שלום כבוד הרב,
בשבת האחרונה חלמתי חלום מפחיד.
חלמתי שאני בזמן נידה,בימים הנקיים,ואני ישנה על המיטה כרגיל ובעלי על המזרון.
אלא שפתאום הוא מנסה לשכני אותי לקיים יחסי אישות בזמן נדה ואני מסכימה.
זה קשור לפיריון?אני שנה נשואה ועדיין לא מצליחה להיכנס להיריון.
תודה רבה כבוד הרב,תבורך.
שלום
חלומות נובעים מסיבות שונות, במקרים רבים אדם חולם על הדברים שמטרידים אותו ביום, או דברים שנמצאים בתודעתו ולא מעיזים לצאת החוצה ביום והם פורצים בלילה.
בדרך כלל לא כדאי להתייחס לחלומות ברצינות שהרי חלומות שווא ידברו,עליך לחזק את רוחך ונפשך ולהשתדל להתעלם. עליך להתעסק בדברים חיוביים ושמחים לתרום לחברה לעשות צדקה וחסד למלא את עולמך בעשייה חיובית, לפתח את המבט הטוב והחיובי על העולם, והתודעה שלך תתמלא בעושר רוחני שיפרוץ בשמחה ובטוב גם בלילה.
אולם אם החלומות מטרידים אותך מאוד כפי שאני מבין ממך כדאי להתייחס אליהם.
אני אציע מספר דרכים להתמודדות עם חלומות כפי שמובאים בדברי חכמינו:
א. כדאי לומר לפני השינה קריאת שמע, ובברכת המפיל ישנה תפילה על הרחקת חלומות רעים.
ב. אם כבר חלמת חלום רע,ניתן לעשות הטבת חלום על ידי שלושה אנשים, או לומר נוסח הטבת חלום בשעת ברכת כהנים.
ג. במקרים של תחושה מאוד קשה ניתן לצום תענית חלום.
בהחלט זה ייתכן וקשור לפריון כיון שהנושא מטריד אותך את חושבת מחשבות שונות.
זוג צעיר שלא נכנס להריון שנה זה עדיין בגבול הנורמה אם את לא רגועה את יכולה לפנות למכון פועה לצורך ליווי וייעוץ יותר פרטני.
ברכה והצלחה.
ירון דוראני.