כלה אחרי החתונה – הליכה להלוויה

שאלת הגולש

שלום!
שאלתי היא כזאת האם מותר וכדאי, רצוי לכלה שהתחתנה ללכת לבית העלמין ללויה (לא של קרוב משפחה..) כמס' ימים מועטים לאחר חתונתה(כיומיים שלושה)? הייתי שמחה לדעת אם אין עם זה בעיה ואם כן מה היא ומדוע.
תודה רבה! ה.

תשובה

שלום לך,

אחד מגדולי הראשונים כתב שחתן וכלה לא ילכו (בשבעת ימי המשתה) לבית הקברות. הטעם לכך הוא שהם אמורים להיות בשמחה ואילו הליכה לבית הקברות היא ענין מובהק של אבילות.

מצד שני, הפוסקים מתירים להם ללכת להלויה, כנראה משום שיש בזה ענין של גמילות חסדים עם הנפטר ועם הקרובים האבלים, אם הם לא נכנסים לבית הקברות.

ושנזכה בע"ה שיבולע המות לנצח.

טוביה

tsbias@actcom.co.il

כג באב התשסו

קרא עוד..