הנהג טעה בניקוב כרטיסיה

שאלת הגולש

כבוד הרב שלום או בעצם חבר מקשיב? איך אני אמורה לפנות אליך?-אשמח לתשובה… אבל לשאלתי.
לפני כשבוע נסעתי באוטובוס הצורך 2 ניקובים בנסיעה. ואחד הניקובים לא ניתלש טוב ולכן כשנסעתי לפני כמה ימים הנהג ניקב לי על אותו הניקוב. גליתי את זה כי היו לי בכרטיסיה מספר אי זוגי של ניקובים ולכן תמיד חששתי מה אני יעשה אם הניקוב האחרון שישאר לי וכרגע שכמעט נגמרה לי הכרטיסיה פתאום גיליתי שיש לי 2 ניקובים ואת הטעות של הנהג. לכן כרגע אנני יודעת האם מותר לי להשתמש ב2 הניקובים הנותרים או שזה גנבה כי אחד מהם היה אמור להיות מנוקב. אשמח לתשובה בהקדם תודה מראש.

תשובה

שלום לך,

כל הכבוד על השאלה. באמת אסור לך להשתמש באחד משני הניקובים הנותרים, כי את לא אמורה 'להרויח' מהטעות של הנהג. פשוט, לאחר הנסיעה הבאה, תזרקי את הכרטיסיה לפח מבלי להשתמש בניקוב האחרון וכך 'תחזירי' את התשלום על הנסיעה שלא נסעת לחברת האוטובוסים.

לא צריך שום תואר. מספיק לכתוב 'שלום לכם'.

כל טוב
טוביה
tsbias@actcom.co.il

יח בחשון התשסז

קרא עוד..