עבודה בחו"ל

שאלת הגולש

שלום רב! שאלתי היא, האם מותר לעבוד באמריקה בלי וויזת עבודה? האם זה לא נחשב גזל? תודה רבה.

תשובה

שלום רב, וסליחה על האיחור בתשובה
אין לי כל כך מידע אם מדובר בצורך קיומי, או סתם לצורך הרווחה ויתרה.
אבל בדרך כלל בכל מדינה בה נמצאים ´דינא דמלכותא דינא´ כלומר, דין המלכות תקף, ובייחוד בדברים שנוהגים בענייני מיסים ועבודה, ולכן בארצות הברית אין לעבוד בלי ´גרין קארד´ כלומר כרטיס עבודה.
נראה לי שזה לא מוגדר כגזל, כיון שאתה לא גוזל אנשים אחרים (יש כאן גזל עקיף, שאתה מקפח פרנסת אנשים אחרים שיש להם רשיון עבודה, אבל זה לא נחשב גזל מהדין)

בקיצור: דינא דמלכותא דינא, ולכן אין לעשות דברים שנחשבים לאיסור בדין המלכות. (מה גם שיכולים להענש על כך)
בברכת
"הרחמן הוא יפרנסנו בכבוד ולא בביזוי, בהיתר ולא באיסור"
עקיבא
akivamakshivim@gmail.com

ב באייר התשעד

קרא עוד..