חלומות רעים שחוזרים

שאלת הגולש

בס"ד
שלום לך, כבוד הרב.
אני נערה בת 14. חלמתי כבר בעבר כמעט את אותם החלומות* החלומות שבהם מישהו רודף אחריי ומנסה להרוג אותי ובדרך הורג אנשים חפים-מפשע.

החלום האחרון שלי היה:
אני נוסעת באוטובוס ופתאום מתחילה לשמוע פיצוצים. אני יורדת מהאוטובוס ומתחילה להתרחק ממנו בריצה. כשאני מגיעה לאיזה מקום עם מלא בניינים גבוהים, אני שוב מתחילה לשמוע רעשים של הריסות אחרי כמה שניות אני רואה ש-2 בניינים קורסים* ואז אני שמה לב שמישהו מוזר רץ לעברי ואני מתחילה לברוח. כשאני רצה ובורחת אני שומעת פיצוצים ורואה מאחוריי שעוד בניינים קורסים כמו כן, אני רואה שהאיש הלא מוכר הזה רודף אחריי, ואז אני מנסה להסתתר…

חלומות הקודמים שלי לא היו קשורים לבניינים בכלל…
פעם זה היה בכביש. ירו בכל המכוניות שהיו ואני התבאתי במכונית אחת. כשקפצתי מהמכונית, היא התפוצצה ונפגעו המון אנשים.
פעם זה היה בחוף הים, מישהו עקב אחריי ואחרי חברות שלי ואז הוא כמעט דרס את כולנו למוות.
פעם זה היה בחניה, מישהו ירה בדודה שלי ובעוד כמה אנשים ואז ניסו לירות בי והצליחו לפגוע לי בראש. ושוב ניסיתי לברוח אבל עם ראש פצוע…

היו לי עוד מלא חלומות כאלה =/
למה עיקר החלום [מישהו מנסה להרוג אותי] חוזר על עצמו כל פעם?!

תשובה

שלום לך.
חלומות הם לא דבר פשוט. גם ההתיחסות במקורותינו היא אינה פשוטה. מצד אחד – "חלומות שווא ידברו", ומצד שני – אין חלום בלא אחד משישים נבואה.
איך יודעים מה הדבר הנכון? זה תלוי בחלום וגם תלוי בהתייחסות שלנו לחלום. חלומות הם הרבה פעמים תמרורים, שבאים להתריע אותנו על דבר מה בנפשנו.
ברור שחלום כזה שחוזר כמה וכמה פעמים הוא לא סתם חלום. אבל מה בדיוק המשמעות של החלומות הללו אינני יכולה לדעת. לפעמים זה יכול להיות משהו פשוט. דבר מה שמציק לך בחייך שמשתקף בחלומות. ואז צריך פשוט לנסות לחפש מה מציק לך, וכיצד לתקן אותו. אולי אפילו החלום עצמו רומז לך על הדרך לעשות זאת. לפעמים כשאנחנו ישנים אנחנו מסוגלים לפתור בעיות טוב יותר כי אנחנו לא טרודים בכל הלחצים שטורדים אותנו בזמן ערות. כדאי גם לפנות אל רב שמבין בענין הזה, ולשאול אותו באופן אישי, לא דרך האינטרנט. יש דברים שהאינטרנט לא מקומם, משום שהם מצריכים תשובה אישית שמתאימה באופן ספציפי לשואל. לכן כדאי לפנות לרב שמבין בנושא חלומות ולשאול אותו.
הדבר הבא הוא מידת ההשפעה של החלום עלינו. מופיע שהחלום משפיע אלינו רק אם אנחנו נותנים לו. אין זה אומר שמי שנותן לחלום להשפיע אליו הוא חלש אופי או דבר מה מעין זה. אלא העובדה שהחלום משפיע אליך מראה על כך שהדבר באמת נוגע לך. לשם כך תיקנו חז"ל תענית חלום והטבת חלום. שני הדברים מורכבים ורק במעט מאוד מקרים נוהגים אותם כיום, אף על פי שאני סבורה שהמקרה שלך הוא אחד מהם. ושוב מכיוון שמדובר בדברים מורכבים כ"כ, מוטב להתייעץ עם רב כיצד עליך לנהוג. מדר"כ עושים הטבת חלום ולא תענית חלום כי הטבת חלום נחשבת לתיקון טוב יותר, ובכל מקרה תענית חלום כמדומני חייבת להיות באותו יום ממש, וגם הטבת חלום חייבת להיות בסמיכות לחלום. אבל שוב, יש צורך להתייעץ עם רב בכל מקרה.
ראי גם:
לקט תשובות בענייני חלומות: https://www.kipa.co.il/ask/show.asp?id=20001
אני חולמת חלומות רעים: https://www.kipa.co.il/ask/show.asp?id=58513

אני מקווה שתצליחי לרדת לשורשם של אותם חלומות ולפתור אותם במהרה.
עדה.
adarem@gmail.com

יג בחשון התשסז

קרא עוד..