שלום!
בשיא התמימות רציתי לקנות לעצמי נעליים של ¨vans וגיליתי שבסולייה של הנעל המבוקשת יש מגן-דוד.
אז לפי מה שאני הבנתי [ואנא תקן אותי אם אני טועה] זה לא סמל קדוש ומבחינת ההלכה אין עם זה בעיה.
השאלה אם מבחינת המהות שזה הסמל של ישראל וכו' אם יש בעיה שאני בתור בת ישראל וגאה בזה אלבש כזו נעל…
בוודאי שכשאני הולכת עם כזו נעל אין לי שום כוונה לדרוך על המגן-דוד ואני לא קונה את זה למטרה כזו!
אשמח אם אקבל על זה תשובה בהקדם!
בתודה -אחת שאוהבת את ישראל-
שלום רב
שאלה יפה את שואלת, שאלה המראה רגישות ומחשבה, ואני שמח שהדברים חשובים לך.
בכל אופן לפי ההלכה אין כל בעיה בדבר, וכך ענה לי פעם הגאון הרב אברהם שפירא שליט"א, הואיל וזהו סמל ולא דברי תורה, וגם הכוונה של המיצרים לא היתה לדבר קדוש, ואף הסמל איננו מקבל קדושה, לכן אין כל בעיה הלכתית. אך אם יש לאדם קושי בדבר, שהוא מרגיש עם זה לא טוב, בהחלט אפשר למחוק.
שיהיה כל טוב
יצחק.
zahig2@shoresh.org.il