתלכי אליהם.
תנסי להתחבר למדרשה באיזור, ככה גם תהיה לך חברה "דוסית" יותר, גם אווירה וגם שיעורים..
והכי חשוב, תהיי מודעת לבעייתיות וככה תוכלי לשים לב יותר למה את עושה ולמה את לא עושה ואיך..
איך תראי בסוף שנה?
זו שאלה מאוד חשובה,
אני חושבת שתראי בעצמך את התוצאות של העשיה שלך השנה,
גם במישור הדתי וגם במישור האישיותי…
את תהיי שיקוף של המעשים שלך וההחלטות שלךשיהיו במשך השנה.
את קובעת איך תראי בסוף השנה
הכוח בידיך לעצב את עצמך!
בת שירות יקרה,
אני מאחלת לך שתצליחי לבנות ולהבנות!
שתזכי בסוף השנה להתבונן במראה ולאהוב את מה שבנית בעצמך השנה, את מה שהפכת להיות!
שנת עשיה ברוכה
והרבה הצלחה
מיכל
אני אשמח להמשיך איתך את השיחה!
MCHY22@GMAIL.COM
אני מקווה שאתה תוכל לפתור את הבעיה.
תודה ומועדים לשמחה..:)
מיכל
[תזכורת]: כתבנו מה שנראה לנו, אבל אין כמו שיחה אישית, דרכה אפשר להבהיר הכל טוב יותר, לשוחח אחד על אחד ולהעלות כל נושא שרוצים, ואפילו ליצור קשר אישי. לכן, אפשר תמיד – בשמחה! לפנות גם לקו הטלפון של חברים מקשיבים, שפתוח בימים ראשון עד חמישי בין השעות 9 ל1 בלילה, והמספר הוא: 026518388. סודיות מובטחת. אנחנו מחכים!