איך לעודד חברה??

שאלת הגולש

יש לי חברה שסבא שלה נפטר לפני חודשים וחצי, וקרובה שלה נרצחה בפיגוע לפני 4 חודשים וחצי. היא ממש עצובה רוב הזמן, לפעמים היא קצת שמחה, אבל ממש לפעמים. אני לא יודעת איך אפשר לעודד אותה. אני מנסה לדבר איתה, אבל זה לא כל-כך עוזר.
יש לכם עצות, איך אני יכולה לעזור לה?

תשובה

שלום לך,
ראשית,יישר כוח על דאגתך לחברה. הדבר מראה על איכפתיות אמיתית.,תנסי לחשוב עם עצמך מה היית את רוצה לשמוע במצב שכזה,ומההכרות שלך איתה חשבי מה היא צריכה.קודם כל-הגיוני ונורמלי לחלוטין שהחברה תרגיש כך,אינני יודעת בת כמה היא,אבל במיוחד בגיל צעיר יותר,קשה להמשיך ישר לחיים הרגילים, כשאדם קרוב נפטר-זה אכן עצוב וכואב,וקשה לחייך ולשמוח…בשלבים שאחרי המוות,האדם שהיה קרוב לנפטר- נמצא באבל,כך הקב"ה ברא את עולמו,שתהיה תק' של אבלות וצער.חשוב לזכור שדווקא במצבים כאלו של קושי בעקבות אובדן אדם יקר וכו',מאוד עוזר שיהיו אנשים שיתעניינו בך,ישאלו,ויקרינו חום ואהבה. נכון שלפעמים האדם רוצה בקצת מרחק,אז לא נכפה עליו קירבתנו,ובנוסף לעיתים הקירבה הגדולה ביותר היא לתת לחברה לעשות מה שטוב לה ונכון עבורה ועם היא צריכה זמן עם עצמה ועם משפחתה-לאפשר לה זאת.
לגבי חברתך-כנראה שהתק' שהיא עוברת באמת לא פשוטה לה,אולי יש לה הרבה שאלות,דאגות,חששות,געגועים לסבא וכו'. ואפשר לכוון אותה לדבר עם מישהו,לקרוא ספרים שמדברים על התמודדות,אמונה. אפשרי לכוון חברה מהכיתה שעברה משהו דומה-שתדבר איתה… או לערב מישהו שהיא אוהבת וסומכת עליו מבי"ס שידבר איתה.
אם תבחיני עוד כמה חודשיים שהיא עדיין שקועה עמוק בפנים ולא יכולה לתפקד/לא שמחה כלל,זה משהו אחר. וכמובן-שאולי יש דברים אחרים שמטרידים אותה-חשוב לבדוק.
את יכולה לחזק אותה שמתוך כל קושי אפשר לצמוח ולגדול עוד יותר,ושעכשיו היא מקבלת כוחות להתמודד עם דבר שלא הכירה לפני,אבל הקב"ה לא מעמיד את האדם בקושי שלא יכול להתגבר עליו. בנוסף-דרך העולם היא שאדם הולך לעולמו לאחר שסיים את תפקידו בעולם,ובמקרה של סבא שהיה מבוגר ונפטר בשיבה טובה,אנו אומרים-ב"ה שהגיע לגיל זה,וטבע העולם שבשלב מסויים אדם נפטר ועובר לעולם אחר. בעז"ה היא תגדל,תתבגר,תקים משפחה והחוסר יפחת. כך הקב"ה סידר את עולמו…
אשמח לתגובה,ואם חברתך תרצה,היא מוזמנת לכתוב ל:

adigut@walla.com
בשמחה,
בהצלחה רבה!
חודש טוב ומבורך…
עדי-חברים מקשיבים.

א באדר התשסו

קרא עוד..