כיצד מברכים בין יוכם כיפור להושענא רבא?

שאלת הגולש

איך יש לברך איש את רעהו מיו"כ עד שמחת תורה?
תודה מראש

תשובה

סדר האיחולים הוא כך:

[לפני ראש השנה] : שנה טובה, כתיבה וחתימה טובה.

[בליל ראש השנה] : לשנה טוב תכתב ותחתם לאלתר לחיים טובים ולשלום.

[מיום ראש השנה עד מוצאי יום כיפור] : גמר חתימה טובה.

[ממוצאי יום כיפור עד יום הושענא רבה]: פתקא טובה**.

(** הימים הנוראים חלפו, את ברכת "גמר חתימה טובה" החלפנו באיחול "פתקא טבא", זאת מכיוון שלמרות שחתימת הדין היא ביום כיפור, ניתן לכל אחד זמן לשנות את דינו עד יום "הושענא רבה" (היום האחרון של חג הסוכות), שרק אחריו נמסרים למלאכים הפתקים עם פסקי הדין, לשם "הוצאה לפועל" לעולם.)

[מליל שמחת תורה עד מוצאי שמחת תורה]: חג שמח!

מועדים לשמחה ושנה טובה לכל עם ישראל,
שלמה,
shlomo@makshivim.org.il

טו בתשרי התשסז

קרא עוד..