אני מבינה על פי התנ"ך שיש העדפה לא לציין מקום קבורה של צדיק (תקן אותי אם אני טועה) האם עכשיו מותר ללכת או שצריך לסמוך רק על אבינו שבשמיים??
יש סיבה שאנו לא יודעים את מקום קבורתו של משה רבינו זצוק"ל ושל אליהו הנביא?
שאלות אלו מטרידות אותי זה מכבר ואודה לכם מאוד אם תשיבו לי בהקדם!
בשורות טובות, רחלי.
שלום וברכה!
יש אנשים שהתורה בחרה לא לומר איפה הם קבורים כדי שאנחנו נדע לא לעשות מהם עבודה זרה, לדוגמא ´משה´ נביא הנביאים! קדוש עליון! אבל הוא לא הקב"ה! ולכן לא רצו שקברו יהפך להיות איזה מקום עבודה זרה.
אני חושב שהתשובה הזאת היא גם כלפי אליהו הנביא.
ודאי שמותר ללכת למקומות שצדיקים קבורים בהם, כי משמה נשמתם עלתה למעלה, וכמובן שהם קשורים באופן כזה או אחר למקום שבו הם קבורים. ולכן אפשר לבקש מהם להתפלל לקב"ה לעזור לנו בצרכינו, כמובן שאסור לעשותם כאילו הם הקב"ה.
זאת עבודה זרה. אבל לבקש מהם להתחנן עלינו בשמים ודאי שמותר.
אני מקוה שזה עזר ואשמח להמשיך לעזור במה שאוכל במייל שלי
elchananshmuel@gmail.com
כל טוב ברכה ושמחה!
אלחנן.