מעשר מדמי כיס

שאלת הגולש

אמא שלי נותנת לי כל שבוע (בערך) 20 שקל אם אני שוטפת את הבית.
האם חובה לתת חמישית מדמי כיס לצדקה?

תשובה

שלום רב
אשריך שאת עוזרת לאימך ושוטפת את הבית, שגם אם את מקבלת כסף על זה, עדיין זו מצוה.
בכל אופן, אם היא נותנת לך את הכסף כשכר על העבודה, אך צריכה לתת מעשר כספים על הסכום הזה (2 ש"ח) שאין הבדל בין אדם שעובד ומקבל משכורת גבוהה לאדם שמרויח בעבודתו סכום קטן.
לפי הפוסקים הסכום הוא מעשר ולא חמישית.
ישנה אריכות בגדולה בפוסקים בהגדרה ההלכתית של מעשר כספים, שיש הסוברים שאין בכך חיוב ממש אלא מידת חסידות, ויש הסוברים שיש חיוב, ולכן ראוי שתאמרי בלי נדר.
בברכה
יצחק.
zahig2@shoresh.org.il

י באב התשסו

קרא עוד..