האם מותר לי לענוד שרשרת שהתליון שלה הוא בדמות נעל?
האם יש עם זה בעייה אם אני בחורה דתייה ומתפללת?– מישהי, שאורח חייה אינו דתי, העירה לי על כך ולכן חשוב לי לדעת לעצמי.
שואלת יקרה שלום רב,
אצל ערבים זה סימן למזל ונגד עין הרע (במוניות הישנות שלהם – היא בדרך כלל היתה תלויה מאחור, היום פחות רואים את התופעה). ויתכן שהחברה שהעירה לך יודעת על האמונה הטפלה הזו.
לכן, אם את שמה את התליון או קנית אותו כנגד עין הרע – אז נראה שאין ללובשו.
אם את קנית אותו כי הוא יפה (והוא צנוע – בלי להכנס כעת לגדרי הצניעות) – אין בעיה ללובשו.
בשמחה תמיד,
שלמה,
shlomo@makshivim.org.il