על עולם הבא ותחיית המתים

שאלת הגולש

שלום !

נושא שחשבתי עליו לאחרונה הוא בעצם אם העולם הזה הוא עולם שבו החומריות שולטת וסיטרא אחרא מוצא מנוח למה שנרצה בתחיית המתים ? למה שנשמה שנמצאת בגן העדן תרצה לחזור לעולם הזה ?
ואם תגידד שהעולם הזה לאחר ביאת המשיח יהפוך לטוב יותר, אז מה בעצם עדיף: העולם הבא או העולם הזה ?

אשמח אם תסבירו לי את הנושא בהרחבה
שלומי

תשובה

שלום רב, שלומי.
ראשית, יפה לראות מישהו שאלה הן הבעיות המעסיקות אותו… כל הכבוד על העומק!!!
כדי לענות על השאלה שלך, יש להתחיל בהגדרת מספר מושגים.
על העולם הזה אני לא צריך לספר, לעניות דעתי, אבל על המושג "עולם הבא" כן… העולם הבא, ע"פ הקבלה, אינו המקום אליו שואפים להגיע בסוף התהליך, אלא "רק" מקום בו מחכות הנשמות לתחיית המתים!

ומתי תגיע תחיית המתים? האם אלה הם ימות המשיח? לא בדיוק… המשיח יגיע, בקרוב בימינו בע"ה, לתקן עולם במלכות ש-די, ורק אז, לאחר שהעולם יתוקן, ובית המקדש עומד על מכונו, תהייה תחיית המתים. מטרתה הפשוטה היא, שכל נשמות ישראל של כל הדורות, יוכלו להגיע לעולם בו קיימת אפשרות להגיע סוף סוף לתכלית ולתיקון המושלם, כיוון שכל הגורמים כשרים לכך: אין מלחמות, עם ישראל שולט, בית המקדש קיים… לכן כל כך חשובה תחיית המתים. אין שום אפשרות, לשום אדם בעולם, להגיע לתכליתו ולקיום כל תפקידו בעולם הזה, ללא אותה תחייה כשהעולם מושלם! רק אז, לאחר תחיית המתים ותיקון כל הנשמות, יגיע מה שאנו מכנים "לעתיד לבוא", או "אחרית הימים", בו הקב"ה משמיד את מלאך המוות והיצר הרע. זה קורה לא משום שמעתה יהיו חיי נצח, אלא משום שמעתה נחיה חיים רוחניים, בהם אין משמעות של ממש לעולם החומר, חיים שבהם, לפחות לי באופן אישי, אין שום קצה של הבנה…
ברכה והצלחה, וגאולה בקרוב, בע"ה!
משה כהן.

ה בתמוז התשסו

קרא עוד..